چهارشنبه، بهمن ۲۰، ۱۳۸۹

تداوم بازداشت زندانی مسیحی بدلیل عدم توانایی در پرداخت وثیقه

مقامات قضایی جمهوری اسلامی برای آزادی موقت این شهروند مسیحی مبلغ ۴۰ میلیون تومان وثیقه صادر كرده است كه با توجه به عدم توانایی خانواده در پرداخت این مبلغ نامبرده می بایست همچنان در زندان بماند  !!!

 

به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران” محبت نیوز” ابراهیم فیروزی از نوكیشان مسیحی و از بازداشت شدگان رویدادهای اخیر با گذشت نزدیك به یكماه همچنان در زندان بسر می برد.
ابراهیم فیروزی از شهروندان مسیحی ساكن رباط كریم در تاریخ ۲۱ دی ماه سالجاری ( ۱۱ ژانویه ۲۰۱۱) توسط مامورین امنیتی رباط كریم بازداشت و پس از انجام چندین مرحله بازجویی نامبرده به زندان قزالحصار كرج انتقال یافت.
این جوان ۲۶ ساله مسیحی كه اولین جلسه دادگاه ایشان در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۳۸۹ ( ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱) در دادگاه انقلاب شهرستان رباط كریم برگزار گردید نامبرده به اتهام بشارت دادن، نگهداری تعداد زیادی كتاب مقدس، ارتباط با عوامل خارجی و “ارتداد” تفهیم اتهام شد.
یكی از دوستان ایشان كه از نزدیك در جریان دادگاه وی بود در گفتگو با “محبت نیوز” اظهار داشت : ابراهیم فیروزی بدلیل شرایط مالی قادر نبود تا در جریان دادگاه برای خود وكیلی بگیرد.
وی همچنین افزود، قاضی دادگاه به خانواده ایشان گفته است اتهامات ابراهیم فیروزی با توجه به موضوع “ارتداد” می تواند حكم مرگ و یا حبس ابد را برای ایشان داشته باشد.
این منبع مطلع نیز گفت، نتیجه نهایی از سوی دادگاه انقلاب رباط كریم در ارتباط با این پرونده تا یكماه دیگرصادر خواهد شد.
شایان ذكر است نامبرده پس از انجام برگزاری دادگاه به زندان رجایی شهر كرج و به بند دارالقرآن انتقال یافت .
همچنین مقامات قضایی برای آزادی موقت این نوكیش مسیحی مبلغ ۴۰ میلیون تومان وثیقه صادر كرده است كه با توجه به عدم توانایی خانواده ابراهیم فیروزی در پرداخت این مبلغ نامبرده می بایست همچنان در زندان بماند.
ابراهیم فیروزی در یك تماس تلفنی كوتاه در مورخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۸۹با یكی از دوستانش ضمن خبر سلامتی خود، خبر از بازجویی های مكرر خود توسط بازجویان زندان را داد كه گفته شده تمام آن توسط دوربین ضبط و تصویر برداری می شد.
لازم یادآوری است همزمان با تداوم برخورد گسترده با نوكیشان مسیحی به خصوص در استان تهران، ابراهیم فیروزی به دفعات از سوی ستاد خبری اطلاعات شهرستان رباط كریم احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود كه در نهایت در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۸۹( ۱۱ ژانویه ۲۰۱۱) در حالی كه در خانه پدری خود بود پس از ورود نابهنگام ماموران امنیتی لباس شخصی به آنجا بدون هیچ توضیحی بازداشت شد
 
فرستنده: محمد رضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر