سه‌شنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۹۰

تلاش ماموران اطلاعات سپاه برای نفوذ در بین مسیحیان ایرانی ساکن ترکیه

اطلاعات سپاه بعد از بازداشت بی دلیل مسیحیان ایران طی ماههای گذشته  ، اکنون در ترکیه در به در دنبال مدارک و سوژه هائی میگردد که به کمک آنها بتواند اتهاماتی را به محبوسین بی گناه مسیحی  نسبت دهد . 

 
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحیان ایرانی در کشور ترکیه ، در چند ماه گذشته و پس از بازداشت تعداد قابل توجه و بی سابقه ای از مسیحیان ایرانی در شهرهای مختلف کشور ( همدان – تهران – مشهد – اصفهان – اهواز – رشت .............. ) ، بخش اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مطابق شواهد بسیار عامل اصلی سازماندهی پروژه بزرگنمائی تبلیغات مسیحی در ایران و ترساندن مسئولین درجه اول کشور از گسترش مسیحیت بود ، حالا برای اثبات ادعاهای خود به دنبال جمع آوری مدرک میباشد .
برابر گزارشات واصله کلیه بازداشت شدگان مسیحی تحت فشار زیادی برای اجرای برنامه اعتراف تلویزیونی هستند . بازجوهای آنها که خود را "کارشناس پرونده " میخوانند و نه بازجو ، از افراد عضو اطلاعات سپاه میباشند . آنها  از چندین نفر خواسته اند تا خود را برای اعتراف تلویزیونی و صحبت بر علیه مسیحیت و انحرافی خواندن آن آماده کنند .
از نکاتی که آنها بر روی آن در اعترافات تلویزیونی و برنامه " تواب سازی " تاکید دارند و کار میکنند یکی مسئله وابسته نشان دادن مسیحیان ایران به کشورهای بیگانه به خصوص اسرائیل ، آمریکا و انگلیس است و دیگر القاء این نکته که روابط ناسالمی  نظیر روابط نامشروع بین اعضای کلیساهای خانگی به خصوص بین ایمانداران عادی و خادمان و رهبران وجود داشته است .
برای منظور اول یعنی بستن اتهام جاسوسی بیگانه ، به پیشنهاد  مستقیم شخصی به نام " و " که در دفتر رهبر جمهوری اسلامی بسیار صاحب نفوذ است و " طائب " فرمانده اطلاعات سپاه اکنون از طریق او دستورات را دریافت میکند ، تعدادی از ماموران زبده یگان اطلاعات سپاه پس از گرفتن اطلاعات لازم درباره مسیحیان ایرانی ساکن ترکیه از اداره کل سازمانهای مذهبی خارج کشور وزارت اطلاعات ، به ترکیه اعزام شده اند و تلاش بسیار زیادی در طی ماههای منتهی به پایان سال 1389 در ترکیه از خود نشان داده اند .
این افراد از فرار تعداد قابل توجهی از مسیحیان در سه ماهه آخر سال به ترکیه استفاده کرده اند و خود را در بین آنان جا زده اند و تلاش میکنند به آنها نزدیک شوند و پس از جلب اعتماد از آنها اسامی و نامهائی را بگیرند که بعدا در نمایشهای دادگاهی برای مسیحیان دربند به آنها استناد نمایند .
حتی این شایعه بطور بسیار قوی در بین مسیحیان ایرانی ساکن ترکیه رواج یافته است که سرقت منزل یکی از کارکنان  "سازمان ایلام " در ترکیه که گویا مسئولیتی در زمینه امور مالی آن سازمان در آن کشور به عهده داشته  کار ماموران مخفی سپاه میباشد . گفته میشود از خانه این شخص اسنادی مربوط به پرداختهای مالی سازمان ایلام برای انتشار کتب ، حق تالیف و ترجمه متون مسیحی به فارسی و از این قبیل به سرقت رفته است .
البته این شایعات هرگز توسط  مسئولان ارشد سازمان ایلام تائید یا رد نشده است . عموما مسئولین سازمان ایلام که یک سازمان فعال و خدمتگزار در زمینه تهیه متون فرهنگی و علمی مسیحی  به  زبان فارسی میباشد و انگشت اتهام رژیم در مورد تبلیغات مسیحی در ایران بیشتر  به سوی آن دراز است ، تا کنون در زمینه خبر رسانی در مورد وقایع اخیر  به شکل بسیار بسته ای عمل کرده اند و این امر با انتقادهائی از سوی خانواده های افراد بازداشت شده روبرو بوده است . ترجمه و انتشار "انجیل هزاره نو " در سالهای اخیر از خدمات بسیار برجسته این سازمان میباشد .
برای منظور دوم یعنی بستن اتهام وجود رابط نامشروع بین اعضای کلیساهای خانگی ، فشار زیادی به برخی از خواهران ایماندار آورده میشود که بگویند با چند نفر ازخادمانی که اکنون به مدت طولانی در زندان به سر میبرند روابط نامشروع داشته اند یا از آنها پیشنهاداتی در این زمینه ها دریافت کرده اند .
ماموران مخفی در ترکیه با ترفندهای ویژه ای تلاش میکنند تا اطلاعاتی در باره روابط خانوادگی و شخصی ایمانداران به دست آورند و آنها  را برای بازجوهای همکار خود در ایران ارسال نمایند . بازجوها در داخل ایران از این اطلاعات استفاده میکنند تا به سوژه های خود نشان دهند از کوچکترین اطلاعات خصوصی آنها نیز مطلعند و به این وسیله آنها را مرعوب کنند و مقاومتشان برای اعتراف گیری را در هم بشکنند .
برنامه های اعتراف گیری و تواب سازی که به کمک شکنجه های روحی و جسمی و با استفاده از خرد کردن شخصیت افراد با دادن توام اطلاعات غلط و درست در یک فضای کاملا بسته و بدون روزنه در داخل زندانها انجام میگیرد نخستین بار در اوایل دهه شصت شمسی توسط دستگاههای امنیتی نظام جمهوری اسلامی در مورد هواداران گروههای سیاسی و احزاب مخالف آن دوران به اجرا گذاشته شد . هدف از این برنامه این است که یک شخص حاضر شود برای رها شدن از چنگال شکنجه گرانش در جلوی دوربین حاضر شود و به اصطلاح از رفتار و افکار گذشته خود توبه کند و آنها را محکوم نماید . ( توابین یعنی توبه کنندگان )
منابع مطلع و تحلیلگران سیاسی معتقدند ، گروه قدرتمند نظامی و امنیتی که در حال حاضر بر  کشور مسلط شده اند برای توجیه رفتار سرکوبگرانه خود در مورد اصلاح طلبان و سایر مخالفانشان مجبور هستند اسلام را در خطر نشان دهند و به روحانیون شاخص شیعه و شخص رهبر جمهوری اسلامی نشان دهند که کشور در آستانه ترک اسلام و افتادن به دام مسیحیت و ادیان دیگر میباشد . به این ترتیب با ترساندن آنها ضمن برخورداری از حمایتشان بتوانند به اختیارات بیشتری نیز برای اجرای مقاصد خود دست پیدا کنند . 

فرستنده:محمدرضا فرشاد فر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر