دوشنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۸۹

دست شیطان و لزوم هوشیاری مسیحیان ایران


تلویزیون فارسی بی بی سی با انتخاب عنوانی بحث انگیز برای گزارش خود درباره تهاجم به مسیحیان در ایران ، زیرکانه مسیحیت را یک " آئین نوظهور " معرفی کرد.
درست از زمانی که بخش امنیتی نظام جمهوری اسلامی با گرفتن مجوز از بالاترین مقام خود ، عاقبت در دی ماه سالجاری مقارن با ایام کریسمس و سال نو مسیحی ، به دنبال بیش از یک سال زمینه سازی  تبلیغاتی ، تهاجم سازمان یافته  وبی سابقه ای را به مسیحیان ایران آغاز کرد ، اخبار مربوط به این اعمال برای چند روز در سرخط اصلی خبرهای جهان قرار گرفت .
شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان با رصد اخبار و گزارشات جعلی رسانه های وابسته به دولت درباره مسیحیان کشور در یک سال گذشته بارها تذکر داده بود که ؛ اینها همه مقدمه حرکتی است که حکومت یا بخشی از آن تصمیم دارد درباره مسیحیان و کلیساهای خانگی که  تنها محل عبادت آنها میباشد به اجرا در آورد . اف سی ان ان بارها خواهان هوشیاری و آمادگی خواهران و برادران مسیحی هموطن در این باره شده بود .
با شروع  دستگیری ها و خبر رسانی جهانی درباره آن ، برای اولین بار انبوهی از گزارشات مطبوعاتی در رسانه های فارسی زبان و غیر فارسی زبان دنیا درباره وضعیت مسیحیان ایران و گسترش پیروی از عیسی مسیح در کشور ما منتشر شد . بطوری که حتی رسانه ای مانند بی بی سی فارسی که سالها در مورد آزار مسیحیان و گسترش مسیحیت در ایران مهر سکوت به لب زده بود نیز اخبار مربوط به این وقایع را به نسبت مفصل منعکس نمود .
اما باز هم شیطان با دستان حیله گرش تلاش بسیار کرد که تا حد امکان این اخبار مورد تحریف قرار گیرد . شریر تمام تلاشش را به کار بست که از اطلاعات کم رسانه های عمومی درباره مسئله مسیحیت در ایران امروز و همینطور از شتابزدگی و آماده نبودن ایمانداران مسیحی فارسی زبان حداکثر بهره برداری را برای وارونه جلوه دادن حقایق بنماید .
بطور مثال بی بی سی فارسی گزارش تصویری مشروحی از جریان گسترش مسیحیت در ایران تهیه و در روز 22 دی ماه از تلویزیون خود پخش کرد . در این گزارش که با نشان دادن فضای روحانی یک کلیسای خانگی در لندن شروع شد به طرز بسیار حرفه ای گسترش مسیحیت در ایران توسط گزارشگر ، به دلیل تمایل ایرانیان به دریافت اجازه اقامت در خارج کشور ربط داده شد و با انتخاب عنوانی بحث انگیز برای گزارش خود درباره تهاجم به مسیحیان در ایران ، زیرکانه مسیحیت را یک " آئین نوظهور"  معرفی کرد.
به نظر میرسید برادرانی که در این گزارش مورد مصاحبه قرار گرفته بودند و همگی از ایمانداران مسیحی شناخته شده  وعزیزان فعال ساکن لندن میباشند چنان با شنیدن نام پر هیبت و دهان پر کن بی بی سی تحت تاثیر قرار گرفته بودند که فراموش نمودند از حق طبیعی خودشان برای دیدن نسخه کامل گزارشی که در آن شرکت کرده اند استفاده نمایند . تهیه کننده گزارش نیز از این مطلب شاید استفاده کرده بود و نتیجه گیری های اشتباه خود را با این طریق به خورد انبوه مخاطبان این رسانه بسیار پر اهمیت فارسی زبان داد .
البته این مشکل فقط محدود به این گزارش و شرکت کنندگان در آن نبود و در چند مورد دیگر در سایر رسانه های فارسی و غیر فارسی نیز برخی از مصاحبه شنوندگان با وجود سوابق و خدمات بسیار درخشان و طولانی مدتشان چندان آماده نشان نمیدادند و گزارشگران نیز حداکثر خطای ممکن را درباره واقعیت گسترش مسیحیت در ایران مرتکب میشدند .
در بین برادران و خواهران مسیحی داخل کشور نیز در برخی موارد اظهار نظرهای عجیب و ارزیابی های شتابزده در وبلاگها و وبسایتهای آنها یا لابلای صفحات شبکه های اجتماعی کم دیده نمیشد . همانطور که تحلیلهای درست و اظهار نظرهای ارزنده و حساب شده ای نیز به چشم میخورد.
بی بی سی فارسی و سایر رسانه های انبوه هرکدام به دنبال منافع و سیاستهای خاصی هستند که تحت کنترل ما مسیحیان نمیباشند .  شاید بی بی سی به دنبال منافعی در تهران میگردد .اما همه ما در این شرایط حساس و سرنوشت ساز باید هوشیار باشیم و ضمن این باور که همه چیز درنهایت در دستان پر توان خداوند و تحت کنترل حکیمانه او میباشد ، مواظب دست حیله گر شیطان نیز باشیم و از آن غافل نگردیم .
در شرایط بحرانی و پر تنش بهترین سلاح حفظ آرامش و افزودن دعا به درگاه پدر آسمانی به نام پسر یگانه میباشد . بهتر است خوب فکر کنیم بعد بگوئیم و بنویسیم وپولس واربا دقت و آمادگی فراوان و پر از روح در مجالس و رخدادها شرکت کنیم . هرگز مدد گرفتن از روح القدس نیز که به عنوان یک منبع عظیم فقط بطور همیشگی در اختیار ما مسیحیان قرار دارد را فراموش نکنیم .

فرستنده: الهام قهرمانپور


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر