یکشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۸۹

نوكیشان مسیحی همچنان در زندان ها و به دعا نیاز دارند

ه گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز" تاكنون افراد بسیاری از نوكیشان مسیحی در شهرهای مختلف ایران به اتهام گرویدن به مسیحیت احضار و یا بازداشت شده اند كه موج تازه‌ای از پیگرد و بازداشت هموطنان نوكیش مسیحی در ایران از دی ماه امسال آغاز شده است.

از  اوایل دی ماه سالجاری كه مصادف با آغاز جشن های كریسمس كه همزمان با تداوم فشارها و بازداشت گسترده شماری از نوكیشان مسیحی در تهران و برخی شهرهای ایران همراه بود، مدیر موسسه " ایلام " در گزارشی كه از سوی" كریستین پست" در ۲۵ فوریه ۲۰۱۱ منتشر گردید ایشان بدون ذكر نام اسامی افراد ،  آمار دستگیرشدگان را  حداقل 25 نفر از 120 زندانی مسیحی اعلام كرد که در ماه دسامبر زندانی شدند، وی گفت این افراد همچنان  در زندان بسر می برند.
" سام یقنظر " از مسیحیان درخواست می کند که برای برادران و خواهران  مسیحی خود در ایران دعا کنند تا از لحاظ روحی برای بازجویی ها آمادگی كامل داشته باشند. وی همچنین تقاضا می کند که  مسیحیان برای کسانی که جفا می رسانند نیز دعا کنند تا بفهمند که کارشان اشتباه است. وی خواست تا برای دیگر زندانیان هم سلول با این مسیحیان هم دعا کنید که پیغام انجیل را بشنوند.
" یقنظر " گفت: " زندان جایی است که ترس وجود زندانی را فرا می گیرد. " جایی است که برادران و خواهرانمان زجر می کشند. مكانی است که پیروزی کسب می کنند و یا از شکست رنج می برند. " پس خوب خواهد بود که دعایمان را از زندان شروع کنیم. "
كریستین پست در ادامه می نویسد : جامعه مسیحیان ایران توسط سلسله دستگیری هایی كه در دسامبر گذشته آغاز شد ضربه خورد . و در تاریخ ۱۳ فوریه ( ۲۴ بهمن) حدود ۴۵ مسیحی در چند شهرهای كوچك و بزرگ بازداشت شده اند ، ایشان بدون ذكر نام افراد و شهرهایی كه در آن این بازداشت ها رخ داده است اعلام كرد كه هم اكنون  حداقل  ۵ تن از آنان در زندان بدنام اوین در زندان بسر می برند.
"محبت نیوز" خبر بازداشت ۴۵ تن از مسیحیان در تاریخ ذكر شده از سوی كریستین پست  كه بدون ذكر نام منبع درج شده است را از سوی گزارشگران خود در داخل ایران تائید نمی كند و چنین خبری در تاریخ فوق در هیچ رسانه ایی تاكنون منتشر نشده است.
مدیر موسسه " ایلام " ادامه داد: برخی مسیحیان که آزاد شده اند گزارش دادند که در بند 209 زندان اوین در سلول انفرادی نگهداری می شوند و تحت بازجویی های خشن قرار می گرفتند. ایشان از قول برخی از زندانیانی که در بند 209 اوین بودند و آزاد شدند گفتند كه بسیاری از آنان گواهی می دهند که آنجا بدترین قسمت تجربه تلخ زندان و دستگیری آنها بوده است. این بازداشت شدگان گفته اند : فشار روحی آنجا غیر قابل تحمل است.
 كریستین پست در ادامه گزارش خود می نویسد، سازمان "همبستگی جهانی مسیحی" در خصوص رویدادهای اخیر ایران معتقد است كه  موج جدید بازداشت ها و دستگیری ها تنها بخشی از اقدام وسیع دولت برای ارعاب جامعه مسیحی ایران بخصوص كسانی كه می خواهند به مسیحیت بگروند باشد.
مدیر این سازمان ، " استوارت ویندبور " ضمن محكوم كردن آزار مسیحیان در ایران گفت: این همبستگی جهانی مسیحی، هدف قرار دادن سازمان یافته اقلیت های مذهبی را ناپسند می داند. چرا كه ایران به عنوان امضا کننده " کنوانسیون بین المللی حقوق سیاسی و مدنی " موظف است که استاندارد های جهانی آزادی مذهب را برای همه شهروندانش رعایت کند.



فرستنده:محمد رضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر