شنبه، اسفند ۱۴، ۱۳۸۹

تداوم بازداشت یكی دیگر از نوكیشان مسیحی در زندان اهواز

به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز" یكی دیگر از نوكیشان مسیحی كه همزمان با بازداشت های گسترده مسیحیان بویژه نوكیشان مسیحی در ایران در استان خوزستان در شهر اهواز بازداشت شده است، ایشان همچنان بلاتكلیف در زندان بسر می برند.



" خلیل یارعلی " از نوكیشان مسیحی كه پس از تماس تلفنی از سوی ماموران امنیتی اطلاعات شهر اهواز در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۱۵ ژانویه ۲۰۱۱ ) به ستاد خبری شهر استان خوزستان – واقع در فلكه ساعت شهر اهواز احضار گردید ، نامبرده پس از حضور در محل بازداشت و از آنجا به مكان نامعلومی منتقل گردید.
همزمان با تداوم برخورد گسترده ماموران امنیتی اطلاعات با مسیحیان در تهران و برخی شهرستانها ؛ این نوكیش مسیحی ساكن اهواز پیش از این نیز در مورخ ۶ دی ماه سالجاری ماموران امنیتی ضمن تماس تلفنی با ایشان از وی خواسته شد تا برای پاسخگویی به برخی سوالات به ستاد خبری استان مراجعه نماید كه نامبرده بدفعات و طی روزهای متوالی به آن مكان مراجعت نمود كه در نهایت در اخرین روز حضورش به آن مكان بازداشت گردید.
گزارش دریافتی به "محبت نیوز" حاكی است، پس از بازداشت ایشان ۵ تن از ماموران لباس شخصی در غیاب ایشان همان روز به منزل وی مراجعه و ضمن تفتیش و بازرسی كامل خانه برخی از وسایل شخصی ایشان را ضبط و با خود می برند.
این گزارش همچنین می افزاید؛ "خلیل یار علی" پس از بازداشت بمدت ۲۸ روز را در مكان نامعلومی در سلول انفرادی و تحت بازجویی های شدید قرار داشته است كه پس از آن نامبرده به زندان كارون شهر اهواز منتقل میشود. وی پس از انتقال به زندان كارون طی تماس تلفنی كوتاهی ضمن خبر سلامتی از تداوم بازداشت خود خبر داده است.
این نوكیش مسیحی از زمان بازداشت همچنان بدون تفهیم اتهام و بلاتكلیف در زندان بسر می برد و علیرغم تلاش و پیگیریهای نزدیكان وی از سوی مقامات قضایی و یا مسئولین امنیتی در خصوص علت و یا دلایل بازداشت ایشان توضیحی به آنان داده نشده است.
اگر چه وضعیت قضایی و اتهامات مطرح شده به ایشان كماكان در سایه ایی از ابهام قرار دارد اما منابع خبری به "محبت نیوز" گزارش داده اند كه موارد پرونده اتهامی وی مشابه یكی دیگر از زندانیان نوكیش مسیحی اهواز بنام "مصطفی شكراللهی " است. گفته می شود دستگاه قضایی پرونده این افراد را موضوعی امنیتی و سیاسی دانسته كه به نقل از برخی ماموران امنیتی گفته شده دادگاه انقلاب می تواند برای چنین اتهامی برای این افراد از ۲ تا ۵ سال حبس حكم صادر كند.
لازم به ذكر است "مصطفی شكراللهی" از نوكیشان مسیحی ساكن اهواز می باشد كه نامبرده نیز در تاریخ ۲۵ دی ماه سالجاری بخاطر ایمان و اعتقادات مسیحی خود توسط مامورا ن امنیتی اطلاعات بازداشت و هم اكنون در زندان كارون اهواز در بازداشت بسر می برد.
"خلیل یار احمدی" در حالی كه دستان و پاهای وی همانند مجرمین خطرناك به زنجیر كشیده شده بود  بدون داشتن وكیل تاكنون ۳ بار به جهت تفهیم اتهام و مشخص شدن وضعیت پرونده ایشان از زندان كارون به دادگاه انقلاب شهر اهواز آورده شد، كه هر بار بدون برگزاری جلسه و یا نتیجه ایی پس از ساعت ها انتظار دوباره ایشان را به زندان بر می گرداندند.
جامعه مسیحیان ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مسیحیان بازداشت شده كه هم اكنون بسیاری از آنان در زندان شهرهای مختلف ایران بدون دسترسی و یا داشتن وكیل و همچنین بنا به دلایلی نامعلوم محروم از حق ملاقات گردیده اند، خواستار توجه بیشتر فعالان و سازمان های حقوق بشر به وضعیت به شدت نگران كننده این زندانیان عقیدتی هستند.

فرستنده خبر: محمدرضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر