چهارشنبه، فروردین ۲۴، ۱۳۹۰

مهدی فروتن از نوكیشان مسیحی، موقتا از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا - مهدی فروتن از نوکیشان مسیحی پس از ۱۰۵ روز بازداشت در زندان اوین، عصر روز شنبه ۲۰ فروردین ماه، با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد. 

 
 بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، مهدی فروتن، پس از موافقت مراجع قضایی و بعد از تامین و سپردن سند منزل به ارزش ۵۰ میلیون تومان نزد مراجع قضایی و پس از تحویل نامه آزادی به مسئولین زندان اوین از زندان آزاد شد.

مهدی فروتن در ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه مورخ ۵ دیماه ۱۳۸۹ توسط چهار تن از افراد لباس شخصی که به منزل پدری اش مراجعه کرده بودند بازداشت شده بود.
گفتنی ست ماموران امنیتی ضمن بازداشت نامبرده همچنین اقدام به بازرسی کامل خانه نموده‌اند که در پی آن برخی لوازم شخصی ایشان نیز از قبیل کامپیو‌تر، کتاب، سی دی را نیز ضبط نمودند که پس از آزادی موقت این لوازم به ایشان برگشت داده نشده است.

این در حالیست که یکی دیگر از نوکیشان مسیحی به نام "فرشید فتحی" نیز که همزمان با مهدی فروتن و چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی در ایران بازداشت شده بود، کماکان در زندان اوین محبوس است.
گویا مقامات قضایی برای آزادی موقت نامبرده وثیقه بسیار سنگین صادر کرده است که با توجه به عدم توانایی خانواده در پرداخت و سپردن وثیقه ایشان همچنان باید در بازداشت بمانند.
لازم به ذکر است که "مهدی فروتن" دو فرد با اسمی مشابه می‌باشند که یک تن از این افراد از گروههای دگر اندیش مذهبی (غیر تثلیثی) است، که در زندان شیراز به همراه برخی دیگر از همفکرانش طی روزهای گذشته جلسه دادگاه آنان برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر