پنجشنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۰

شرح بازداشت افروز فرمانبرداری شهروند بهائی

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا
افروز فرمانبرداری یکی دیگر از بهائیان بازداشت شده در ارتباط با موسسه آنلاین آموزشی است که در روز یکم خردادماه در منزل خود بازداشت شد. 
افروز فرمانبرداری، شهروند بهائی ساکن گوهردشت کرج، از جمله بازداشت شدگان بهائی در روز یکم خرداد ماه است.
به گزارش خبرنگار «خانه حقوق بشر ایران»، یکم خرداد، حدود ساعت یازده صبح، چهار نفر از مأمورین سازمان اطلاعات به عنوان “پست چی” وارد خانه ی افروز فرمانبرداری، شهروند بهایی ساکن گوهردشت کرج، شدند.
پس از تفتیش کامل خانه و جمع آوری مقدار زیادی جزوه، کتاب، سی دی، یادداشت و عکس های شخصی در اتاق ایشان، در اتاق را پلمب کرده و ایشان را به همراه دو دستگاه لپ تاپ، دو دستگاه هارد-دیسک، دو کیف سی دی و چند جزوه با خود بردند. وی، بعد از ظهر همان روز با خانواده تماس گرفته و اطلاع دادند که به صورت موقت در زندان گوهردشت زندانی است.
افروز فرمانبرداری، در حال حاضر و بعد از انتقال از زندان گوهردشت به زندان کچویی کرج، در زندان اوین تهران زندانی است. سوم خردادماه، هفت نفر از مأمورین امنیتی با یک دستگاه وانت برای بار دوم به خانه ی وی مراجعه کرده، و تمام وسایل جمع آوری شده در اتاق را با خود بردند.  از زمان انتقال به زندان اوین دیگر تماسی با خانواده شان نگرفته اند.
هم‌چنین گزارش شده است که  دانیال اوجی دانشجوی محروم از تحصیل بهائی که در روز یک شنبه یک خردادماه ۹۰ توسط نیروهای مسلح ناشناس ربوده و در طول بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته بود، بعد از ظهر امروز در “انتهای اتوبان همت” رها شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر