سه‌شنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۸۹

تدوام بازداشت ابراهیم فیروزی، شهروند مسیحی

خبرگزاری هرانا – مسئولین قضایی به دلیل عدم توان در پرداخت وثیقه ابراهیم فیروزی توسط خانواده‌اش از آزادی وی ممانعت به عمل آوردند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ابراهیم فیروزی از نوکیشان مسیحی و از اعضای کلیساهای خانگی با گذشت نزدیک به یکماه همچنان در زندان بسر می‌برد و علی رغم تعیین وثیقه ۴۰ میلیون تومانی به دلیل عدم توان مالی خانواده در پرداخت وثیقه هم چنان در زندان رجایی شهر و در بین زندانیانی با جرایم مواد مخدر نگهداری می‌شود.
نامبرده در تاریخ ۲۱ دی ماه سالجاری توسط مامورین امنیتی رباط کریم بازداشت و پس از انجام چندین مرحله بازجویی و محاکمه به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

اولین جلسه دادگاه این جوان ۲۶ ساله مسیحی در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۳۸۹در دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم برگزار گردید نامبرده به اتهام بشارت دادن، نگهداری تعداد زیادی کتاب مقدس، ارتباط با عوامل خارجی و «ارتداد» تفهیم اتهام شد.

یکی از دوستان ایشان که از نزدیک در جریان دادگاه وی بود در گفتگو با «محبت نیوز» اظهار داشت: ابراهیم فیروزی بدلیل شرایط مالی قادر نبود تا در جریان دادگاه برای خود وکیلی بگیرد.

وی همچنین افزود، قاضی دادگاه به خانواده ایشان گفته است اتهامات ابراهیم فیروزی با توجه به موضوع «ارتداد» می‌تواند حکم مرگ و یا حبس ابد را برای ایشان داشته باشد.

این منبع مطلع نیز گفت، نتیجه نهایی از سوی دادگاه انقلاب رباط کریم در ارتباط با این پرونده تا یکماه دیگرصادر خواهد شد.

شایان ذکر است نامبرده پس از انجام برگزاری دادگاه به زندان رجایی شهر کرج و به بند دارالقرآن انتقال یافت.

لازم یادآوری است در تداوم برخورد گسترده با نوکیشان مسیحی به خصوص در استان تهران، ابراهیم فیروزی به دفعات از سوی ستاد خبری اطلاعات شهرستان رباط کریم احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود که در ‌‌نهایت در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۸۹در حالی که در خانه پدری خود بود پس از ورود نابهنگام ماموران امنیتی لباس شخصی به آنجا بدون هیچ توضیحی بازداشت شد.


فرستنده: سحر صیاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر