دوشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۹

اطلاعیه

به اعدام زندانیان سیاسی و فعالین مدنی اقوام ایرانی پایان دهید 


 ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر
ھر کس می تواند بدون ھيچ گونه تمای ، خصوصا از حيث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذھب، عقيده سياسی یا ھر عقيده دیگر و ھمچنين مليت ، وضع اجتماعی، ثروت، ولادت یا ھر موقعيت دیگر، از تمام حقوق و کليه آزادی ھایی که در اعلاميه حاضر ذکر شده است، بھره مند گردد .به علاوه ھيچ  تبعيضی به عمل نخواھد آمد که مبتنی بر وضع سياسی، اداری و قضایی یا بين المللی کشور یا سرزمينی باشد که شخص به آن تعلق دارد . گواه این کشور مستقل ، تحت قيموميت یا غير خود مختار بوده یا حاکميت آن به شکل محدودی شده باشد.
به اعدام زندانیان سیاسی و فعالین مدنی اقوام ایرانی پایان دهید

هموطنان و انسانهای آزادیخواه
بدنبال تداوم اعمال خشونت آمیز، احضار و دستگیری های خودسرانه، محاکمه یا زندان، کشتار و اعدام های علنی و غیرعلنی دولتی که در مناطق مختلف ایران توسط دولت جمهوری اسلامی به خصوص در مورد اقوام و ملل ایرانی (آذری، کرد، فارس، بلوچ ، عرب ، ترکمن و ...) به شدیدترین وجه اجرامی  شود.
 از آنجا که این سرکوب و خفقان از بدو استقرار جمهوری اسلامی ایران تاکنون ادامه داشته و بویژه در دوران دولت نهم و دهم آهنگ پرشتاب تری به خود گرفته است، لذا کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نسبت به تداوم رفتارهای غیرقانونی، دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام فعالین سیاسی و اجتماعی اعتراض می نماید.
بدینوسیله توجه آزادیخواهان و نهادهای سیاسی و مدافعین حقوق بشری را برای نجات زندانیان سیاسی و عقیدتی محکوم به اعدام  جلب می نماید.    
کمیته اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران خواهان
1 . لغو هر گونه حکم اعدام
2 . آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی
 می باشد.

2010/ 291

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر