دوشنبه، فروردین ۰۱، ۱۳۹۰

۱۰تن از نوکيشان مسيحی در کرمانشاه بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی لباس شخصی در روزهای پایانی سال ۱۳۸۹، ۱۰ تن از نوکیشان مسیحی کرمانشاه را بازداشت نمودند.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۵ بعداظهر روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ماموران امنیتی با هجوم به خانه ایی واقع در محله فرهنگیان شهرستان كرمانشاه كه از آن به عنوان كلیسای خانگی یاد شده كلیه افراد حاضر در محل را  بازداشت كردند.
ایشان پس از ورود به این خانه ضمن ضرب و شتم، توهین و استفاده از الفاظ رکیک، كلیه افراد(ده تن) را با دستبند به مكان نامعلومی انتقال دادند.
ماموران امنیتی همچنین ضمن تفتیش و بازرسی كامل خانه برخی وسایل از قبیل تابلوهای مسیحی بر روی دیوار، کتاب‌های مقدس، دی وی دی، كیس كامپیوتر و برخی مدارك افراد را نیز ضبط کردند.
احتمال می رود بازداشت شدگان مسیحی  برای بازجویی‌های بیشتر به ساختمان سه راه حافظیه كرمانشاه كه محل استقرار نیروهای امنیتی و اطلاعات است انتقال داده باشند.
همچنین بر اساس خبر تكمیلی این حادثه كه به "محبت نیوز" رسیده، هفت تن از  بازداشت شدگان پس از انجام بازجوئیهای طولانی، این افراد در ساعت ۲ بعداظهر روز جمعه ۲۷ اسفند پس از انجام مراحل عكسبرداری و انگشت نگاری و همچنین اخذ تعهد مبنی بر عدم شركت در اینگونه جلسات آزاد شدند.
اسامی افرادی كه همچنان در بازداشت بسر می برند عبارتند از : "مقداد باباكرمی" معروف به (پولس) و یك زوج به نام های "ناهید شیرازی و مسعود دلیجانی" می باشند كه از وضعیت نگهداری و سلامت این افراد از زمان بازداشت آنان تاكنون اطلاعی در دست نیست.
شایان ذکر است که خانواده های این افراد علیرغم پیگیری و مراجعه به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تاكنون نتوانسته اند هیچگونه اطلاعی از وضعیت آنان بدست بیاورند.
لازم به یادآوری ست که پیش از این نیز "ویلسون عیسوی" کشیش سالخورده کلیسای آشوری کرمانشاه در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۸۸ توسط ماموران امنیتی بازداشت، و پس از گذراندن ۵۴ روز در زندان دستگرد اصفهان با سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شد. وی همچنان در انتظار  احضاریه  از سوی دادگاه انقلاب به جهت برگزاری دادگاه برای بررسی به اتهامات خود در روزها و یا ماههای آینده می باشد.


فرستنده: محمد وهابی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر