پنجشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۰

شهروند بهايی زندانی: مرتب تهدید و تحقیر می شوم

کمیته گزارشگران حقوق بشر - بهزاد ذبیحی ماهفروزکی، از شهروندان بهایی ساکن ساری، پس از گذشت ده روز از بازداشت دوم خود، سرانجام روز ۳۰ فروردین موفق شد با همسر خود ملاقات کند.

بنا بر گزارش‌های دریافتی، بهزاد ذبیحی در این ملاقات که در حضور بازجوی اداره اطلاعات تنکابن و برای اولین بار انجام شد، گفته است که از طرف بازجوی اداره اطلاعات به صورت مداوم تهدید و تحقیر می‌شود.
وی که با آثار زخم و خون ناشی از رد پابند به این ملاقات برده شده بود، در مدت بازداشت خود از حقوق اولیه و بهداشتی نیز محروم بوده است، از جمله اینکه به مدت ده روز، اجازه استحمام نداشته و برای رفتن به دستشویی باید مدت‌ها منتظر بماند. او همچنین در طی ایام بازداشت خود از حق رفتن به هواخوری و از برقراری هر گونه تماس تلفنی محروم بوده است و اجازه خرید از فروشگاه زندان نیز به وی داده نشده است. به علاوه وسایل شخصی و بهداشتی از قبیل مسواک نیز در اختیار وی قرار نگرفته است.
گفتنی است بازجوی اطلاعات تنکابن همسر ایشان را نیز تهدید به بازداشت نموده است.
بهزاد ذبیحی ماهفروزکی، اولین بار روز سوم اسفندماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد که پس از پنج روز آزاد شد و بار دیگر در تاریخ ۲۱ فروردین ماه جاری احضار و بازداشت شد که پس از سه روز به قرنطینهٔ زندان نشتارود در تنکابن منتقل شد.
پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۸۹، شش تن از مأمورین اطلاعات ساری در حالی‌که تنها حکم تفتیش منزل ذبیحی را در دست داشتند، اقدام به بازرسی منزل و نیز مغازه عینک فروشی او کرده و کتب و سی دی‌ها و تصاویر مربوط به آیین بهایی و نیز کامپیو‌تر وی را ضبط کردند. این مأمورین، بهزاد ذبیحی را تهدید به پلمپ محل کارش نموده و وی را نیز برای «پاره‌ای توضیحات» به ستاد خبری اطلاعات ساری احضار کرده بودند.


فرستنده: سحر صیاد
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر