پنجشنبه، بهمن ۱۴، ۱۳۸۹

آزادی کشیش کلیسای جماعت ربانی اصفهان

خبرگزاری هرانا – لئونارد کشیشیان، شبان کلیسای جماعت ربانی اصفهان در طی روز های گذشته از زندان آزاد شد.






بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این مقام روحانی مسیحی که از هموطنان ارمنی  است که روز جمعه 10 دی ماه در شب سال نو مسیحی وقتی با یک تلفن مشکوک به  اطلاعات اصفهان احضار شد به آنجا مراجعه نمود و بازداشت گردید.
یک شب قبل از بازداشت شبان کلیسای جماعت ربانی اصفهان یعنی در روز پنجشنبه 9 دی، 4 نفر از نوکیشان مسیحی به اسامی آقایان بصیر الدین امینی ، هومن و همچنین آقای رفیع و همسرش یاسی نیز بطور جداگانه در منازل شخصی خود  در نقاط مختلف شهر ، دستگیر شده بودند .
از اتهامات وارده به این افراد نیز اطلاعی در دسترس نیست ولی گفته میشود که آنها بی درنگ از اصفهان به بند 209 زندان اوین تهران  منتقل شده اند.
همزمان با سالروز تولد عیسی مسیح و شروع ایام کریسمس و سال نو مسیحی تعداد زیادی از هموطنان مسیحی در تهران و 22 شهر کشور بازداشت شده اند که عده زیادی از آنها هنوز در بازداشت میباشند. آگاهان میگویند بیشتر کسانی که هنوز در بازداشت هستند در بند مذکور در زندان اوین نگهداری میشوند.
از نحوه آزادی لئونارد کشیشیان و اینکه این آزادی دائم یا موقت تا زمان برگزاری دادگاه است هنوز خبری در دست نیست . نوع قرار منجر به آزادی نامبرده نیز تا کنون مشخص نشده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر