پنجشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۱

محکومیت ۱۱ شهروند بهایی در مشهد به حبس تعزیری

خبرگزاری هرانا - یازده تن از شهروندان بهایی ساکن مشهد از سوی دادگاه انقلاب این شهر در محموع به پنج سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یازده شهروند بهایی ساکن مشهد که در آبان ماه سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب مشهد به قضاوت قاضی قربانی محاکمه شده بودند هر کدام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

اسامی این شهروندان بهایی عبارتست از: ۱– فتانه حاجی‌پور ۲ –نوید نبیلی ۳-عزت الله احمدیان ۴-نگین احمدیان ۵- شهزاد خلیلی ۶-نغمه ذبیحیان ۷-نگار ملک‌زاده ۸-بهناز حدادزاده ۹-حوریه محسنی ۱۰-آرمان مختاری ۱۱-شایان تفضلی

فشارهای غیر انسانی وزارت اطلاعات علیه هموطنان مسیحی

article pictureگزارشی از یکی از رهبران مسیحی زندانی از رفتارهای و فشارهای غیر انسانی وزارت اطلاعات علیه هموطنان مسیحی

گزارشی از فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی وزارت اطلاعات علیه هموطنان مسیحی پروتستان که توسط کشیش بهنام ایرانی از اعضای هیئت رهبری کلیساهای ایران که در زندان ندامتگاه کرج بیش از ۱۷ ماه به صرف کشیش بودن زندانی می باشد تهیه شده است و جهت ارسال به کمیسر عالی ،گزارشگر ویژه حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی و به منظور انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است.

متن گزارش به قرار زیراست:

بگذارید اینچنین آغاز کنم که با ایجاد و گسترش شبکه های ماهواره ای مسیحی فارسی زبان در برنامه های شبانه روزی بسیاری از خادمان ، پیغام انجیل عیسی مسیح در شعاعی به وسعت همه ایران و همه فارسی زبانان در اقصی نقاط دنیا بشارت داده شد و با استقبال قابل ملاحظه ای از طرف فارسی زبانان روبرو گردید و موج فزاینده ای و روبه رشدی از گرایش آنها به ایمان مسیحی شکل گرفت .

وضعیت وخیم اقلیت‌ها در ایران در بیانیه جدید احمد شهید در نروژ

.احمد شهید در این سفر به شهادت‌های قابل باوری دست یافته است که تصویری بسیار نگران‌کننده از وضعیت حقوق بشر در ایران را بازتاب می‌دهند. بخشی از این بیانیه به وضعیت وخیم اقلیت‌های گوناگون در ایران اشاره دارد.
احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل پس از یک سفر ۱۲ روزه به آلمان، سوئد و نروژ و گفت‌وگو با شاهدان عینی و فعالان حقوق بشر، طی بیانیه‌ای در اسلو به جنبه‌‌های گوناگون نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضعیت حقوق بشر در ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلو، پایتخت نروژبا قرائت بیانیه‌ای نظر خود را درباره وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز کرد.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل جمهوری اسلامی را محکوم کرد

.
این قعطنامه «افزایش آزار و اذیت و نقض حقوق اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته نشده در ایران به‌ویژه اعضای آئین بهایی و مدافعان آن» را محکوم کرده است.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از مردمک، طبق گزارش خبرگزاری رویترز «کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل» که بر حقوق بشر نظارت دارد روز سه‌شنبه ۲۷ نوامبر (هفتم آذر) این قطعنامه را در میان ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل به رای گذاشت.
این قعطنامه که پیش‌نویس آن توسط کانادا و برخی از کشورهای غربی تهیه شده بود با ۸۳ رای مثبت، ۳۱ رای منفی و ۶۳ رای ممتنع به تصویب رسید.
در این قطعنامه از «روند مستمر موارد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران ازجمله شکنجه و اعمال وحشیانه و غیرانسانی مانند شلاق زدن و قطع عضو افراد به شدت ابراز نگرانی شده است».

تصویب پیش‌نویس قطعنامه حقوق بشر علیه ایران


خبرگزاری هرانا - یک کمیته در سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه‌ای را علیه سه کشور ایران، سوریه و کره شمالی تصویب کرده است.
بنا به گزارش بی‌بی‌سی، در متن این پیش نویس که درباره نقض حقوق بشر است، آمده ایران همچنان به اعدام‌های گسترده، دستگیری منتقدان و مخالفان سیاسی و تبعیض علیه اقلیت‌های دینی ادامه می‌دهد. در این متن همچنین به تبعیض علیه زنان اشاره شده است.
در رای‌گیری روز سه‌شنبه، ۸۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت، ۳۱ کشور رای منفی و ۶۸ کشور رای ممتنع دادند.
کشورهای موافق تصویب پیش نویس قطعنامه، خواهان آزادی همه کسانی شدند که به دلیل انتقاد و مخالفت با سیاست حکومت ایران به زندان افتاده‌اند.
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سالم و عادلانه و همکاری با احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران از دیگر خواسته‌های این قطعنامه بود.

گزارش دیدار نماینده کانون دفاع از حقوق بشر در ایران با احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد

گزارش دیدار آقای وحید احمد فخرالدین نماینده کانون دفاع از حقوق بشر در ایران و نمایندگی سوئد با جناب آقای دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در خصوص بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران
مورخ 16/11/2012
آقای وحید احمد فخرالدین وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق بشر که خود در ایران از نزدیک شاهد نقض حقوق بشر و شکنجه بوده و نیز طعم تلخ زندان انفرادی را کشیده است به عنوان نماینده کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نمایندگی سوئد با هماهنگی خانم مینو مهرفومنی مسول کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نمایندگی سوئد در جلسه ای اختصاصی با آقای احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم دیدار نموده و در ارتباط با مسایل مربوط به نقض حقوق بشر در ایران و نیز در ارتباط با کانون دفاع از حقوق بشر در ایران شاخه سوئد و تلاش اعضای آن به ویژه خانم مینو مهرفومنی به شرح ذیل مطالبی را مطرح و بررسی نمودند:

در ابتدای جلسه آقای دکتر احمد شهید به همراه معاونش آقای نعیم ضمن خوش آمدگویی به ایشان مختصری در ارتباط با موضوع جلسه و اهداف بررسی وضعیت حقوق بشر درایران بیان نمودند.

کمیته مجمع عمومی سازمان ملل نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد

در نشست سالانه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، پیشنهاد کانادا برای صدور قطعنامه‌ای در محکوم‌کردن نقض حقوق بشر و سرکوب فزاینده مدافعان حقوق بشر در ایران رای آورد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان شصت و هفتمین جلسه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل که روز سه‌شنبه ۷ آذر در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، این قطعنامه با ۸۳ رای مثبت، ۳۱ رای منفی و ۶۸ رای ممتنع تصویب شد.

پیش‌نویس این قطعنامه را دولت کانادا ارائه داده بود و مورد حمایت ۴۲ کشور بود. سال گذشته نیز دولت کانادا پیش‌نویسی برای محکوم‌کردن نقض حقوق بشر در ایران به این مجمع ارائه داده بود که ۸۶ مثبت رای مثبت را در کنار ۳۲ رای منفی و ۵۹ رای ممتنع گرفت.

پلمب مغازه یک شهروند بهایی در بیرجند

خبرگزاری هرانا - مغازه باهره ملاکی شهروند بهایی ساکن بیرجند پلمب شد و جواز کسب ایشان باطل گردید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۱۵ آبان ماه سال جاری مغازه خانم باهره ملاکی (لوازم یدکی ماشین) در بیرجند پلمب گردید.

گفتنی است، با وجودی که ایشان دارای جواز کسب بوده‌اند، جواز کسبشان را باطل کرده‌اند و نامه‌ای به ایشان داده‌اند که به دلیل "عضویت در فرقه ضاله بهائیت" جواز کسب، به شما تعلق نمی‌گیرد.

به این شهروند بهایی ده روز مهلت داده شد که مغازه را خالی کند و در ‌‌نهایت مغازه ایشان پلمب شد.

آزادی دو شهروند بهایی از زندان گرگان و انتقال شش بازداشتی دیگر به تهران

خبرگزاری هرانا - دوتن از شهروندان بهایی بنامهای بهنام کیانی و بهنام حسنی که طی بازداشتهای گسترده در شهرهای گرگان و می‌نودشت بازداشت شده بودند، از زندان آزاد شدند و شش تن از زندانیان بهایی نیز به تهران منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه‌شنبه ۷ آذر، بهنام کیانی و بهنام حسنی، با قید وثیقه از زندان گرگان آزاد شدند.

لازم به یادآوریست، بهنام کیانی و بهنام حسنی ۲۶ مهرماه سال جاری در بازداشتهای گسترده شهروندان بهایی در شهرهای گرگان و می‌نودشت بازداشت شده بودند.

چهارشنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۱

ممانعت از اعزام درمانی دراویش گنابادی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - عدم اعزام به موقع امید بهروزی وکیل زندانی و از دراویش سلسله نعمت الهی گنابادی به بیمارستان منجر به بروز ضایعه ناشنوایی در گوش چپ وی شده است.

به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که اینک ۱۵ ماه بدون محاکمه در بند ۳۵۰ اوین محبوس است، بعلت ضربه‌ای که در جریان دستگیری به سر و گردنش وارد آمد به آرتروز مهر‌های ۴ و ۵ گردن و درد گوش مبتلا شد که این آسیب در شرایط نامناسب سلول انفرادی بند ۲۴۰ اوین و سرمای بیش از حد آنجا، رو به وخامت گذاشت.

بهروزی مدت ۶۰ روز در سلول انفرادی ۲۴۰ محبوس بود اما مسوولان بند به تذکرهای پیاپی این درویش زندانی در مورد آسیب جسمی‌اش توجهی نکرده و حتی از تحویل پتو به وی خودداری می‌کردند که این بی‌توجهی بعد از ۱۵ ماه به از بین رفتن عصب شنوایی گوش چپ او انجامید.

جمعه، آذر ۰۳، ۱۳۹۱

آزادی یکی از دراویش گنابادی با وثیقه ۵۵۰ میلیون تومانی

آزادی یکی از دراویش گنابادی با وثیقه ۵۵۰ میلیون تومانی
به گزارش خبرنگار مجذوبان نور از کوار، ساعتی پیش محمد علی شمشیرزن پس از تحمل هفت ماه حبس در زندان عادل آباد شیرزا با تودیع وثیقه ۵۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.
محمد علی شمشیرزن از دراویش گنابادی ساکن شهرستان کوار استان فارس که صبح روز شنبه ۹ اردیبهشت ۹۱ توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی در محل کارش بازداشت شده بود پس از تحمل هفت ماه حبس در زندان عادل آباد شیراز با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی در دادگاه انقلاب شیراز و ۴۰۰ میلیون تومانی در دادگاه کوار به صورت موقت آزاد شد.
این دراویش گنابادی در حالی ۷ ماه را در زندان عادل آباد شیراز در زندان بوده است که پس از بازداشت بدون حق داشتن وکیل در دادگاه انقلاب شهرستان کوار استان فارس تفهیم اتهام و به اداره اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی منتقل و چندین روز را تحت شرایط سخت مورد بازجویی و در سلول‌ انفرادی گذراند.

پلمپ بیش از ۴۰ مغازه متعلق به شهروندان بهائی در استان همدان



article pictureدر روز شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ مطابق با دوم ماه محرم بیش از ۴۰ مغازه متعلق به شهروندان بهائی در استان همدان پلمپ شد.
بر اساس گزارشات رسیده به بخش حقوق بشر جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی ،علت پلمپ سراسری مغازه های این شهروندان بهائی "تخلفات آئین نامه ای" ذکر شده است و با گذشت بیش از ۵ روز از بسته شدن این مغازه ها در شهرهای مختلف استان همدان از جمله ملایر و بهار، با وجود پرداخت مالیات و عوارض شهرداری، اقدامات و پیگیری های انجام گرفته بی نتیجه مانده است و مسئولین مرتبط از دادن پاسخی در ارتباط با علت ادامه ی پلمپ این مغازه ها امتناع می کنند.

اطلاعیه:صدای زنان زندانی باشیم


ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي دارد.
ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر
احدي را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري يا موهن باشد.
ماده 6 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق دارد که شخصيت حقوقي او در همه جا به عنوان يک انسان در مقابل قانون شناخته شود.

صدور و اجرای احکام سنگسار بیرحمانه و غیرانسانی است


ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر
احدي را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري يا موهن باشد.

صدور و اجرای احکام سنگسار بیرحمانه و غیرانسانی است

نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی.



ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي دارد.
ماده 6 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق دارد که شخصيت حقوقي او در همه جا به عنوان يک انسان در مقابل قانون شناخته شود.

گزارش ماهانه کمیته اقوام آبان91


گزارش ماهانه کمیته اقوام آبان91

مهدی داداش زاده

از آنجا که بازشناسی حرمت ذاتی آدمی و حقوق برابر و سلب ناپذیر تمامی اعضای خانواده ی بشری بنیان آزادی، عدالت و صلح در جهان است،
از آنجا که بی اعتنایی و تحقیر حقوق انسان به انجام اعمال وحشیانه انجامیده به طوری که وجدان آدمی را در رنج افکنده است، و [از آنجا که] پدید آمدن جهانی که در آن تمامی ابناء بشر از آزادی بیان و عقیده برخوردار باشند و به رهایی از هراس و نیازمندی رسند، به مثابه عالیترین آرزوی عموم انسانها اعلام شده است،
از آنجا که بایسته است تا آدمی، به عنوان آخرین تدبیر، ناگزیر از شوریدن علیه بیدادگری و ستمکاری نباشد، به حفظ حقوق بشر از طریق حاکمیت قانون همت گمارد،

گردهمآئی و برگزاری میز اطلاعات


فراخوان


بیست و پنجم نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان را گرامی میداریم


گردهمآئی و برگزاری میز اطلاعات

اطلاعیه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /نمایندگی سوئد


ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هیچ کس نباید شکنجه شود یا تحت مجازات یا رفتاری ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرد.
ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر كس حق آزادي عقيده و بيان دارد و حق مزبور شامل آنست كه از داشت عقايد خود بيم و اضطرابي نداشته باشد و در كسب اطلاعات و افكار و در اخذ و انتشار آن به تمام وسايل ممكن و بدون ملاحظات مرزي آزاد باشد .

چهارشنبه، آذر ۰۱، ۱۳۹۱

کمیته صلح


کمیته صلح

مقدمه
از آنجا که حقوق بشر مجموعه‌ای از ارزشها، مفاهیم، اسناد حقوقی بین المللی و ساز و کارهایی است که در همۀ زمان‌ها و مکان‌ها از مقام، منزلت و کرامت انسانی همۀ افراد و یا گروه‌ها صرفاٌ بدلیل، اینکه انسانند در مقابل همۀ دولت‌ها حمایت می‌کند.واز طرفی صلح نیز به معنای همزیستی مسالمت آمیز در روابط میان کشورها با نظام های مختلف و رعایت اصول حق حاکمیت ،برابری حقوق ،مصونیت ،به رسمیت شناختن هر کشور کوچک یا بزرگ ،عدم مداخله در امر داخلی سایر کشورها وفیصله دادن به مسائل بین المللی است.
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران بمنظور دستیابی به صلح پایدار وبا ایده ریشه‌کن‌کردن عواملی که صلح و امنیت را به‌خطر می‌اندازند با توجه به وجود پدیده جنگ طلبی و اعمال خشونت و تبعیض وعدم پذیرش برابری حقوق انسانها درایران و جهان که در چند دهه اخیر فراگیر گردیده  فرایند صلح را سرلوحه امور قرار داده،و در تاریخ 10 اکتبر 2012 تصمیم به تشکیل کمیته ای تخصصی بنام کمیته صلح در کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نمود.

یک شهروند بهایی دیگر در گرگان بازداشت شد


خبرگزاری هرانا - در ادامه بازداشت‌های گسترده شهروندان بهایی در گرگان یک شهروند بهایی دیگر بنام فرهاد اقبالی بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه یک شهروند بهایی دیگر بنام فرهاد اقبالی در گرگان بازداشت شد.
یادآوری می‌شود، در تاریخ ۲۶ مهر ماه در یک هجوم گسترده و سازمان یافته ۱۷ شهروند بهایی در گرگان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند که همراه ایشان ۴ نفر مسلمان نیز به جرم داشتن ارتباط با ایشان بازداشت گردیدند.
در ادامه این بازداشت‌ها روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه سه شهروند بهایی دیگر ساکن گرگان به نامهای سیامک صدری، پیام مرکزی و فواد فهندژ در منازلشان توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شدند.

نامه سرگشاده جمعی از دراویش گنابادی به هاشمی رفسنجانی


دراویش گنابادیجمعی از دراویش گنابادی طی نامه ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی نسبت به اعمال فشار و ظلم  بر دراویش در کشور اعتراض کرده و خواستار ارایه راهکاری از سوی وی در این زمینه شده اند.
به گزارش سایت مجذوبان نور متن کامل این نامه سرگشاده به شرح زیر است:
هو
۱۲۱
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام؛
جناب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی
با سلام ؛

سه‌شنبه، آبان ۳۰، ۱۳۹۱

بازداشت دو شهروند بهایی در کرج / تصویر


خبرگزاری هرانا - دو شهروند کرجی بنامهای سامان بادیه‌ای آرنی و اشکان بادیه‌ای آرنی حدود دو هفته پیش در کرج بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو شهروند بهایی بنامهای اشکان و سامان بادیه‌ای آرنی حدود دو هفته گذشته در کرج بازداشت شدند.
قرار است این دو شهروند بهایی که نسبت برادری با یکدیگر دارند روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه در دادگاه محاکمه شوند.
گفتنی است، طی این مدت اشکان پس از ۷ روز بی‌خبری موفق به تماس با خانواده خود شده است، ولی سامان تاکنون موفق به تماس با خانواده خود نگردیده است.
از محل بازداشت و علت دستگیری این دوبرادر اطلاع دقیقی در دست نیست.

احضار یکی از پیروان مکتب قرآن به اداره اطلاعات سنندج


خبرگزاری هرانا - محمدژیان مفتی‌زاده از پیروان مکتب قرآن به اداره اطلاعات سنندج احضار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز (یکشنبه ۹۱/۸/۲۸، ساعت ۱۰ صبح) ادارهٔ اطلاعات سنندج با ارسال احضاریه، محمدژیان مفتی‌زاده (تنها فرزند احمد مفتی‌زاده) را برای بازجویی به آن اداره احضار کرد.
پیروان مکتب قران می‌گویند چندین سال است که به فعالیت تبلیغی خود در کردستان ایران ادامه می‌دهند، اما در سالهای اخیر وزارت اطلاعات با بازداشت و احضار پیروان این گروه سنی فعالیت‌های دینی ایشان را غیرقانونی اعلام کرده است و خواهان اخذ مجوز برای این فعالیت‌ها شده است.

بازداشت سه شهروند بهایی در گرگان


خبرگزاری هرانا - سه شهروند بهایی دیگر روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه در گرگان بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تداوم بازداشتهای گسترده شهروندان بهایی در گرگان ظهر روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه سه شهروند بهایی دیگر ساکن گرگان به نامهای سیامک صدری، پیام مرکزی و فواد فهندژ در منازلشان توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شدند.
قابل ذکر است، منازل فواد فهندژ و سیامک صدری در ۲۷ مهر ماه نیز مورد تفتیش ماموران قرار گرفته بود.
یادآوری می‌شود، در تاریخ ۲۶ مهر ماه در یک هجوم گسترده و سازمان یافته ۱۷ شهروند بهایی در گرگان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند که همراه ایشان ۴ نفر مسلمان نیز به جرم داشتن ارتباط با این ایشان بازداشت گردیدند.

یک سال زندان برای ۸ تن از پیروان مکتب قرآن


خبرگزاری هرانا - برای ۸ تن از پیروان مکتب قرآن در شهرستان موچش، یک سال حبس تعلیقی صادر شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از ۲۵ روز بازداشت، روز چهارشنبه ۹۱/۸/۲۴ تعداد ۸نفر از اعضای مکتب قرآن موچش که به اتهام پخش اطلاعیه شورای مدیریت مکتب قرآن، در مورد ممنوع التدریسی ۲۵ نفر ازمعلمان ودبیران مکتب قرآنی بازداشت شده بودند با صدور حکم یک سال زندان تعلیقی، از زندان آزاد شدند.
عطاء الله محمدیان، اسدالله ساعدموچشی، عابدین ساعدموچشی، مهدی ساعدموچشی، علی‌محمد ساعدپناه، فردین ساعدموچشی، صابر ایوبی و حامد اوسطی روز یکشنبه ۹۱/۷/۳۰ بازداشت شده بودند.

گفت‌وگو با یکی از متهمان پرونده دراویش: در دادگاه علنی همه دراویش می‌آمدند، پس لغو شد


گفت‌وگو با یکی از متهمان پرونده دراویش: در دادگاه علنی همه دراویش می‌آمدند، پس لغو شدسال گذشته شهریور ماه سال ۱۳۹۰ در شهرستان کوار در استان فارس به دلیل درگیری بین تعدادی از درویش‌های نعمت‌الهی با افراد متصل به گروه‌های بنیاد‌گرا و موسوم به لباس شخصی، تعدادی دستگیر و یکی از درویش‌های نعمت‌الهی به نام «وحید بنایی» مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
اعضای پایگاه اطلاع‌رسانی درویش‌های نعمت‌الهی به نام «مجذوبان نور» و هم‌چنین وکیل‌های درویش‌های نعمت‌الهی جزو این دستگیر‌شدگان بودند که پس از دستگیری به زندان‌های اوین و عادل‌آباد شیراز منتقل شدند. علارغم گذشت یک سال از زمان درگیری در کوار و بازداشت این درویش‌ها و پایان دوران محکومیت برخی از آن‌ها اما این درویش‌ها تاکنون از زندان آزاد نشده‌اند.

اطلاعیه:هرگونه تحریمی که با جان انسانها در ارتباط باشد، محکوم است


ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر
الف: هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، من جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است .
همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره مند گردد .
هرگونه تحریمی که با جان انسانها در ارتباط باشد، محکوم است

شنبه، آبان ۲۷، ۱۳۹۱

علیرضا روشن برای تحمل یک سال محکومیت خود روانه زندان شد


خبرگزاری هرانا - علیرضا روشن، خبرنگار روزنامه شرق و فعال حقوق دراویش برای تحمل یک سال محکومیت خود روانه زندان اوین تهران شد.
بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، صبح امروز آقای علیرضا روشن برای تحمل حکم یک سال حبس خود که به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی (ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی پیرعباسی به آن محکوم و در شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب نیز تائید شد، روانه زندان اوین شد. گفتنی است این اتهام به دلیل همکاری وی با تارنمای خبری مجذوبان نور به وی منتسب شده است.

پنجشنبه، آبان ۲۵، ۱۳۹۱

انتقال ناگهانی زندانیان سلفی محکوم به اعدام به زندان قزل حصار


خبرگزاری هرانا - در پی انتقال ناگهانی ده تن از زندانیان محکوم به اعدام از زندان رجایی شهر به زندان قزل حصار نگرانی از احتمال اجرای حکم ایشان افزایش یافت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ده تن از زندانیان سلفی محکوم به اعدام در تاریخ بیست و سوم آبان ماه ۱۳۹۱ از بند زندانیان عقیدتی سیاسی کرد واقع در بند ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج بر خلاف عرف رایج در زندان‌های ایران به زندان قزل حصار منتقل شده‌اند.
حامد احمدی، بهرام احمدی، کمال مولایی، اصغر رحیمی، بهنام رحیمی، جهانگیر دهقانی، محمد ظاهر بهمنی، جمشید دهقانی، کیوان زند کریمی، هوشیار محمدی از سوی مقامات قضایی متهم به عضویت در گروه سلفی هستند که در ترور یکی از روحانیون سنی مذهب به نام ماموستا محمد شیخ السلام در مورخه ۲۶ شهریورماه سال ۸۸ دخالت داشته‌اند.

هجوم مجدد مامورین پلیس فتا به منزل یک وبلاگ‌نوس مسیحی


خبرگزاری هرانا - روز گذشته تعدادی از ماموران لباس شخصی که گفته‌اند از طرف پلیس فتا آمده‌اند، با در دست داشتن حکم جلب و بدون حکم تفتیش، به منزل علیرضا ابراهیمی نوکیش مسیحی هجوم برده و منزل وی را بازرسی می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این برای سومین بار است که مامورین به منزل ایشان و پدر وی مراجعه می‌نمایند و قصد جلب و بازداشت وی را داشته‌اند.
در تاریخ دهم خرداد ماموران به منزل شخصی پدر وی هجوم آورده و لپ تاب، مقالات و نوشته‌های وی در خصوص مسحیت و کتاب‌های مربوط به این موضوع را ضبط و با خود می‌برند.

چهارشنبه، آبان ۲۴، ۱۳۹۱

اخراج چند دانشجوی بهائی، از دانشگاه های کشور


فربد محمدزاده، دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان، به همراه نوا حمیدی و مونا اشرفی دانشجویان دانشگاه قزوین به دلیل «اعتقاد به آیین بهائی» از دانشگاه اخراج شدند.
به گزارش دانشجو نیوز به نقل از جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی ،  فربد محمدزاده، ورودی سال ۱۳۸۵ در مقطع کارشناسی دانشگاه اصفھان و ورودی سال ۱۳۸۹ در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مذکور در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۱ به علت «اعتقاد به آئین بھائی» از دانشگاه اصفهان اخراج شد.

فراخوان جلسه ماهانه نمایندگی هانوفر


گزارش و تحلیل خبر، سخنرانی، شعر،
داستانخوانی، بحث و گفتگو
 شنبه 1 دسامبر 2012
Elisen Str. 10
Hannover 30451
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
 گزارش و تحلیل خبر، سخنرانی، شعر، داستانخوانی،

ادیب شعاعی شهروند بهایی به قید وثیقه آزاد شد


خبرگزاری هرانا - ادیب شعاعی شهروند بهایی ساکن مشهد که روز شنبه ۱۵ مهر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ادیب شعاعی شهروند بهایی ساکن مشهد که روز شنبه ۱۵ مهر ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات مشهد منتقل شده بود، روز گذشته یکشنبه ۲۱ آبان ماه به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

احتمال بازگرداندن یک پناهجوی نوکیش مسیحی از سوئد به ایران



.ک پناهجوی نوکیش مسیحی فارسی زبان در سوئد که با خطر احتمال دیپورت به ایران روبروست آنگونه که گزارش شده در صورت بازگشت، خطراتی می تواند از سوی دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی برای وی به همراه داشته باشد.
«رضا جباری» شهروند ایرانی که به مسیحیت گرویده است در خطر دیپورت به ایران قرار دارد.
به گزارش « محبت نیوز » به نقل از خبرهای دریافتی بر روی فیس بوک "محبت نیوز» گفته می شود، "رضا جباری" از نوکیشان مسیحی که در سال 2010 به سوئد رفته بود بنا بدلایلی تقاضای پناهندگی خود را به اداره مهاجرت آن کشور تسلیم می کند؛ بنا بر گزارشات رسیده، درخواست ایشان مبنی بر اقامت و پناهندگی از سوی سازمان مهاجرت و همچنین دادگاه امور مهاجرت سوئد پذیرفته نشده است.

سامیه قلی‌نژاد شهروند بهایی از ادامه تحصیل محروم شد


سامیه قلی‌نژاد شهروند بهایی ساکن ساری که در رشته ریاضیات کاربردی تحصیل می‌کرد، به علت اعتقاد به دیانت بهایی از ادامه تحصیل محروم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سامیه قلی‌نژاد که از ابتدای سال تحصیلی جاری در دانشگاه روزانه بهشهر و در رشته ریاضیات کاربردی مشغول به تحصیل گردید، به علت اعتقاد به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج شد.
این حکم روز شنبه ۲۰ آبان ماه طی یک تماس تلفنی از سوی مسئولین حراست دانشگاه با پدر این شهروند بهایی اعلام شده است، و به گفته ایشان تنها راه بازگشت وی به دانشگاه این است که اعلام کند که مسلمان شده است.

آلمان رفتار حکومت ایران با بهائیان را محکوم کرد


Markus Loening, Menschenrechtsbeauftragter der Bundesregierung (FDP), posiert am Freitag (27.05.11) im Haus der Kulturen der Welt in Berlin vor der Verleihung des 6. Menschenrechtspreises fuer ein Foto. Die Verleihung des 6. Menschenrechtspreises findet am Freitagabend in Berlin statt.
Foto: Amnesty International/dapdوزارت‌خارجه آلمان با انتشار اطلاعیه‌ای رفتار حکومت ایران را با بهائیان محکوم کرد. در این اطلاعیه تصریح شده که علیرغم همه اعتراض‌ها و تقاضاهای بین‌المللی، فشار بر بهائیان ایران همواره بیشتر می‌شود.
مارکوس لونینگ، مسئول حقوق بشر و کمک‌های ‌بشردوستانه دولت آلمان امروز (چهارشنبه ۱۴ نوامبر) در اطلاعیه‌ای که توسط وزارت خارجه آلمان منتشر شد، از شدت گرفتن سرکوب بهائیان در ایران ابراز نگرانی و رفتار حکومت ایران در قبال این اقلیت مذهبی را محکوم کرد.

سه‌شنبه، آبان ۲۳، ۱۳۹۱

200 میلیون مورد گزارش شده از آزار و اذیت مسیحیان !



.یا دیگر کشورهای اروپایی مکان امن و مناسبی برای مسیحیان نیستند!؟ وضعیت مسیحیان در کشورهایی که دین معین ی را در قوانین کشورشان به عنوان دین حکومت خود تعیین کرده اند به مراتب وخیم تر است.
به گزارش سرویس ترجمه « محبت نیوز » و بنا بر گزارش سازمانهای مسیحی که جفا بر مسیحیان در  جهان را دیده بانی می کنند، گزارش شده که بیش از دویست میلیون نفر مسیحی در سراسر جهان و حتی کشور های اروپایی مانند مجارستان – که دارای سخت گیرانه ترین قوانین ثبت کلیسا ها است - مورد تبعیض و ازار و اذیت میباشند.

دوشنبه، آبان ۲۲، ۱۳۹۱

تعداد بهاییان دستگیر شده در دو سال اخیر دو برابر شده‌است


خبرهای رسیده از ایران حاکیست طی هفته‌های اخیر ماموران امنیتی بیش از ۲۰ بهایی را در گرگان بازداشت کرده‌اند که هنوز از محل نگهداری و علت بازداشت این افراد اطلاعی در دست نیست.
 سیمین فَهَندِژ، سخنگوی جامعه جهانی بهایی در ژنو، گفت:ما در طول یک ماه گذشته شاهد دستگیری گسترده افراد بهایی در گرگان بودیم. در ۱۷ اکتبر ماموران امنیتی به منازل ۲۴ بهایی در گرگان یورش بردند و بعد از مصادره وسایل شخصی آنها مثل کامپیوترها، کتاب‌ها و آلبوم‌های شخصی خانوادگی، آنها را دستگیر کردند که ما در حال حاضر اطلاع بیشتری از آن افراد نداریم.

یکشنبه، آبان ۲۱، ۱۳۹۱

"حاکمان کنونی در این ظلم ها و شکنجه ها شریک و مسئول اند




چهل و یک تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در نامه‌ای سرگشاده گواهی داده‌اند که ستار بهشتی هنگام بازجویی توسط پلیس امنیت شکنجه شده و وضعیت جسمی و روحی دردناکی داشته است. این زندانیان سیاسی در نامه‌ای که متن آن روز شنبه، ۲۰ آبان در وبسایت «کلمه» منتشر شد نوشته‌اند: ستار بهشتی «در حضور افرادی در بند ۳۵۰ اظهار داشته که در مقر پلیس امنیت از سقف آویزان شده و در همان حال مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. سپس پلیس دست و پاهای وی را به صندلی بسته و مجددا وی را مورد ضرب و شتم قرار داده است».

(پیمان فتاحی) مسئول انجمن متفکران و محققان آزاد، از زندان آزاد شد


10___images_-10.pngبه نام آزادی- 
ایلیا «میم» آزاد شد. معلم بزرگ تفکر، استاد ایلیا (پیمان فتاحی) مسئول انجمن متفکران و محققان آزاد، برای چهارمین مرتبه از زندان آزاد شد.استاد ایلیا رهبر جمعیت الاهیون در سالهای 1386، 1387، 1388 و 1391 توسط دایره ادیان و مذاهب اطلاعات (اِبا؛ بخش امنیتی نظارت بر جنبش های معنوی و جریانهای مذهبی) دستگیر و جمعاً حدود 400 روز را در زندان انفرادی سپری کرد. آخرین دستگیری استاد ایلیا که در سوم آبانماه امسال و در آستانۀ عید قربان صورت گرفت با این اتهامات همراه بود:  

گفتگوی فرهاد نوری با رادیو فردا در مورد اتهام وکلای دراویش و مدیران زندانی سایت مجذوبان نور و نامه دراویش به مجامع بین المللی


گفتگوی فرهاد نوری با رادیو فردا در مورد اتهام وکلای دراویش و مدیران زندانی سایت مجذوبان نور و نامه دراویش به مجامع بین المللی 
به گزارش وب سایت مجذوبان نور پایگاه اطلاع رسانی دراویش گنابادی  قرار است هفت تن از وکلای دراویش و مدیران این وب سایت  روزهای ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شوند. این افراد با اتهامات امنیتی مواجه هستن و در همین زمینه شماری از دراویش گنابادی با ارسال نامه ای به سازمان ملل از جامعه جهانی خواستار پیگیری  وضعیت آنها شده اند. مهتاب وحیدی راد در گفتگو با فرهاد نوری از مسئولان وب سایت مجذوبان نور درباره اتهام این دراویش پرسیده است.

تعویق محاکمه وکلای دراویش گنابادی و مدیران سایت "مجذوبان نور"


تعویق محاکمه وکلای دراویش گنابادی و مدیران سایت "مجذوبان نور"
از آغاز روی کار آمدن دولت آقای محمود احمدی نژاد، فشارها و سرکوب‌ها بر دراویش گنابادی به شدت افزایش یافته است. پس از تهاجم به حسینیه شریعت در قم، اماکن عمده گردهمآیی این درویشان در بروجرد و اصفهان مورد تهاجم و تخریب قرار گرفت و صدها تن از دراویش گنابادی بازداشت گردیدند.
این فشارها و سرکوب‌ها در شهریور ماه سال گذشته ابعاد بسیار گسترده‌تری بخود گرفت.
در تهاجم‌های شهریور ماه سال ١٣٩٠، که به کشته شدن یک درویش گنابادی در توابع شیراز انجامید، صدها تن دیگر از دراویش گنابادی بازداشت شدند که در میان آنان هفت تن از وکلای این دراویش و مدیران سایت "مجذوبان نور"- سایت رسمی دروایش گنابادی، وجود داشتند.

بازداشت دو شهروند بهایی ساکن کرج


خبرگزاری هرانا - کامران قیصر و افشین سیداحمد شهروندان بهایی ساکن کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه با حضور در محل کار یک شهروند بهایی ساکن کرج به نام کامران قیصر نامبرده را بازداشت و به محل نامعلومی انتقال دادند.
سپس ماموران در روز چهار شنبه ۱۷ آبان ماه همراه با فرد بازداشت شده به منزل وی مراجعه کرده و پس از تفتیش کامل و ضبط کتب و عکسهای مذهبی همراه با کامران قیصر محل را ترک نمودند.
همچنین صبح روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۱ ماموران امنیتی به محل کار یک شهروند بهایی ساکن کرج به نام افشین سید احمد مراجعه کرده و پس از تفتیش محل کار، نامبرده را نیز بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال می‌دهند قابل ذکر است محل کار فرد مذکور در تهران واقع است.

طنین ترابی دانشجوی بهایی از تحصیل محروم شد


خبرگزاری هرانا - طنین ترابی دانشجوی بهایی ترم ۳ و ورودی سال ۹۰ در رشته مترجمی زبان انگلیسی از ادامه تحصیل محروم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طنین ترابی دانشجوی ترم ۳ و ورودی سال ۹۰ رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه سراسری بین المللی خمینی قزوین، بدلیل اعتقاد به دیانت بهایی از ادامه تحصیل محروم شد.
این دانشجوی بهایی روز یک‌شنبه ۷ آبان به حراست دانشگاه احضار شد و در طی جلسه مامورین امنیتی از وی خواستند تعهد بدهد مادامی که در دانشگاه می‌باشد به پیام‌های بیت العدل توجه نکند و با ایشان و رابطین آن‌ها ارتباطی نداشته باشد و قوانین و عقاید نظام و دانشگاه را مقدم بر فرامین بیت العدل بداند.
از آنرو که وی حاضر به امضاء تعهد فوق نگردید وی را از دانشگاه اخراج کرده و هیچ گونه مدرکی نیز دال بر اخراج به وی داده نشد.

شنبه، آبان ۲۰، ۱۳۹۱

مرگ مشکوک ستار بهشتی و پرسش هایی که باید پاسخ داده شود


 دادستان گریزی ندارد و باید موضوع را از جنبه عمومی مورد پیگرد وتحقیق قرار دهد.   

باردیگر خب رمرگی مشکوک دربازداشتگاه های جمهوری اسلامی ایران و خبر داغدار شدن خانواده یک زندانی دربازداشتگاه ها، قلبمان را دردمند و اشکمان را جاری ساخت. وقتی بعد ازگذشت سال ها از قتل زهرا کاظمی در اوین و قتل زهرا بنی یعقوب درستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان، هنوز آمران وعاملان قتل معرفی نشده و به سزای عملشان نرسیده اند،انتظاری جز این نباید داشت که برخی مأموران امنیتی و غیر امنیتی خودسر با خیالی آسوده متهم را تا بدان حد شکنجه کنند که جان به جان آفرین تسلیم کند. در حقیقت به نتیجه نرسیدن شکایات اولیاء دم کشته شدگان در زندان و بازداشتگاه های جمهوری اسلامی ایران، پیامی است از طرف قوه قضائیه و به عبارت دیگر پیام حکومت است به دست نشاندگان خود در این قبیل بازداشتگاه ها و زندان ها که هراسی از کشته شدن متهمان به دل راه ندهند و هر طور می توانند عمل کنند که

جمعه، آبان ۱۹، ۱۳۹۱

فرید محمد‌زاده، دانشجوی بهایی از تحصیل در مقطع کار‌شناسی محروم شد


خبرگزاری هرانا - فرید محمد‌زاده ورودی سال ۸۵ در مقطع کار‌شناسی دانشگاه اصفهان و وردی سال ۸۹ در مقطع کار‌شناسی ارشد دانشگاه مذکور به دلیل اعتقادات مذهبی از دانشگاه اخراج شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین دانشگاه اصفهان در ۱۴ آبان ماه سالجاری به علت اعتقاد وی به آئین بهایی وی را از دانشگاه اخراج کردند.
لازم به ذکر است که ایشان در رشتهٔ فیزیک نظری مشغول به تحصیل بودند و مقطع کار‌شناسی را با موفقیت درهمین دانشگاه پشت سر گذاشتند و با توجه به بالا بودن معدل کل مقطع کار‌شناسی، از طریق گزینش استعدادهای درخشان دانشگاه و بدون کنکور در مقطع کار‌شناسی ارشد پذیرفته شدند و شروع به تحصیل رشته فیزیک بنیادی (محض) نمودند.

مصادره منزل مسکونی یک شهروند بهایی در مشهد


خبرگزاری هرانا - منزل مسکونی یک شهروند بهایی پس از فوت وی در حالی مصادره شد که نوه‌های وی در منزل ساکن بودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چندی قبل منزل مسکونی یک متوفی بهایی به نام حسین الهوردیزاده در فلکه سعدآباد مشهد توسط کمیته اجرای فرامین امام مصادره و به مزایده گذاشته شد.
این در حالی بود که فرزندان تنها دختر متوفی به نامهای کیان و سپهر ثابتی در این منزل ساکن بوده که طی اخطاریه‌ای با مهلت مقرره مجبور به ترک محل مزبور شدند.

عدم برگزاری دادگاه کسری نوری و جو شدید امنیتی در دادگاه انقلاب شیراز


خبرگزاری هرانا - جلسه دوم دادگاه کسری نوری، از دارویش ساکن شیراز صبح امروز در دادگاه انقلاب شیراز برگزار نشد.
به گزارش مجذوبان نور، کسری نوری از دراویش بازداشت شده در شیراز که بیش از هشت ماه را در زندان عادل آباد شیراز سپری می‌کند صبح امروز برای ادامه رسیدگی به اتهامات وارده به شعبه ۳ دادگاه انقلاب شیراز منتقل شد ولی به دلیل ابلاغ شدن تاریخ دادگاه بصورت تلفنی و یک روز قبل از برگزاری دادگاه به وکلای مدافع این زندانی عقیدتی آنان از شرکت در این جلسه رسیدگی امتناع کردند و دادگاه به تاریخ دیگری موکول شد.
قبل از این جلسه، در تاریخ سوم مهرماه ۱۳۹۱ جلسه اول رسیدگی به اتهامات آقای نوری برگزار شد که آن جلسه به علت طولانی شدن روند دادرسی به جلسه امروز موکول گردیده بود.

پنجشنبه، آبان ۱۸، ۱۳۹۱

گفت و گوی اختصاصی با فرهاد نوری درباره دادگاه مدیران زندانی سایت مجذوبان نور


گفت و گوی اختصاصی با فرهاد نوری درباره دادگاه مدیران زندانی سایت مجذوبان نور
پس از گذشت ۱۴ ماه از بازداشت ۷ تن از وکلا و مدافعان حقوق دراویش نعمت اللهی گنابادی و مدیران سایت مجذوبان نور، توسط عوامل وزارت اطلاعات، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ، روزهای ۲۱،۲۲،۲۳ آبان ماه را برای محاکمه این افراد در نظر گرفته است. رسیدگی به کیفرخواستی با ۵ عنوان اتهامی: اقدام علیه امنیت ملی ، تبلیغ علیه نظام ، تشویش اذهان عمومی ، اخلال در نظم عمومی و توهین به رهبر. برای بررسی جزئیات این محاکمه ، گفت و گویی داریم با فرهاد نوری از مدیران سایت مجذوبان نور که در حال حاضر در خارج از ایران به سر می برد و تحت تعقیب مقامات اطلاعاتی و قضایی ایران قرار دارد:

انتقال صالح مرادی بدون اطلاع و ابلاغ قبلی به دادگاه برای دفاع

انتقال صالح مرادی بدون اطلاع و ابلاغ قبلی به دادگاه برای دفاعصبح امروز صالح مرادی از زندان عادل آباد شیراز به شعبه ۱۱۰ دادسرای عمومی و جزایی شیراز موسوم به دادسرای اطلسی بدون اطلاع و ابلاغ قبلی برای دفاع منتقل شد.
به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور؛ آقای صالح مرادی از دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز صبح امروز برای رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب به دادسرای عمومی و جزایی شیراز در حالی منتقل شد که هیچ گونه ابلاغی در این خصوص به وی صورت نگرفته بود. وکیل این درویش می گوید که این جلسه برای رسیدگی به اتهامات ۳ درویش گنابادی دیگر آقایان بهزاد نوری و فرزاد درویش و خانم فرزانه نوری نیز تعیین شده بود اما به دلیل عدم ابلاغ قانونی و فرستاده شدن احضاریه به این افراد و نیز وکلایشان این جلسه قانوناً باید تجدید شود.

فراخوان جلسه سخنرانی نمایندگی ترکیه/کانون دفاع از حقوق بشر در ایران


فراخوان
محیط زیست و عملکرد جمهوری اسلامی ایران

سخنرانی، بحث و گفتگو

آزادی موقت دو تن از (مسیحیان غیرتثلیثی) به قید وثیقه از زندان شیراز

.
ر پی خبر منتشره مبنی بر بازداشت هفت تن از دگر اندیشان مذهبی ( مسیحیان غیر تثلیثی ) در شیراز دو تن از این افراد به قید وثیقه بطور موقت از زندان  آزاد شدند .
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبر دریافتی، دو تن از دگر اندیشان مذهبی در شیراز  بطور موقت از زندان آزاد شدند .
گفته می شود خانم "رکسانا فروغی" و آقای "بیژن حقیقی"  از اعضای گروه مسیحیان غیر تثلیثی موسوم به گروه کلیسای ایران می باشند که با فاصله یک هفته با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند.

کودکان معتاد، قربانیان قدرت


علی طایفی - امروزه بحران مواد مخدر ازجمله بحران‌های عمده جهانی است که به دنبال خود مهم‌ترین مسئله اجتماعی بنیان کن معاصر یعنی اعتیاد را به شدت رو به گسترش می‌نهد.

اعتیاد از یکسو سبب ازهم پاشیدگی شخصیت فردی، نهاد خانواده و از سوی دیگر عامل موثر بر تباهی حیات اجتماعی و نابودی جامعه است. این پدیده توانایی سازماندهی و ساماندهی یک جامعه سالم را از بین برده، عملکرد به‌هنجار اجتماعی را مختل ساخته است و نوعی بحران اجتماعی را به جامعه انسانی تحمیل می‌کند. می‌توان به جرئت گفت آسیب‌پذیر‌ترین قشر اجتماعی در وقوع مسئله اعتیاد، کودکانی هستند که یا خود معتاد شده‌اند یا در خانواده‌ای زندگی می‌کنند که یکی از اعضای بزرگسال آن معتاد است.

چهارشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۹۱

اطلاعیه:شهروندانی که تنها بخاطر ابراز عقیده، در زندانها هستند را آزاد کنید

ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر کس حق دارد که از آزادی فکر، وجدان و مذهب بهره مند شود.
این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و ایمان می باشد و نیز شامل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است/هرکس می تواند از این حقوق مجتمعاً، بطور خصوصی و یا بطور عمومی بر خوردار باشد.

شهروندانی که تنها بخاطر ابراز عقیده، در زندانها هستند را آزاد کنید

جنایتی دیگر در زندان:ستار بهشتی بر اثر شکنجه بازجوها جان باخت/ صدای خواهر مقتول


خانواده ستار بهشتی می گویند: ستار هیچ گونه مریضی نداشت با پاهای خودش رفت زندان اما از پلیس امنیت به ما زنگ زدند و گفتند بروید یک قبر بخرید و بعد بیاید جنازه ستار را ببرید. ستار به جرم بیگناهی رفت. ستار سالم بود….
سایت کلمه، خبری منتشر کرده است مبنی بر اینکه صبح امروز ماموران پلیس امنیت به خانواده ی ستار بهشتی، زندانی سیاسی که هفته پیش بازداشت شده بود، اطلاع دادند که این جوان 35 ساله جان خود را از دست داده و آنها باید روز آینده برای دریافت پیکرش مراجعه کنند.

فرید محمد‌زاده، دانشجوی بهایی از تحصیل در مقطع کار‌شناسی محروم شد


خبرگزاری هرانا - فرید محمد‌زاده ورودی سال ۸۵ در مقطع کار‌شناسی دانشگاه اصفهان و وردی سال ۸۹ در مقطع کار‌شناسی ارشد دانشگاه مذکور به دلیل اعتقادات مذهبی از دانشگاه اخراج شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین دانشگاه اصفهان در ۱۴ آبان ماه سالجاری به علت اعتقاد وی به آئین بهایی وی را از دانشگاه اخراج کردند.
لازم به ذکر است که ایشان در رشتهٔ فیزیک نظری مشغول به تحصیل بودند و مقطع کار‌شناسی را با موفقیت درهمین دانشگاه پشت سر گذاشتند و با توجه به بالا بودن معدل کل مقطع کار‌شناسی، از طریق گزینش استعدادهای درخشان دانشگاه و بدون کنکور در مقطع کار‌شناسی ارشد پذیرفته شدند و شروع به تحصیل رشته فیزیک بنیادی (محض) نمودند.