شنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۹

"موضوع ارتداد " وضعیت كلیسا و مسیحیان ایران

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز" تنها در طی ماههای گذشته و در ایام كریسمس بیش از ۶۰ تن از نوكیشان مسیحی در ایران احضار و بازداشت شدند كه هم اكنون شماری از آنان  همچنان در زندان اوین و یا در شهرستانها در زندان بسر می برند كه از سرنوشت بسیاری از آنان اطلاع دقیقی در دست نیست.

برخورد با مسیحیان بویژه نوكیشان مسیحی ایران در حالی به وقوع پیوست كه حكومت مذهبی ایران ظرف سال های گذشته نیز به بازداشت مسیحیان و سایر اقلیت های دینی اقدام كرده است، اما به نظر می رسد موج برخوردهای اخیر، بزرگترین و سازمان یافته ترین برخوردها باشد. اگر چه مقامات ایرانی برای کم کردن حجم مخالفت های بین المللی، از اتهامات سیاسی به جای اتهامات دینی برعلیه دستگیرشدگان استفاده  می كنند. اما موضوع ارتداد و تغییر دین همیشه در راس مسائل بازداشت شدگان بوده و هست .
در برنامه افق كه در روز پنجشنبه مورخ ۵ اسفند ماه ۱۳۸۹ از تلویزیون صدای امریكا پخش گردید، دو كارشناس به موضوع " ارتداد در اسلام" پرداختند. میهمانان این برنامه دكتر " آرش نراقی" نویسنده فیلسوف و معرفت شناس و استاد دین و فلسفه، و " منصور برجی" از رهبران كلیسای ایرانیان لندن و فارغ التحصیل الهیات مسیحی و مطالعات اسلامی از دانشكده الهیات لندن است، كه ایشان پیش از این نیزدر نشست پارلمان اروپا كه در مورد وضعیت اقلیت های مسیحی ایران برگزار گردید حضور داشتند.
در برنامه افق این هفته كه ویدیو ی آن توسط "محبت نیوز" در دو بخش برای شما تهیه شده است بر آن است تا به سوالاتی از قبیل : شرایط ارتداد چیست ؟ آیا ارتداد جنبه فكری و اعتقادی دارد یا سیاسی و اجتماعی؟ آیا ارتداد جرم است ؟ احكام ارتداد با یافته های عقلی نظیر آزادی مذهب و بیان چه نسبتی دارد؟ آیا دستگاههای اطلاعاتی ایران مسئله گسترش مسیحیت را بزرگنمایی می كنند ؟ كلیساهای انجیلی و بشارتی چه هدفی را دنبال می كنند ؟ و پدیده كلیسای خانگی ریشه در كجا دارد ؟ پاسخ دهند.




فرستنده:محمد رضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر