جمعه، دی ۱۰، ۱۳۸۹

بازداشت سازمان یافته جمعی از مسیحیان در تهران


خبرگزاری هرانا: در روزهای مصادف با جشن های کریسمس تولد عیسی مسیح و سال نو میلادی ماموران امنیتی اطلاعات در اقدامی سازمان یافته اقدام به بازداشت جمعی از نوکیشان مسیحی ساکن تهران نمودند.
بنا به اطلاع ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"هرانا" روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ همزمان با ایام شادی و سرور مسیحیان جهان که در کلیساها بمناسبت سالروز میلاد عیسی مسیح به دعا و شکر گزاری می پردازند و در آخرین روزهای پایانی سال نو مسیحی، ماموران امنیتی در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده جمعی از نوکیشان مسیحی ساکن تهران را بطور جداگانه در منازل شان بازداشت نمودند.


بر پایه گزارش"محبت نیوز" ماموران پس از ورود به منازل این افراد ضمن بازداشت آنان اقدام به بازرسی و تفتیش کامل خانه های آنان نموده اند که در این راستا برخی از وسایل شخصی از قبیل کامپیوترهای این افراد را نیز ضبط و با خود برده اند.
در خصوص تعداد بازداشت شدگان گزارش شده که برخی از این افراد بهمراه اعضای خانواده خود بوده اند که تاکنون تعداد بازداشت شدگان را تا ۱۰ نفر گزارش کرده اند.
همچنین برخی منابع خبری در تهران گزارش دادند که ماموران امنیتی پس از بازداشت این شهروندان مسیحی اتهام این افراد را به خانواده های آنان ، تغییر دین (ارتداد) ، ترویج مسیحیت و ارتباط با سازمانهای مسیحی خارج از کشور اعلام نمودند.
گزارش گردیده افراد بازداشت شده پس از دستگیری به مکانهای نامعلومی انتقال داده شدند که برخی از این افراد تا کنون توانستند در تماسی بسیار کوتاه از سلامت خود خانواده هایشان را با خبر سازند و ظاهرا قادر نبودند تا توضیح بیشتری در مورد وضعیت خود به خانواده هایشان بدهند.
برخی خبرها حکایت ار آن دارد که ماموران امنیتی پس از شناسایی قبلی این افراد همچنان در صدد هستند تا افرادی را که مرتبط با این بازداشت شدگان هستند را تحت تعقیب قرار دهند که تاکنون موفق به بازداشت آنها نشده و یا این افراد در حال حاضر متواری هستند.
گفته می شود موج حملات جدید از سوی ماموران امنیتی در برخورد با نوکیشان مسیحی در داخل ایران و همزمانی آن با اعیاد کریسمس تولد عیسی مسیح که از روزهای با شکوه و روحانی برای مسیحیان جهان بویژه ایرانیان مسیحی می باشد آغاز گردیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر