شنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۹۰

آزادی موقت دو تن از نوكیشان مسیحی از بازداشتگاه كرمانشاه

به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» سه تن از نوكیشان مسیحی كه در پی هجوم ماموران امنیتی به یك كلیسای خانگی در كرمانشاه بازداشت شده بودند، دو تن از این افراد پس از ۲۵ روز بازداشت در روز شنبه مورخ ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۰ ( ۹ اپریل ۲۰۱۱) با پرداخت وثیقه آزاد شدند.

 
بر اساس گزارش دریافتی، خانم "ناهید شیرازی" با سپردن ۲۰ میلیون تومان وجه نقد و آقای "مقداد باباكرمی" با ۴۰ میلیون تومان وثیقه (سند ملكی) بعد از سپردن آن نزد مراجع قضایی بطور موقت آزاد شدند. كه این افراد می بایست در روزهای آینده منتظر احضاریه برای اعلام تاریخ برگزاری دادگاه خود بمانند.
ب
 
مسعود دلیجانی
ر همین اساس گفته می شود نفر سوم آقای "مسعود دلیجانی" از زمان بازداشت تاكنون نامبرده هیچگونه تماس تلفنی و یا ملاقاتی با خانواده خود نداشته و همچنان از وضعیت نگهداری و سلامت ایشان تاكنون اطلاعی در دست نمی باشد، كه این موضوع باعث نگرانی خانواده و بستگان شده است
لازم به یاد آوری است، ماموران امنیتی لباس شخصی در روزهای پایانی سال ۱۳۸۹، روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه (۱۷ مارچ ۲۰۱۱) در ساعت ۵ بعداظهر با هجوم به خانه ایی واقع در محله فرهنگیان شهرستان كرمانشاه كه از آن به عنوان كلیسای خانگی ذكر شده كلیه افراد حاضر در محل را كه ده نفر گزارش شده است را  ضمن ضرب و شتم و  توهین آنان را بازداشت كردند.
منابع خبری به «محبت نیوز» گزارش دادند، كه این نوكیشان مسیحی پس از بازداشت برای بازجوییهای بیشتر به ساختمان سه راه حافظیه كرمانشاه كه محل استقرار نیروهای امنیتی و اطلاعات است انتقال داده شدند. از میان ده تن از بازداشت شدگان، هفت تن از آنان پس از انجام بازجوئیهای طولانی، در ساعت ۲ بعداظهر روز جمعه ۲۷ اسفند (۱۸ مارچ ۲۰۱۱) پس از انجام مراحل عكسبرداری و انگشت نگاری و همچنین اخذ تعهد مبنی بر عدم شركت در اینگونه جلسات آزاد شدند.
گفته می شود، علل دستگیری و بازداشت این افراد به دلیل باورها و اعتقادات مسیحی آنان و شركت در گردهمایی كلیساهای خانگی بوده است.
مقامات امنیتی جمهوری اسلامی از طریق اعمال کنترل شدید بر گروه ها و كلیساهای خانگی مسیحی تاكنون شماری از کسانی که به مسیحیت گرویده اند را احضار و یا بازداشت نموده اند.

فرستنده: محمدرضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر