دوشنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۸۹

جزئیات بازداشت یك تن از نوكیشان مسیحی در زندان اهواز

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز" یك تن از نوكیشان مسیحی كه در طی رویدادهای اخیر و همزمان با دستگیری شمار بسیاری از مسیحیان ایران توسط نیروهای امنیتی در شهر اهواز بازداشت شد ،هویت و جزئیات چگونگی بازداشت ایشان توسط گزارشگران "محبت نیوز" بدست آمده است.

بنا بر گزارش دریافتی"مصطفی شكراللهی" از نوكیشان مسیحی كه در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۱۵ ژانویه ۲۰۱۱) توسط مامورین امنیتی اطلاعات شهر اهواز بازداشت شده است، نامبرده با گذشت بیش از یكماه همچنان در زندان بسر می برد.
این نوكیش مسیحی ساكن اهواز در مورخ ۶ دی ماه سالجاری ( ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰) همزمان با تداوم برخورد گسترده با مسیحیان در تهران و برخی شهرهای ایران؛ شخصی طی یك تماس تلفنی  با نامبرده كه خود را از ماموران اطلاعات معرفی كرده از وی خواست تا برای پاسخگویی به پاره ایی از سوالات به ستاد خبری استان خوزستان واقع در فلكه ساعت در شهر اهواز مراجعه نماید."مصطفی شكراللهی" پس از مراجعه به آن مكان  برای ساعت ها مورد بازجویی قرار می گیرد كه پس از آن در همان روز نامبرده آزاد می گردد.
این شهروند مسیحی پس از آن نیز طی روزهای متوالی بدفعات به ستاد خبری استان  احضار و توسط ماموران امنیتی مورد بازجویی قرار گرفت. كه از جزئیات این بازجویی ها اطلاعات دقیقی در دست نیست اما به یقین این احضارها و سوال و پرسش ها می توانسته در ارتباط با ایمان و باورهای مسیحی ایشان و در ارتباط با دستگیریهای دیگر مسیحیان منطقه باشد كه پیش از این از طریق سایت "محبت نیوز" منتشر گردید.
همچنین در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۸۹ طی آخرین تماس تلفنی از سوی ماموران امنیتی از ایشان خواسته شد تا مجددن به همان مكان مراجعه كند كه نامبرده پس از حضور در محل ستاد خبری استان بازداشت می شود و پس از آن نامبرده بهمراه ۵ تن از ماموران لباس شخصی به منزل ایشان مراجعه كرده و اقدام به بازرسی و تفتیش خانه می كنند كه در این راستا ماموران امنیتی جز چند جلد كتاب مسیحی موفق به یافتن چیز دیگری به عنوان شواهد و یا مدارك نمی شوند.
گزارشگران "محبت نیوز" گزارش داده اند ، مصطفی ۳۰ ساله پس از بازداشت بمدت۲۸ روز را در مكان نامعلومی در سلول انفرادی و در زیر بازجویی های سخت گذرانده است و پس از آن نیز نامبرده در حال حاضر در بند ۶ زندان كارون شهر اهواز بسر می برد.
این نوكیش مسیحی با گذشت بیش از یكماه همچنان بدون تفهیم اتهام و بلاتكلیف در زندان بسر می برد و علیرغم تلاش و پیگیری های خانواده، از سوی مقامات قضایی و یا مسئولین امنیتی در خصوص علت و دلایل بازداشت ایشان توضیحی به آنان داده نشده است. اما آنچه كه تاكنون در مورد پرونده ایشان از سوی برخی ماموران امنیتی اظهار شده اتهام ایشان، موضوع امنیتی و سیاسی عنوان شده است ! كه به گفته آنان این اتهام می تواند از ۲ تا ۵ سال حبس برای وی در نظر گرفته شود.
پیش از این نیز ماموران امنیتی اطلاعات استان خوزستان درشهرستان دزفول جمعی از نوكیشان مسیحی را كه به جهت برگزاری ایام كریسمس تولد عیسی مسیح در یك كلیسای خانگی در آن شهر كه با مشاركت دیگر همكیشان خود از شهرهای اندیمشك و اهواز گردهم آمده بودند، این افراد توسط ماموران امنیتی اطلاعات بازداشت شدند. كه پس از گرفتن تعهد و عكسبرداری از چهره افراد و اثر انگشت همان روز آنان را آزاد می كنند اما در این بین از وضعیت خادم كلیسای خانگی "نورالله قبیتی زاده "  كماكان اطلاعی در دست نیست و تاكنون هیچگونه تماس و یا ملاقاتی نیز با خانواده خود نداشته است .همچنین نیز برخی آگاهان از احتمال انتقال ایشان به جهت بازجویی های بیشتر و یا دادگاهی به اطلاعات اهواز خبر می دهند.
اینگونه عملكردها از سوی مقامات امنیتی در راستای افزایش فشار بر جامعه مسیحیان ایران در حالی انجام می شود كه در روزهای اخیر منجر به رویدادها و بازداشت های مشابهی در برخی شهرهای ایران شده است


فرستنده :محمدرضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر