پنجشنبه، آبان ۱۸، ۱۳۹۱

انتقال صالح مرادی بدون اطلاع و ابلاغ قبلی به دادگاه برای دفاع

انتقال صالح مرادی بدون اطلاع و ابلاغ قبلی به دادگاه برای دفاعصبح امروز صالح مرادی از زندان عادل آباد شیراز به شعبه ۱۱۰ دادسرای عمومی و جزایی شیراز موسوم به دادسرای اطلسی بدون اطلاع و ابلاغ قبلی برای دفاع منتقل شد.
به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور؛ آقای صالح مرادی از دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز صبح امروز برای رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب به دادسرای عمومی و جزایی شیراز در حالی منتقل شد که هیچ گونه ابلاغی در این خصوص به وی صورت نگرفته بود. وکیل این درویش می گوید که این جلسه برای رسیدگی به اتهامات ۳ درویش گنابادی دیگر آقایان بهزاد نوری و فرزاد درویش و خانم فرزانه نوری نیز تعیین شده بود اما به دلیل عدم ابلاغ قانونی و فرستاده شدن احضاریه به این افراد و نیز وکلایشان این جلسه قانوناً باید تجدید شود.

این وکیل اضافه کرد: "طبق قانون در پرونده های کیفری ابلاغ باید به صورت کتبی به وکلا و موکل صورت پذیرد و فاصله زمانی ابلاغ و اقدام می بایست حداقل ۵ روز باشد، اما در این مورد تنها به یکی از وکلا، سه روز قبل از دادگاه به صورت تلفنی اعلام شده، که با توجه به رعایت نشدن موارد قانونی فوق این جلسه باید تجدید شود".
لازم به یادآوری است که هفته گذشته نیز جلسه دادگاه مشابهی بدون انجام تشریفات قانونی دادرسی برای این ۴ تن تعیین شد، در این جلسه نیز وقتی آقای صالح مرادی به اجبار از زندان به دادگاه آورده شد، خطاب به قاضی دادگاه اعلام کرد: "به دلیل عدم ابلاغ احضاریه به من و وکیلم و جلوگیری از ملاقات با وکیلم هیچ دفاعی از خودم ندارم." که قاضی پرونده نیز با تایید موضوع غیر قانونی بودن احضار بصورت تلفنی گفت که جلسه دادگاه را تجدید خواهد شد.
متاسفانه تخلفات قوه قضائیه در مورد تشکیل دادگاه های دراویش همچنان ادامه دارد، به طوری در پرونده مدیران سایت و وکلای زندانی دراویش در تهران نیز با توجه به اینکه کمتر از ۴ روز به تاریخ دادگاه مانده است، همچنان به بسیاری از وکلا احضاریه تسلیم نشده است و هنوز هیچ گونه ملاقاتی بین وکلا و موکلین پرونده صورت نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر