جمعه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۱

یک درویش گنابادی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد


 علی معظمی، یکی از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی در دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش مجذوبان نور، آقای معظمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است. این محکومیت به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی برای این درویش گنابادی صادر شده است.
علی معظمی به همراه بیش از ۱۵ تن دیگر از دراویش گنابادی و وکلا و پرسنل سایت مجذوبان نور در شهریور سال گذشته در شهر تهران بازداشت و نزدیک به ۱ ماه را در سلول انفرادی بند امنیتی زندان اوین نگهداری شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

از میان افراد بازداشت شده مرتبط با پرونده سایت مجذوبان نور، آقایان علیرضا روشن و نصرت طبسی نیز با اتهامی مشابه به ترتیب به یک سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی و شش ماه حبس تعریزی و چهار و نیم سال تعلیقی محکوم شدند که آقای روشن هم اکنون در بند ۳۵۰ اوین در حال سپری کردن محکومیت خود است و آقای طبسی نیز جهت اجرای حکم به دادسرای شهید مقدس احضار شده است.
این در حالی است که از میان افراد بازداشت شده در شهریور سال گذشته، حمید مرادی، فرشید یدالهی، امیر اسلامی، افشین کرمپور، رضا انتصاری، مصطفی دانشجو و امید بهروزی همچنان در بند ۳۵۰ اوین بلاتکلیف باقی مانده اند و هیچ دادگاهی برای رسیدگی به اتهاماتشان برگزار نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر