سه‌شنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۰

اخراج استاد دانشکده حقوق بخاطر وکالت از دراویش


سايت مجذوبان نور: آقای احسان اله حیدری وکیل پایه یک دادگستری و عضو تمام وقت و رسمی هيأت علمي دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد به دستور وزارت اطلاعات ، به دلیل درویش بودن و وکالت از دراویش گنابادي درمراجع قضائی ، اخراج شد.
 
در نامه شماره 382517/1/17/05 مورخ 18/12/1389 معاونت آموزشی اين دانشگاه ، بدون ذکر علت اخراج، به اين درويش گنابادي اعلام شده که از تاریخ 1/1/1390 رابطه استخدامی وی با دانشگاه قطع خواهد شد.
بنابراين گزارش ؛ مسوولین دانشگاه علت اخراج اين استاد حقوق را سلب صلاحیت گزینشی بیان و به نقل از مامورین امنیتی علت مکاتبه وزارت اطلاعات با هیات مرکزی گزینش سازمان مرکزی جهت سلب صلاحیت وی را، دلبستگي به طريقت درویشی نعمت اللهي گنابادي و وکالت از دراویش در مراجع قضائی اعلام کرده اند. همچنين این استاد حقوق در سال 1387 در پی قبولی در کنکور ورودی دوره دکتری حقوق جزا وجرم شناسی دانشگاه قم ، به دلایل عقيدتي از حق تحصیل محروم گردید و از سوي وزارت اطلاعات محدويتهايي نيز براي فعاليت وي در كانون وكلاي لرستان ايجاد شد .
يادآور مي شود آقای حیدری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد خرم آباد دروس حقوق کیفری و حقوق بشر را تدریس می کرد و دارای 12 سال سابقه همکاری باواحد مذکور بود و در پرونده های متعدد ، وکالت دراویشی را قبول نموده که عموماً از طرف وزارت اطلاعات ، اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام ، توهین به رهبری و ... به آنها نسبت داده شده است



فرستنده: سحر صیاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر