یکشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۰

بازداشت و بی خبری از وضعیت دو تن از نوكیشان مسیحی آذری زبان

.
در راستای افزایش فشار بر جامعه مسیحان ایران، ماموران امنیتی دو تن از نوكیشان مسیحی آذری زبان را پس از بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند، تا كنون از دلایل بازداشت این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست .
شنبه, 15 مرداد 1390
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز "، دو تن از نوكیشان مسیحی ساكن تبریز، بنامهای "وحید روفه گر" و "رضا كهنمویی" كه در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۰ در ساعت ۳ بعداظهر توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند، از زمان دستگیری این افراد تاکنون، اطلاعات دقیقی از علت بازداشت و یا وضعیت نگهداری آنان در دست نیست .

بر طبق گزارش دریافتی، این دو هموطن مسیحی در تاریخ فوق، در شهرستان "كلیبر" از توابع تبریز درحالیکه سوار بر موتورسیکلت بودند توسط ماموران امنیتی كه گویا از قبل آنها را مورد شناسایی قرار دادند ، تحت تعقیب قرار می گیرند. آنها نیز وقتی متوجه می شوند كه ماموران در تعقیب شان هستند سعی می كنند تا از دست آنان بگریزند كه در نهایت بدلیل منحرف شدن موتور سیكلت به سمت جاده خاكی كنترل موتور سیكلت از دست انها خارج شده و به زمین می خورند.
شاهدان عینی به "محبت نیوز" گزارش دادند، این دو جوان بر اثر این حادثه كه از درد به خود می پیچیدند، ماموران امنیتی ضمن بازداشت آنان در همان وضعیت به شدت این دو نوكیش مسیحی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس آنان را با تهدید سوار خودرو كرده و به بازداشتگاهی در همان شهر ( كلیبر) منتقل می کنند. این در حالی است كه در این حادثه "رضا كهنمویی" از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شدید می شود و گویا حتی هیچ اقدامی برای مداوای ایشان صورت نمی گیرد.
خانواده این بازداشت شدگان پس از باخبر شدن از دستگیری فرزندانشان جهت پیگیری و اطلاع از وضعیت آنان به ادارات و سازمانهای مربوطه مراجعه می كنند كه در پاسخ از سوی برخی مسئولین ذیربط به آنان گفته می شود كه این افراد روز یكشنبه ۳۱ جولای ۹ مرداد آزاد خواهند شد .
در این گزارش همچنین آمده، در روز سه شنبه تاریخ ۲۸ تیرماه تعدادی از ماموران اطلاعات به منزل "وحید روفه گر" رفته و آنجا را مورد تفتیش و بازرسی قرار می دهند اما چیزی بدست نمی آوردند. آیا اینكه ماموران امنیتی در اقدامی مشابه به خانه "رضا كهنمویی" از دیگر بازداشت شدگان هم رفته اند یا خیر تاكنون گزارشی منتشر نشده است.
علیرغم وعده مسئولان به خانواده های این بازداشت شدگان مسیحی مبنی بر آزادی این افراد، آنان همچنان در زندان و در بلاتكلیفی بسر می برند. آخرین خبر از وضعیت  این دو نوكیش مسیحی آذری زبان حاكی است، ماموران امنیتی وحید و رضا را بطور جداگانه به زندان شهرستان اهر انتقال دادند.
بنظر می رسد این بازداشتها در راستای افزایش فشار بر جامعه مسیحیان آذری زبان ایران صورت گرفته چرا كه به تازه گی برخی سایت های خبری وابسته به جمهوری اسلامی در ارتباط با استانهای آذری زبان ایران دست به اعتراف بزرگی زده و از افزایش گسترده مسیحیت بخصوص در شهر تبریز پرده برداشتند.
چند ی پیش نیز مجید ابهری مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رژیم از خبر توقیف ۶ هزار و ۵۰۰ نسخه كتاب مقدس انجیل در مسیر زنجان ـ ابهر خبر داد !
به دنبال فشار و تهدید نوکیشان مسیحی در شهرهای آذری زبان ایران به ویژه تبریز گویا تهدیدات و فشارهای جمهوری اسلامی و مراجع وابسته به حکومت نسبت به مسیحیت و مسیحیان ایران هر روز شکل تازه ای به خود می گیرد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر