پنجشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۹۱

جدید ترین تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی برای نفوذ در بین نوکیشان مسیحی داخل و خارج


Dastgiry_2__1در چند ماه گذشته ماموران اطلاعاتی تلاش بسیار زیادی برای نفوذ در اجتماعات مسیحیان داخل و خارج کشور کرده اند. حال آنها حتی برای جلب اعتماد عمومی، عناصر خود را ابتدا مدتی تحت بازداشت ظاهری قرار می دهند!
از زمانی که سازمان اطلاعات سپاه (دستگاه موازی اطلاعاتی بیت رهبری) مسئولیت برخورد با مسیحیان ایران و آزار دادن آنها را به عهده گرفته است، مسئولان آن تلاش نموده اند تا شیوه های جدیدی برای تحت فشار قرار دادن مسیحیان ایرانی داخل و خارج کشور به کار گیرند.
ابتدا ایشان با تهدید کلیساهای رسمی  به "تعطیل کردن با استفاده از ایرادات قانونی" کار خود را شروع کردند. یعنی اینکه پرونده  تاسیس کلیساها را که همه  پیش از انقلاب اسلامی سال 1357  مجوز گرفته اند بررسی کنند و برایشان ایراد تراشی نمایند. تعطیلی  دائم کلیسای جنت آباد و تعطیلی موقت کلیسای عمانوئیل  اولین زهرچشم آنها از کلیساهای کشور برای جلوگیری از بشارت پیام انجیل در بین فارس زبانها بود.

تاکتیک جدید دیگر افزایش تعداد نفوذی ها در کلیساها و مجامع خانگی است. آنها حتی در مواردی عوامل خود را برای کسب اعتبار و اعتماد عمومی، مدتی تحت بازداشت ظاهری قرار داده اند.  تصور می کنند  در چنین حالتی این اشخاص مقبولیت پیدا می کنند و از مصونیت کافی برای نفوذ در اجتماعات مسیحی بدون اینکه شناسائی شوند برخوردار خواهند شد.
در چنین حالتی تلاش می کنند نام این اشخاص بر سر زبانها بیفتد. حتی کوشش می کنند که اخبار مربوط به آنها در رسانه های مسیحی داخل و خارج کشور نیز منتشر شود.
شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان در چند مورد با چنین تلاشهائی  از سوی عوامل اطلاعاتی روبرو شده است. این عوامل مشکوک که عمدتا در داخل ایران هستند و بعضا در ترکیه هم مستقر شده اند تلاش کرده اند تا با استفاده از نامهای شناخته شده در بین مسیحیان داخل کشور بازداشت شدگانی را معرفی کنند که جعلی هستند.
تحقیقات دقیق اف سی ان ان درباره این موارد زندانی و بازداشت بودن آنها را تائید می کرد. ولی هویت آنها به عنوان یک مسیحی هرگز مورد تائید منابع معتبر مسیحی داخل کشور قرار نمی گرفت. در برخی موارد نیز اصلا هیچکدام از کلیساها و گروههای مسیحی فعال داخل کشور آنها را نمی شناختند.
به طور مشخص در یکی از آخرین این موارد، وقتی خبر بازداشت یک جمع حدود پنجاه نفره نوکیشان مسیحی در آخرین روزهای سال میلادی قبل ( ماجرای 7 دی ماه 1391 ) در تهران منتشر شد، برخی منابع گزارش دادند که آن جلسه توسط یکی از افراد نفوذی در خود همان گروه به ماموران اطلاعاتی لو داده شده بود.
شاهدان عینی به اف سی ان ان گفته اند  که پس از ورود ماموران به محل برگزاری جلسه فوق آنها آن شخص را صدا زدند و او بدون طی مراحل مشابه برای بقیه بازداشت شدگان  ناگهان  ناپدید شد. بقیه بازداشت شدگان پس از ساعتها بازجوئی با فرمهای آماده شده و جواب دادن به سوالات، اخذ آدرس ومشخصات کامل  و  همچنین بازرسی بدنی و تحویل موبالهایشان آزاد شدند. در آن ماجرا کشیش "ورویر آوانسیان" از خادمان بازنشسته کلیسای جماعت ربانی مرکز با وجود مریضی دستگیر شد و به زندان اوین منتقل گردید. او به مدت 2 هفته بازداشت بود. عاقبت وی نیز پس از دو هفته با قید وثیقه ملکی تا زمان برگزاری دادگاهش به طور موقت آزاد شد.
پس از آن ماجرا توسط  برخی منابع مشکوک به اف سی ان ان فشار آورده میشد که نام شخص نفوذی مذکور نیز به عنوان یک نوکیش مسیحی بازداشت شده در این ماجرا منتشر شود. اما تحقیقات نشان داد او یک عامل اطلاعاتی است و دستور دهندگان او قصد دارند برای او کیس سازی کنند.
متاسفانه خبرمذکور  عاقبت در اثر تلاش همان عوامل با تاخیر در برخی منابع مسیحی که از اصل ماجرا خبر نداشتند منتشر  و از آن فرد به عنوان "یک نوکیش مسیحی تحت بازداشت" نام برده شد.
به نظر می رسد ماموران امنیتی قصد دارند او را بعد از مدتی با این پیشینه زندانی به قصد نفوذ در بین اجتماعات مسیحیان خارج کشور اعزام نمایند. آنها امیدوارند که با این روش این شخص از وزن  و اعتبار بالائی  در بین مسیحیان خارج کشور برخوردار شود تا آسانتر از او بهره برداری بنمایند.
لازم به ذکر است که کلیسا خانه عیسی مسیح است و نباید کسی را برای حضور در آن منع کرد. حتی جاسوسان و عوامل نفوذی اطلاعات جمهوری اسلامی. شاید آنها بیشتر از بقیه به خداوند نیاز داشته باشند. اما اعضای کلیساها و اجتماعات مسیحی باید چون مار هوشیار و چون کبوتر بی آزار باشند تا کلیسای عیسی مسیح همواره شاد و زنده و سرحال باقی بماند. آمین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر