سه‌شنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۹۱

گزارشی ازحمله به منازل شهروندان بهایی در شیراز

article picture
آنچه در زیر می خوانید گزارشی از حمله مزدوران رژیم و بازداشت تعدادی از شهروندان بهایی در شیراز است که یک نسخه از آن برای پارس دیلی نیوز ارسال شده است.
 

در تاریخ 14/11/1390 و 18/11/1390ماموران لباس شخصی که به گفته خودشان طی حکمی از دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به منزل تعدادی از بهاییان شیراز مراجعه نمودند ولی در هیچ یک از منازل این حکم رویت نشد و به تفتیش منازل پرداخته و به ساکنان منازل بی احترامی و بی حرمتی کردند و11 نفر از بهاییان شیراز به نامهای سام جابری، یکتا فهندژ، مژده فلاح، فرشید یزدانی، فرید عمادی، پیام تسلیمی، سومیترا ممتازیان، مژگان عمادی، سینا ساریخانی، ایمان رحمت پناه، نیما دهقان را دستگیر کرده

عفو بين الملل: دست کم ۳۶۰ تن در سال گذشته در ايران اعدام شدند

سازمان عفو بين الملل در گزارشی اعلام کرده است، شمار اعدام ها در ايران در سال ۲۰۱۱ به طور چشم گيری افزايش يافته است و در اين سال دست کم ۳۶۰ تن اعدام شده اند.  

سازمان عفو بين الملل گزارش سالانه خود درباره صدور و اجرای احکام اعدام در کشورهای مختلف جهان در سال گذشته ميلادی ۲۰۱۱ را صبح روز سه شنبه منتشر  کرد.

شناسایی گروهی از وبلاگ ها و وبسایت های سیاسی و مخالف حکومت


خبرگزاری هرانا - در ادامه اعمال محدودیت ها و فشار بر حوزه اینترنت و فضای وب، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی ایران (فتا) از شناسایی چند سایت و وبلاگ که مدعی شده اند به «انتشار اکاذیب و پست‌های سیاسی و تبلیغات سوء، سبب تشویش اذهان عمومی و ایجاد ناامنی در فضای سایبری» مشغول بوده اند، خبر داد.
به گزارش ایرنا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی اعلام کرده است که در پایش سایت های خبری، تحلیلی و سیاسی، چند سایت و وبلاگ شناسایی شد که با انتشار اکاذیب و پست های سیاسی و تبلیغات سوء، سبب تشویش اذهان عمومی و ایجاد ناامنی در فضای سایبری داشتند.

پنجشنبه، فروردین ۰۳، ۱۳۹۱

گزارشی از وضعیت زندانیان بهایی در پایان سال ۱۳۹۰


خبرگزاری هرانا - با فرارسیدن عید باستانی نوروز و سال نو، در واپسین روزهای سال ۱۳۹۰ طبق اخبار رسمی ۶۷ شهروند بهایی دور از خانواده هایشان در زندان ها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی محبوس می باشند.
۴۳ نفر از این زندانیان بهایی در حال گذراندن مجموعا «۲۶۰ سال حبس تعزیری هستند و ۲۴ نفر دیگر در بازداشت موقت ادارات اطلاعات می باشند. این آمار در حالی ارائه می شود که در سال ۱۳۹۰ بسیاری از شهروندان بهایی خارج از لیست ذیل، مدتی را بازداشت یا دوران محکومیتشان به اتمام رسیده است.
در این سال تعداد زیادی از بهاییان به حکم های از ۱۲ سال تا ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شدند بسیاری منتظر احضار و اجرای حکم و بسیار دیگر منتظر رای دادگاه های تجدید نظر می باشند.

فراخوان سخنرانی، داستانخوانی بحث وگفتگو درپالتاک: آزادی عقیده و اندیشه، از حقوق اولیه انسان است


ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر

هر کس حق دارد که از آزادي فکر، وجدان و مذهب بهره مند شود.
اين حق متضمن آزادي تغيير مذهب ياعقيده و همچنين متضمن آزادي اظهار عقيده و ايمان ميباشد و نيز شامل آزادي تعليمات مذهبي و اجراي مراسم ديني است.
هر کس ميتواند از اين حقوق منفردا يا مجتمعا بطور خصوصي يا بطور عمومي برخوردار باشد.
...
آزادی عقیده و اندیشه، از حقوق اولیه انسان است
فراخوان

آخرین اخبار بازداشت و آزادی مسیحیان کشور در زمستان نود


Zemestan_90
مسیحیان ایران که در روز پایانی سال با خبر آزادی موقت سه نفر از بازداشت شدگان شیرازخوشحال شدند، زمستان بسیارسختی را تجربه کردند. آیا  با آغازرسمی بهار، زمستان  سرد و خشن زورش کم میشود یا نه؟
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان ، منابع مسیحی در شهر همیشه بهار شیراز خبر آزادی موقت سه تن از بازداشت شدگان نوکیش مسیحی آن شهر با وثیقه های سنگین ملکی در روز چهارشنبه هفته گذشته 42 اسفند ماه(14 مارچ 2012) را تائید کردند. مطابق این خبر نوجوان 17 ساله نیما شکوهی ، خانم شریفه دُخ و آقای مسعود گلرویان هم اکنون تا زمان احضار مجدد آزاد هستند.

چهارشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۹۱

گزارش آماری نقض حقوق بشر - ویژه اسفند ماه ۱۳۹۰


خبرگزاری هرانا - نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بر اساس برنامه ماهانه خود که بیش از ۲۴ ماه از آغاز آن می‌گذرد، اقدام به انتشار گزارش آماری ماهانه از وضعیت حقوق بشر ایران ویژه اسفند ماه ۱۳۹۰ نمود‫.

‎ در این نوشتار ۱۹۶ گزارش حقوق بشری منتشره بهمن ماه در ۱۱ رسته حقوقی مورد بررسی قرار گرفته است. و علاوه بر تلاش برای ارتقای دقت گزارشات تلاش شده است جنبه‌های آموزشی نیز در گزارش تقویت شود. بررسی حقوقی اخبار و گزارشات مهم و پرداختن به گزارشاتی که بیشترین و کمترین توجه را به خود را اختصاص داده است در کنار استفاده از محاسبات آماری و نموداری را باید از دیگر نکات برجسته این گزارش دانست‫.

دوشنبه، اسفند ۲۹، ۱۳۹۰

گزارشی از وضعیت زندانیان بهایی در پایان سال ۱۳۹۰


خبرگزاری هرانا – با فرارسیدن عید باستانی نوروز و سال نو، در واپسین روزهای سال ۱۳۹۰ طبق اخبار رسمی ۶۷ شهروند بهایی دور از خانواده هایشان درزندان ها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی محبوس می باشند.
۴۳ نفر از این زندانیان بهایی در حال گذراندن مجموعا «۲۶۰ سال حبس تعزیری هستند و ۲۴ نفر دیگر در بازداشت موقت ادارات اطلاعات می باشند. این آمار در حالی ارائه می شود که در سال ۱۳۹۰ بسیاری از شهروندان بهایی خارج از لیست ذیل، مدتی را بازداشت یا دوران محکومیتشان به اتمام رسیده است.

یکشنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۹۰

بازداشت دو بهایی در یورش ماموران به منزل هفت تن در شیراز


خبرگزاری هرانا - صبح روز گذشته ۲۷ اسفند ماه منزل تعدادی دیگر از بهائیان شیراز مورد تفتیش ماموران قرار گرفت و دو تن از شهروندان بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از شیراز، ماموران امنیتی به منزل کاووس صمیمی، کامبیز حبیبی، وحید معصومی، میثاق معصومی، سولماز روحانی، خداخواست روحانی، نیلوفر کرمی یورش برده وسایل شخصی و دینی انها را بردند و از بین آنها کاووس صمیمی و کامبیز حبیبی را بازداشت کردند.

شنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۹۰

دو شهروند بهایی در مشهد به دو سال حبس محکوم شدند


خبرگزاری هرانا – دو شهروند بهایی ساکن مشهد به نامهای "دری امری" و "مونا رضایی" از سوی دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دری امری متهم ردیف اول طبق حکم دادگاه انقلاب شهر مشهد به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ آئین بهائیت به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
نامبرده در تابستان سال جاری پس از چند ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شده بود.

خشایار زارعی از تیم ملی جودو و دانشگاه به دلیل اعتقاد به آئین بهایی اخراج شد+رنجنامه وی


خشایار زارعی عضو تیم ملی جودو که دارای چندین رتبه قهرمانی کشوری در رده جوانان و نوجوانان است به دلیل اعتقاد به آئین بهایی ضمن محروم شدن از حق شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی از دانشگاه محل تحصیل خود نیز اخراج شد.
به گزارش هرانا، این شهروند بهایی و ورزشکار ملی در رنجنامه ای به توصیف چگونگی محرومیت خود از شرکت در مسابقات آسیایی و محرومیت از تحصیل پرداخته است.
متن این رنجنامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:

جمعه، اسفند ۲۶، ۱۳۹۰

خانواده بهاییان بازداشت شده در شیراز: هیچ کس پاسخگو نیست


خانه حقوق بشر ایرانخانواده یکی از زندانیان بهائی شیراز که در بهمن ماه گذشته بصورت گروهی بازداشت شدند، در گفتگو با خانه حقوق بشر ایران، از آخرین وضعیت این زندانیان می گوید.
فرزان فرامرزی: در بهمن ماه گذشته در جریان دستگیری های گسنرده بهائیان در شیراز، گروهی از این شهروندان بازداشت شدند. در حالی که به پایان سال ۹۰ نزدیک می شویم، ۱۰ نفر از این عده هنوز در بازداشتگاه اطلاعات شیراز به سر می برند.
در  حصوص آخرین وضعیت این شهروندان بهایی که در زندان به سر می‌برند گفت‌وگویی را با بستگان یکی از زندانیان شیراز انجام داده و آخرین وضعیت آنان را جویا شدیم.

کسری نوری از دراويش گنابادی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - "کسری نوری" از دروايش گنابادی مقيم شيراز، روز چهارشنبه به اتهام مصاحبه با راديوهای بيگانه بازداشت شد .

به گزارش رادیو فردا، "کسری نوری" دی ماه گذشته نيز به اتهام فعاليت عليه نظام وعضويت در آن چه "گروهک انحرافی "خوانده شده، بازداشت و سپس درهفتم اسفند آزاد شده بود. 

رشد چشمگیر نومسیحیان جوان در کلیساهای ایران


.
با تمام محدودیت ها و فشارهای امنیتی تخمین زده می شود که نیمی از نوکیشان مسیحی آزادانه در مورد ایمان جدیدشان با دیگران سخن می گویند و نیم دیگرشان تغییر دین خود را در قلب هایشان نگاه می دارند.
کارکنان سازمان "درهای باز" در خاورمیانه می گویند که رشد مسیحیت در ایران "انفجاری" است. آنها حتی از جنبش مذهبی سخن می گویند.

ایران کشور دشمن اینترنت ٢٠١١


ایران کشور دشمن اینترنت ٢٠١١

را‌ه‌‌اندازی " اینترنت ملی" بحث‌های زیادی را برانگیخت، ولی به موازات این بحث‌ها، جمهوری اسلامی ایران مسدود سازی را تشدید و توان فنی خود برای مهار اینترنت افزایش داد، دستگیری‌های فردی و جمعی، با هدف شناسایی شبکه‌های مخالفان و دهشت‌افکنی در میان وب‌نگاران و روزنامه‌نگاران ادامه داشت. برای نخستین بار در ایران، چهار شهروند وب‌نگار به مجازات اعدام محکوم شده‌اند. حکم سه تن از انها هر لحظه می‌تواند اجرا شود. سرکوب تداو‌م‌دار علیه وب‌‌نگاران بازهم تشدید شده است.

جان روحانی مبارز آقای بروجردی در معرض خطر جدی است


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وخامت شدید وضعیت جسمی روحانی مبارز آقای بروجردی و عدم درمان وی، جان او را در معرض خطر جدی قرار داده است.
در پی سوء قصد روز جمعه 19 اسفند ماه به جان آقای بروجردی و مسموم کردن وی در زندان وضعیت جسمی او به شدت وخیم شده است . او دچار خونریزی معده و کلیه است بطوریکه از ادرار و مدفوع وی خون دفع می شود و از دردهای شدید در ناحیۀ معده ،روده رنج می برد. علیرغم اینکه چند روز از مسمومیت وی می گذرد و شرایط جسمی او حاد می باشد اما از انتقال او به مراکز درمانی و درمان وی خوداری می کنند.دادگاه ویژه روحانیت مانع انتقال وی به مراکز درمانی و درمان او هستند.به نظر می آید که رژیم ولی فقیه قصد حذف فیزیکی این روحانی مبارز را دارد. 

چهارشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۹۰

نگرانی نسبت به وضعیت دو کودک بهایی پس از بازداشت والدین

خبرگزاری هرانا – دو کودک بهایی در شیراز و تهران پس از بازداشت و محاکمه والدینشان، از دیدن پدر و مادر خود محروم شدند. 
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، یک زوج به نامهای فرید عمادی و مژده فلاح در میان بازداشت شدگان شیراز وجود دارند که پسری سه ساله داشته و اکنون با مادر بزرگش زندگی می کند. در این مدت به وی تنها اجازه دو بار ملاقات ـ فقط با مادرش داده شده است. 

تایید حکم حبس پرویز ملکشاهی از دراویش‌ اهل لرستان


خبرگزاری هرانا - در روزهای اخیر با تایید حکم دادگاه بدوی از سوی دادگاه تجدیدنظر، پرویز ملکشاهی، از دراویش نعمت‌الهی شهرستان الشتر لرستان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
به گزارش مجذوبان‌نور، حکم محکومیت این درویش گنابادی به اتهام "توهین به رهبری" از سوی شعبه ١٠ دادگاه تجدید‌نظر لرستان تایید شده و در هفته گذشته به ایشان ابلاغ شده است.

بازداشت فریبرز پارسی‌نژاد، شهروند مسیحی ساکن اصفهان


خبرگزاری هرانا - در تداوم روند بازداشت شهروندان مسیحی در کشور، "فریبرز پارسی نژاد" از نوكیشان مسیحی ساکن اصفهان نیز توسط ماموران امنیتی در این شهر بازداشت شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فریبرز پارسی نژاد در روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال جاری، پس از اینکه از محل كارش در یكی از شهرهای جنوبی كشور به اصفهان بازگشت، بازداشت شد.
ماموران امنیتی با ورود به منزل نامبرده وی را بدون هیچ توضیحی دستگیر نمودند و پس از تفتیش این محل كلیه‌ی وسایل شخصی ایشان از قبیل لپ تاپ، سیم كارت های تلفن و مدارك شناسایی را نیز ضبط و با خود بردند.

بازداشت مجدد کسری نوری از دراویش گنابادی


بازداشت مجدد کسری نوری از دراویش گنابادی کسری نوری صبح امروز مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ؛ مامورین امنیتی صبح امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند ساعت ۱۱ صبح پس از مراجعه به منزل کسری نوری در شیراز این درویش گنابادی را به اتهام مصاحبه با رادیوهای بیگانه بازداشت کردند.
این در حالی است که این درویش گنابادی درتاریخ ۲۱ دی ماه بازداشت شده بود و سپس در تاریخ ۷ اسفند پس از ۴۶ روز حبس در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان مرکزی شیراز با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

اظهارات عجیب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه در باب رهبران جمهوری اسلامی


.
وی گفت: عنایتی که حضرت امام خمینی و آیت الله خامنه ای، این دو شخصیت جهان اسلام بر ادیان ابراهیمی داشتند ما در هیچ جای دنیا سراغ نداشته و نداریم و سیمای "مسیح" را در وجود آنها می بینیم !
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران« محبت نیوز»، رئیس شورای خلیفه گری ارامنه استان آذربایجان شرقی در اظهاراتی که علف‌های هرزِ تملق و چاپلوسی در آن ریشه‌های قطوری دارد گفته است: «عنایتی که حضرت امام خمینی و آیت الله خامنه ای بر ادیان ابراهیمی داشتند ما درهیچ جای دنیا سراغ نداشته و نداریم و سیمای "مسیح" را در وجود آنها می بینیم ! »

واکنش ها به گزارش تازه سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران

احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ايران، روز دوشنبه توضيحاتی در خصوص گزارش تازه اش در مورد وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه کرد، و کشورهای موافق و مخالف نسبت به این گزارش واکنش نشان دادند.

کلیسای انجیلی ارامنه تهران از برگزاری مراسم به زبان فارسی و کلیسای مرکز از تشکیل کلاس برای نوایمانان منع شدند


Klisay_Aramane__parcham
ماموران ابلاغ کننده این حکم که از سوی حکومت صادر شده است به رهبران کلیساها اعلام کرده اند که دیگر حق برگزاری جلسات مذهبی مسیحی به زبان فارسی در روزهای جمعه  و کلاسهای آموزش نو ایمانان را ندارند.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع خبری پایتخت ، از جمعه 5 اسفند (24 فوریه 2012) برگزاری هرنوع مراسم مذهبی و برنامه پرستشی مسیحی به زبان فارسی در کلیسای انجیلی تهران ، روزهای جمعه  ممنوع شد.

دوشنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۹۰

خامنه ایی و پیروی هوادارانش از سركوب نوكیشان مسیحی در ایران


.
بحث پیرامون مسیحیت و شرایط دشوار مسیحیان به خصوص نوكیشان مسیحی در ایران به قدری پر اهمیت و حساس می باشد که رسانه‌های داخلی و خارجی اعم از فارسی و غیرفارسی در ادوار مختلف و با نگاهی ویژه به آن می پردازند.
آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» - در این برهه از زمان وجود رسانه‌‌هایی کاملن مستقل که به طور خاص در برگیرنده اخبار و گزارشات مربوط به جامعه رو به گسترش مسیحیان در ایران است لازم و حیاتی است. هدف و خط و مشی «محبت نیوز» بر پایه انعکاس دقیق اخبار و گزارشات مربوط به جامعه مسیحیان در سرتاسر جهان به ویژه ایران برنامه ریزی شده است و بازتاب مثبت  آن زمانی ملموس‌ می شود که رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر بین المللی به «محبت نیوز» به عنوان یکی از منابع مورد اطمینان توجه ویژه ای دارند.

عوامل رژیم آقای کاظمینی بروجردی را مسموم کردند


عوامل رژیم آقای کاظمینی بروجردی را مسموم کردند
 
بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران "روز جمعه 9 مارس 2012 آقای کاظمینی بروجردی رهبر مذهبی سرشناس که بیش از 2000 روز است بی وقفه در زندان به سر می برد، مورد سوقصد قرار گرفت و اکنون در شرایط وخیم جسمانی است و علایم مسمومیت شدید را نشان می دهد.
ظاهرا غذای ایشان توسط دو زندانی دیگر به سم آغشته شده بوده که هر دوی این زندانی ها از آن زمان در مرخصی به سر می برند و از آنها اطلاعی در دست نیست.

یکشنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۹۰

انتقال حمید آرایش به مکانی نامعلوم


انتقال حمید آرایش به مکانی نامعلوم
حمید آرایش از داویش گنابادی که در بازداشتگاه نیروی انتظامی کوار در بند بود عصر امروز به مکانی نا‌معلوم منتقل شد.
به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور، با وجود پیگیری و درخواست خانواده این درویش گنابادی مبنی بر آگاهی از سلامت جسمی و مکان انتقال وی تاکنون هیچ خبری به دست نیامده و مسئولین قضایی و انتظامی پاسخگو نیستند. از همین رو نگرانی‌ها از سلامت جسمی ایشان افزایش یافته است.
حمید آرایش در روز ١٨ اسفند ماه توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه نیروی انتظامی شهرستان کوار منتقل شده بود.

محکومیت یک درویش گنابادی به ۶ ماه حبس‎


محکومیت یک درویش گنابادی به ۶ ماه حبس‎پرویز ملکشاهی مجلس دار شهرستان الشتر لرستان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور، حکم محکومیت این درویش گنابادی به اتهام واهی توهین به رهبری از سوی شعبه ١٠ دادگاه تجدید نظر لرستان تایید شده و در هفته گذشته به ایشان ابلاغ شده است.
شایان توجه است پرویز ملکشاهی در خردادماه ۸۹ توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی بازداشت شده بود و از آن تاریخ تا کنون وزارت اطلاعات با فشار به قوه قضاییه سعی در محکوم کردن این درویش گنابادی به اتهاماتی چون توهین به

خبر فوری – آزادی موقت داوود علیجانی خادم کلیسای جماعت ربانی اهواز پس از دو ماه ونیم بازداشت


Daivid_-_Ahwaz
به دنبال انتشار خبر حمله به کلیسای جماعت ربانی اهواز برای اولین بار در اف سی ان ان، موجی از دعا ، همدردی و اعلام پشتیبانی مسیحیان جهان برای آزادی در بند ماندگان این تهاجم آغاز شد و عاقبت به ثمر نشست .
  به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی در اهواز ، داوود علیجانی معروف به دیوید روز پنج شنبه 18 اسفند ماه ( 8 مارچ ) از زندان اهواز آزاد شد. آقای داوود علیجانی یکی از خادمان کلیسای جماعت ربانی اهواز بود که در دوم دی ماه امسال (23 دسامبر 2011) و پس از حمله ماموران نقابدار به مراسم ویژه کریسمس آن کلیسا بازداشت شده بود.

نوكیش مسیحی پس از بازگشت به اصفهان توسط ماموران بازداشت شد


.
از  هفته های اخیر، فشارهای امنیتی شدیدی نسبت به مسیحیان فارسی زبان  و خانواده‌های آنان در شهر اصفهان آغاز شده است در همین راستا یكی از نوكیشان مسیحی پس از بازگشت به اصفهان در منزلش بازداشت شد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مســیحیان ایـــران « محبت نیوز » "فریبرز پارسی نژاد" از نوكیشان مسیحی توسط ماموران امنیتی در اصفهان بازداشت شد.

احضار ۱۴ شهروند بهایی قروه به اداره اطلاعات این شهرستان‎



در چند ماه اخیر ۱۴ شهروند بهایی اهل قروه به طور جداگانه برای بازجویی به دفتر محلی وزارت اطلاعات احضار شده اند.
سمیرا خادم و مادرش، آقای لقایی، همسر و پسرش، کامبیز اقدامیان، همسر ، دو پسر و دامادش، بهنام اقدامیان و همسرش، فائز صالحی و همسرش و نیز پگاه عزتی از افرادی هستند که در شهرستان قروه سنندج مورد بازجویی مامورین اطلاعات قرار گرفته اند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» در دوره بازجویی سوالاتی در مورد جلسات بهایی در قروه، افراد شرکت کننده، نحوه اداره جلسات، نام بستگان خارج از کشور، درآمد این افراد، ارتباط ایشان با افراد غیر بهایی و تمایلشان به رفتن به خارج از ایران مورد پرسش قرار گرفته است.

آزادی سمیرا ممتازیان و پیام تسلیمی و تداوم بازداشت ۱۰ بهایی دیگر در شیراز


سمیرا ممتازیان و پیام تسلیمی دو شهروند بهایی در شیراز در حالی با تودیع وثیقه آزاد شدند که ۱۰ شهروند بهایی دیگر هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند.
سمیرا ممتازیان و پیام تسلیمی دو شهروند بهایی که در بهمن ماه گذشته در جریان بازداشت گروهی بهاییان در شیراز بازداشت شده بودند با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» این دو تن در حالی آزاد شدند که  ۱۰ شهروند دیگر بهایی همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

تمدید قرار بازداشت سه شهروند بهایی در کرمان به مدت دو ماه


سه شهروند بهایی ساکن کرمان که در تاریخ ۱۶ دی ۹۰ بازداشت شده بودند، تا دو ماه دیگر در بازداشت به سر خواهند برد.
فرین راسخی، بختیار راسخی و فرحناز نعیمی سه شهروند بهایی ساکن کرمان هستند که به دلیل اعتقادات خود، بیش از دو ماه است در بازداشت به سر می‌برند. این سه تن در جریان برگزاری یک مراسم مربوط به آیین بهاییت همراه چندین تن دیگر از بهاییان بازداشت شده بودند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» به تازگی مامورین رسیدگی به پرونده‌ی ایشان اعلام کرده اند که زمان بازداشت آن‌ها تا دو ماه دیگر تمدید خواهد شد.

عفیف نعیمی، از مدیران جامعه‌ی بهایی به بیمارستان منتقل شد


خبرگزاری هرانا - عفیف نعیمی یکی از مدیران سابق جامعه بهاییِ ایران که در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج زندانی ست، روز چهارشنبه، هفدهم اسفندماه از زندان به بیمارستان منتقل شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عفیف نعیمی روز چهارشنبه برای انجام سی تی اسکن از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل شد.
آقای نعیمی به ناراحتی شدید غدد لنفاوی و تورم حاد در ناحیه‌ی گلو مبتلاست که بیماری وی به علت عدم رسیدگی پزشکی تشدید شده است.

محکومیت چهار شهروند بهایی در مشهد به حبس تعزیری


 چهار شهروند بهایی در مشهد از سوی دادگاه انقلاب این شهر در مجموع به شش سال حبس محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، چهار شهروند بهایی به نام های «انیسا دهقانی»، «کیوان دهقانی»، «آیه انوری» و «ساناز تفضلی» به اتهام عضویت در تشکیلات بهایی و تبلیغ علیه نظام هر کدام به یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند.
قابل ذکر است جلسه دادگاه نامبردگان فوق طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳ و ۴ اسفند ماه سال جاری تشکیل شد که دادگاه پس از دو جلسه محاکمه، پرونده یکی دیگر از متهمان به نام «فرهود اشتیاق» شهروند بهایی ساکن اصفهان را به شهر اصفهان منتقل و اعلام رای را منوط به حکم دادگاه انقلاب اصفهان دانست.

محکومیت چهار شهروند بهایی در مشهد به حبس تعزیری


 چهار شهروند بهایی در مشهد از سوی دادگاه انقلاب این شهر در مجموع به شش سال حبس محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، چهار شهروند بهایی به نام های «انیسا دهقانی»، «کیوان دهقانی»، «آیه انوری» و «ساناز تفضلی» به اتهام عضویت در تشکیلات بهایی و تبلیغ علیه نظام هر کدام به یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند.
قابل ذکر است جلسه دادگاه نامبردگان فوق طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳ و ۴ اسفند ماه سال جاری تشکیل شد که دادگاه پس از دو جلسه محاکمه، پرونده یکی دیگر از متهمان به نام «فرهود اشتیاق» شهروند بهایی ساکن اصفهان را به شهر اصفهان منتقل و اعلام رای را منوط به حکم دادگاه انقلاب اصفهان دانست.

جمعه، اسفند ۱۹، ۱۳۹۰

دو شهروند بهایی در مشهد بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – دو شهروند بهایی ساکن مشهد امروز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صبح روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماموران اداره اطلاعات مشهد به منازل دو شهروند بهایی ساکن مشهد به نام‌های «حوریه محسنی» و «نگین احمدیان» مراجعه کرده و پس از تفتیش و ضبط کامپیو‌تر، کتب، سی دی‌ها و عکس‌های مذهبی نامبردگان را نیز بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال دادند. 

مشهد: یورش به خانه‌ها و دستگیری ۸ بهائی

در ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ (۱۷ فوریه ۲۰۱۲)، افراد بهائی زیر در یک نمایشگاه کاردستی که به جهت جمع آوری پول برای کودکان محروم برگزار شده بود، به دست مأموران وزارت اطّلاعات در مشهد دستگیر و زندانی شدند: آقای عزّت الله احمدیان، آقای شهرزاد خلیلی، خانم بهناز حدادزاده، خانم فتّانه حاجی پور، آقای آرمان مختاری، آقای نوید نبیلی، آقای شایان تفضّلی و خانم نغمه ذبیحیان. پیش تر در ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ (۲۲ آوریل ۲۰۰۹) گزارش شد که آقای عزّت الله احمدیان و دو نفر دیگر

آخرین خبرها از بهائیان ایران


آخرین خبرها از بهائیان ایران:
1-اخیراً مکان های کسب ۴ بهائی در کرمانشاه کاملاً بازرسی و نام های دیگر بهائیان استخدام شده خواسته شد.
2-اخیراً آقای مشکات شادپور که مشغول به تحصیل در رشتۀ کاردانی مطالعات کامپیوتر در دانشگاه امام علی یزد بود، اخراج شد.

سراسر ایران: بهائیان از تکمیل فرم الکترونیکی تقاضای کارت معافیت از خدمت سربازی منع می شوند

اخیراً وزارت دفاع اعلام کرده که هر کسی از خدمت نظام وظیفه معاف شده، باید با تکمیل فرم مربوطه در تارنمای پلیس یک کارت الکترونیکی بگیرد و آن را با اسناد لازم ارسال کند. سؤال مربوط به ستون دین در فرم فقط پاسخ-های ممکن زیر را دارد: مسلمان، زرتشتی، مسیحی و یهودی. بنابراین هنگام تکمیل ادامۀ فرم، به جوانان بهائی که به دفتر خدمت سربازی رفتند و توضیح دادند که عضو هیچ یک از ادیان دیگر نیستند، گفته شد

کرمان: دستگیری آقای عرفان شجاعی


در ۱ اسفند ۱۳۹۰ (۲۰ فوریه ۲۰۱۲)، آقای عرفان شجاعی ساکن کرمان در مسیر خانه به محل کار دستگیر و زندانی شد. او متصدّی تشریفات جشن «روز جوانان بهائی ایران» در دی ماه ۱۳۹۰ (ژانویه ۲۰۱۲) بود که در خانۀ خانوادۀ راسخی برگزار شد و طی آن آقا و خانم راسخی و

گنبد: اطّلاعات تازه از دستگیری و آزادی خانم امیلیا اسماعیل پور

اطّلاعات تازه ای دربارۀ دستگیری خانم امیلیا اسماعیل پور (که پیش تر به اشتباه املیا گزارش شد) ساکن گنبد رسیده است. پیش تر گزارش شد که مغازه و خانۀ خانم اسماعیل پور مورد بازرسی قرار گرفت و او به مدّت ۴۸ ساعت به اتّهام «روابط نامشروع» زندانی شد. اکنون مشخص شده که مغازه و خانۀ خانم اسماعیل پور توسّط مأموران وزارت اطّلاعات و ادارۀ نظارت بر اماکن عمومی مورد بازرسی قرار گرفت؛

شیراز: دستگیر و زندانی شدن آقای فرید عمادی و آقای ایمان رحمت پناه

در ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ (۶ فوریه ۲۰۱۲)، آقای فرید عمادی و آقای ایمان رحمت پناه ساکن شیراز دستگیر و زندانی شدند. پیش‌تر گزارش شد که هر دو نفر طیّ یورش های ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ (۳ فوریه ۲۰۱۲) در شیراز در خانۀ خود نبودند و احضار شدند تا خود را به مقامات معرّفی کنند. بهائیان دیگری که

حسن آباد: دستگیر و زندانی شدن آقای شهرام چینیان میان دو آب

در ۲۵ دی ۱۳۹۰ (۱۵ ژانویه ۲۰۱۲)، آقای شهرام چینیان میان دو آب ساکن حسن آباد که در شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب به ۸ سال زندان محکوم شد و حکمش در مرحلۀ تجدید نظر قرار داشت، هنگام معرّفی خود در پاسخ به احضاریه ای در زندان اوین دستگیر و زندانی شد. پیش تر گزارش شد که آقای چینیان در اسفند ۱۳۸۷ (مارس ۲۰۰۹) دستگیر شد و تا زمان آزادی اش در ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ (۳ مارس ۲۰۱۰) پس از ارائۀ جواز کسب به عنوان وثیقه، در زندان اوین بازداشت بود. آقای چینیان ظاهراً به خاطر «توهین به اسلام» زندانی شد و

احضار ۱۴ شهروند بهایی قروه به اداره اطلاعات این شهرستان‎


در چند ماه اخیر ۱۴ شهروند بهایی اهل قروه به طور جداگانه برای بازجویی به دفتر محلی وزارت اطلاعات احضار شده اند.
سمیرا خادم و مادرش، آقای لقایی، همسر و پسرش، کامبیز اقدامیان، همسر ، دو پسر و دامادش، بهنام اقدامیان و همسرش، فائز صالحی و همسرش و نیز پگاه عزتی از افرادی هستند که در شهرستان قروه سنندج مورد بازجویی مامورین اطلاعات قرار گرفته اند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» در دوره بازجویی سوالاتی در مورد جلسات بهایی در قروه، افراد شرکت کننده، نحوه اداره جلسات، نام بستگان خارج از کشور، درآمد این افراد، ارتباط ایشان با افراد غیر بهایی و تمایلشان به رفتن به خارج از ایران مورد پرسش قرار گرفته است.

وضعیت نامعلوم عنایت جعفری از دیگر بازداشت شدگان مسیحی در اصفهان


.
ماموران امنیتی جمهوری اسلامی پس از بازداشت این نوكیش مسیحی به خانواده ایشان وعده داده بودند كه در صورت عدم اطلاع رسانی و درج خبر در رسانه ها ، نامبرده پس از یك هفته آزاد خواهد شد ! اما علیرغم وعده ها از سوی ماموران پس از گذشت دو هفته تاكنون از وضعیت وی اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، "عنایت جعفری"، یكی دیگر از نوكیشان مسیحی است كه در پی بازداشت گسترده مسیحیان فارسی زبان در اصفهان، توسط ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شد.

هشدار و كنترل نسبت به نصب نمادهای مسیحی بر روی ساختمان‌ها

.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام كرد: "روی برخی از ساختمان‌های شخصی مردم در شهر نمادهای فراماسونری و مسیحیت نصب شده است. و باید این نمادها را کنترل و نگذاریم در شهر نصب شود".
توضیح تصویر: نما از بالای میدان آزادی در تهران كه كاملن به شكل یك صلیب طراحی شده است ( تصویر از گوگل)

سه‌شنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۹۰

روز شمار نقض حقوق شهروندان بهایی بهمن ۱۳۹۰


خبرگزاری هرانا : در تدوام سرکوب اقلیت مذهبی بهایی گزارشی ماهانه از سوی واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران منتشر می‌شود که گزارش زیر نقض حقوق بهائیان در بهمن ماه سال جاری است.
متن این گزارش به قرار زیر است:
۱ بهمن: ماموران اداره اطلاعات ساری به منزل یک شهروند بهایی به نام عنایت الله سنایی هجوم آورده و پس از شکستن درب ورودی و تفتیش و ضبط کتب و عکس های مربوط به آئین بهایی، محل را ترک نمودند. 

دوشنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۹۰

افزایش روند سرکوب مسیحیان + گفتگو


.
طی هفته‌های اخیر دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی روند سرکوب خود نسبت به شهروندان مسیحی در کشور را افزایش داده که این امر به بازداشت‌های جمعی از هموطنان مسیحی در شهرهای اهواز، شیراز، اصفهان و کرمانشاه منجر شده است. (  گفتگو در همین ارتباط )
به همین منظور گزارشگر هرانا ( خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ) در این خصوص مصاحبه‌ای با سامان کامور، مدیر آژانس خبری مسیحیان ایران (محبت نیوز)، داشته است.
متن مصاحبه‌ی مذکور را در زیر می‌خوانید:

یکشنبه، اسفند ۱۴، ۱۳۹۰

فراخوان سخنرانی ،داستانخوانی، بحث وگفتگو درپالتاک/بررسی وضعيت زن در جمھوری اسلامی


VVMIran
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 44 04 84
Fax: +49 511 26173 76
Email: info@bashariyat.de www.bashariyat.de
 ماده 1 اعلامیه جھانی حقوق بشر
تمام افراد بشر آزاد به دنيا مي آيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با ھم برابرند. ھمه داراي عقل و وجدان مي باشند و بايد نسبت به
يکديگر با روح برادري رفتار کنند .
ماده 2 اعلاميه جھانی حقوق بشر
الف/ ھر کس ميتواند بدون ھيچگونه تمايز مخصوصا از حيث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذھب، عقيده سياسي يا ھر عقيده
ديگر و ھمچنين مليت، وضع اجتماعي، ثروت، نسب يا ھر موقعيت ديگر از تمام حقوق و کليه آزاديھائي که در اعلاميه حاضر
ذکر شده است بھره مند گردد .
ب/ بعلاوه ھيچ تبعيضي به عمل نخواھد آمد که مبتني بر وضع سياسي، اداري و قضائي يا بين المللي کشور يا سرزميني باشد
که شخص به آن تعلق دارد، خواه اين کشور مستقل تحت قيمومت يا غيرخود مختار بوده يا حاکميت آن به شکلي محدود شده
باشد .
8 مارس روز زن را گرامی داريم
فراخوان
سخنرانی ،داستانخوانی و بحث وگفتگو درپالتاک
بررسی وضعيت زن در جمھوری اس می ايران
سخنرانان وموضوع سخنرانی :
مھسا سلطانی : فعال حقوق بشر و وبلاگ نويس
تاريخچه روز زن، چرا 8 مارس؟
وحيد احمدفخرالدين: حقوقدان، فعال حقوق بشر و مسئول امور حقوقی کانون
تبعيض علیه زنان در جمھوری اس می ايران
داستانخوانی: ميترا درويشيان نويسنده و فعال حقوق بشر
مکان: پالتاک
Paltalk:
Social Issues and Politics
Human Rights
Iran Kanoon Defa az Hoqoq Bashar dar Iran
زمان : 5 شنبه 8 مارس 2012 ساعت 19.00 به وقت اروپای مرکزی
برگزار کننده: مينو مھرفومنی
کانون دفاع از حقوق بشر در ايران
نمايندگی سوئد