سه‌شنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۱

تایید محکومیت ۵ سال حبس علیرضا روشن از دراویش گنابادی در دادگاه تجدیدنظر


خبرگزاری هرانا – حکم یک سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی علیرضا روشن از دراویش گنابادی و از مسئولین روزنامه شرق عینا در دادگاه تجدید نظر به تایید رسید.
بنا به گزارش مجذوبان نور، حکم آقای علیرضا روشن از دراویش گنابادی که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با قضاوت قاضی پیرعباسی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی (ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلام) به یک سال حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، در پی درخواست تجدید نظر در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی موحدی بدون هیچ تغییری تائید شد.
آقای علیرضا روشن در شهریور ماه سال ۹۰ در جریان حمله به دفتر سایت مجذوبان نور "پایگاه خبری دراویش" دستگیر و پس از گذراندن بیش از ۱ ماه حبس در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین با قرار کفالت آزاد شد.

آقای روشن که بصورت تلفنی به حوزه اجرای احکام دادگاه انقلاب احضار شده بود، به دلیل عدم وجاهت قانونی احضار تلفنی به این محل مراجعه نکرده و در پی تذکر این موضوع، به وکیل وی گفته شده است که در این صورت به زودی حکم جلب این درویش گنابادی را صادر خواهیم کرد.
علیرضا روشن مجموعه شعری به نام کتاب نیست منتشر کرده که این مجموعه به چاپ چهارم رسیده است. و همچنین مجموعه‌ای از شعرهای وی نیز به زبان فرانسه منتشر شده است. ناشر فرانسوی کتاب وی بعد از بازداشت این فعال فرهنگی نامه‌ای در حمایت از او منتشر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر