چهارشنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۱

بلاتکلیفی هفت شهروند بهایی ساکن گرگان در زندان رجایی شهر


با گذشت بیش از دو ماه از بازداشت و انتقال هفت شهروند بهایی استان گلستان، بازداشت شدگان همچنان در بازداشت موقت و در بلاتکلیفی بسر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مراجعات مکرر خانواده این هفت نفر به دادستانی تهران و دادگاه انقلاب و درخواست آزادی ایشان به قید وثیقه نتیجه ای در بر نداشته است.
مسئولین دادستانی پرونده را به دادگستری و دادگاه انقلاب و مسئولین دادگستری به دادستانی ارجاع می‌دهند. گذشته از این وکلای این هفت نفر هم قادر به ملاقات موکلین خود نیستند.
پس از اتمام مراحل بازجویی و بازپرسی این هفت نفراز زندان اوین به زندان رجائی شهر منتقل شده‌اند درحالیکه هیچ دادگاهی برای انان تشکیل نشده و حکمی صادر نشده است.
خانواده این هفت زندانی به ناچار برای پیگیری‌های مربوطه و همچنین ملاقات با عزیزان خود دائما بین شهرهای محل سکونت خود و تهران و کرج در رفت و آمد هستند.
آقای کوروش زیاری یکی از این هفت نفر بازداشت شدگان استان گلستان از ناحیه پا دچار مصدومیت می‌باشد و تا یک هفته قبل از دستگیری قادر به راه رفتن نبود. با وجود پیگیری‌های مکرر خانواده ایشان هنوز هیچ اقدامی از جانب زندان و مسئولین مربوطه جهت معالجه و یا مرخصی ایشان صورت نگرفته است و دائما خانواده ایشان به مراجع مختلف ارجاع داده می‌شوند.
فره‌مند سنایی، فرهاد فهندژ، کمال کاشانی، پیام مرکزی، سیامک صدری و فواد فهندژ از جمله بازداشت شدگان هستند که هم اکنون در سالن ۱۲ - بند ۴ زندان رجایی شهر بسر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر