یکشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۱

جان صالح مرادی و کسری نوری در خطر است / اعتصاب غذا دراویش زندانی به روز ۳۸ام رسید‎


خبرگزاری هرانا - کسری نوری و صالح مرادی از فعالین حقوق دراویش، در حالی در ۳۸امین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برند که عوارض اعتصاب غذای آنان بیش از قبل تشدید شده و آن‌ها را در انجام کارهای شخصی خود نیز دچار مشکل کرده است.

بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، حال جسمی آقایان صالح مرادی و کسری نوری از دراویش گنابادی زندانی در زندان عادل آباد شیراز وخیم گزارش شده است، به طوری که از چند روز گذشته وخامت حال این دو درویش شدت یافته و بهداری زندان عادل آباد نیز از رسیدگی به وضعیت این دو زندانی عقیدتی و سرم درمانی آن‌ها سرباز می‌زند.
عدم رسیدگی پزشکی به این دراویش گنابادی در حالی صورت می‌گیرد که در روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، ماموران امنیتی و مسئولان زندان عادل آباد این دو درویش را با وجود وضیعت جسمی ضعیف مجبور به انگشت زدن نامه‌ای کردند که مضمون آن حاکی از سلامتی کامل جسمی آن‌ها و عدم نیاز به مداوا و رسیدگی کامل درمانی-بهداشتی در زندان بود.

در همین رابطه خانواده این دو درویش گنابادی در ملاقاتی که طی روز‌های گذشته با آنان داشتند، وضعیت جسمی آن‌ها را وخیم اعلام کرده و از ضعف و کاهش وزن مفرط و سرگیجه‌ بروز علایمی همچون کاهش شدید بینایی و درد کلیه و چسپندگی روده و ناراحتی کبد و... خبر دادند.
ظهور این علایم در حالی است که این دو درویش پیش از شروع اعتصاب غذا با توجه به اینکه حدود ۱۸ ماه را در شرایط نامناسب زندان عادل شیراز گذراندند، مبتلا به سوء تغذیه و بیماری‌های مزمن داخلی شده بودند و خانواده این دو درویش اظهار داشته‌اند که ادامه این روند صدمات جبران ناپذیر جسمی را برای این دو زندانی به همراه خواهد داشت.
آقای کسری نوری و صالح مرادی به دلیل اعتراض به انتقال هفت تن از وکلای زندانی دراویش از بند ۳۵۰ به ۲۰۹ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زدند و خواهان برگرداندن "وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور" به بند عمومی زندان اوین بوده و همچنین از وضعیت جسمی نامناسب همه وکلای دراویش زندانی به ویژه (حمید مرادی و مصطفی دانشجو) ابراز نگرانی کرده‌اند.
صالح مرادی حدود ۱۸ ماه و کسری نوری نزدیک به ۱۴ ماه است که به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، اقدام علیه نظام، در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌اند و پرونده آن‌ها در دادگاه انقلاب شیراز پس از گذشت ۱۶ ماه همچنان مراحل رسیدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اینکه مدت حبس آن‌ها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی یافته، هم اکنون بازداشت آن‌ها غیر قانی محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر