چهارشنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۹۱

365 روز از بازداشت چهار تن از نوکیشان مسیحی در شیراز می گذرد


.
 با وجود آنکه بیش از یکسال از بازداشت چهار تن از نوکیشان مسیحی در شیراز مرکز استان فارس می‌گذرد، این افراد همچنان در زندان عادل آباد در بندی موسوم به «عبرت» در انتظار نتیجه رای دادگاه می باشند.
به گزارش « محبت نیوز»، آخرین دادگاه این افراد 8 دی ماه 1391 در محل شعبه 3 دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و به ریاست قاضی رشیدی پور و با حضور وکیل مدافع آنان برگزار شد. جلسه دادگاهی این چهار تن از نوکیشان مسیحی که به مدت سه ساعت طول کشید، بدستور قاضی قرار شد تا نتیجه دادگاه بعد از تعطیلات عید نوروز به آنان ابلاغ خواهد شد.
"مجتبی سیدعلاالدین حسین"، "محمدرضا پرتویی (كوروش)"، "وحید حکانی" و "همایون شکوهی" این چهار نوکیش مسیحی از زمان بازداشت تاکنون چندین بار با وضعیت‌ تاسف بار و غم انگیز در حالی که دست بند و پابند ( زنجیر ) به آنان بسته شده بود به دادگاه انقلاب شیراز منتقل و تفهیم اتهام شدند.

مسئولین و مقامات قضایی اتهام این افراد را شركت در جلسات خانگی - تبلیغ و ترویج مسیحیت، ارتباط با سازمانهای مسیحی در خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی اعلام کرده اند.
این چهار نوکیش مسیحی درتاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۰ ( برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۲) هنگامی که برای دعا و نیایش در یک کلیسای خانگی جمع شده بودند توسط ماموران امنیتی که از مدت‌ها قبل محل را شناسایی کردند بهمراه تعدادی دیگر از نوکیشان مسیحی دستگیر و با برخورد خشن و توهین آمیزی روانه زندان شدند.
بنا بر گزارشات در جریان رسیدگی به پرونده این نوکیشان مسیحی گفته شده قاضی پرونده به علت وجود اختلاف شدید با وکیل مدافع زندانیان، یکی از مقامات دادگاه به برخی از خانواده‌های این بازداشت شدگان مسیحی گفته است که باید وکیل خود را تغییر دهند !
از سوی دیگر آنگونه که مشخص است ظاهرن دادگاه‌ها و قضات جمهوری اسلامی در دستوری مشترک بدون در نظر گرفتن زمان صدور حکم ، بنظر هیچ عجله‌ای برای دادن رای نهایی و ابلاغ آن را ندارند و گویا مقامات قضایی تصمیم دارند برای افزایش فشار بر زندانیان نوکیش مسیحی و خانواده آنان پرونده آنها را همچنان بلاتکلیف نگه دارند.
با گذشت بیش از یکسال، تداوم بازداشت ، بلاتکلیفی،عدم اجازه مرخصی، عدم پذیرش وثیقه برای آزادی موقت، این موارد خود مصداق بارز شكنجه های روحی و جسمی برای فرد بازداشت شده تلقی میگردد.
مقامات قضایی همچنین در پاره ایی از موارد وکلا را تحت فشار قرار می دهند که پرونده موکلان مسیحی را قبول نکنند. بلاتکلیفی پرونده از سوی دادگاه همچنین باعث می‌شود تا وکلای مدافع به علت طولانی شدن مراحل رسیدگی، وکالت این قبیل افراد را قبول نکنند و یا در میان راه از ادامه دفاع عقب نشینی کنند.
پیش از این نیز از سوی برخی مقامات و مسئولان قضایی گفته شده كه برای آزادی موقت این نوكیشان مسیحی هیچگونه وثیقه ایی پذیرفته نخواهد شد.
به دستور مقامات زندان عادل آباد، بین هفت تا هشت نفر از نوکیشان مسیحی این زندان به بند تازه تاسیس ی با عنوان «بند عبرت» منتقل شده‌اند، این بند از کمترین امکانات برای زندانیان برخوردار است .
گفته شده « بند عبرت » محلی برای نگهداری زندانیان که دارای جرم و پرونده مشترک هستند می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر