سه‌شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۰

صدور ۲ سال حكم حبس تعزیزی برای یك نوكیش مسیحی

.
یكی از نوكیشان مسیحی كه توسط ماموران امنیتی در محل سكونت خود بازداشت شده بود توسط دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال زندان محكوم شد .
يكشنبه, 09 بهمن 1390
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز "، خانم « لیلا محمدی» از نوكیشان مسیحی ساكن در شرق تهران، پس از گذراندن ۵ ماه بلاتكلیفی در زندان اوین از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل دو سال حبس تعزیزی محكوم شد.

یکشنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۰

سخت‌گیری‌های تازه کمپین برای جلوگیری از رشد بهائیان ایران را آشکار می‌کند


سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی – استراتژی روشمند حکومت ایران برای ورشکسته ساختن بهائیان از نظر اقتصادی، نشانی از فروکش و خاتمه ندارد.
طبق گزارش‌های رسیده به جامعۀ جهانی بهائی، کمپین تازه‌ای در کرمان، شهری عمده در جنوب مرکزی ایران، در راه است.

یكی از نوكیشان مسیحی كه توسط ماموران امنیتی در محل سكونت خود بازداشت شده بود توسط دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال زندان محكوم شد .


.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز "، خانم « لیلا محمدی» از نوكیشان مسیحی ساكن در شرق تهران، پس از گذراندن ۵ ماه بلاتكلیفی در زندان اوین از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل دو سال حبس تعزیزی محكوم شد.
« لیلا محمدی» در ۲۸ دی ماه سالجاری توسط دادگاه انقلاب اسلامی واقع در خیابان شعبه معلم محاكمه شد، كه در این دادگاه « همكاری با عوامل وابسته به گروههای خارجی ، تبلیغات ضد اسلامی ، ایجاد تشكل و فریب هموطنان تحت عنوان كلیسای خانگی، توهین به مقدسات و اقدام علیه امنیت ملی از جمله اتهاماتی بود كه به این ایشان تفهیم شد .

پنجشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۰

احضار پی در پی و محاکمه پنج شهروند بهایی سمنان


خبرگزاری هرانا - در طی یک ماهه اخیر پنج شهروند بهایی ساکن سمنان جهت بازجویی به اداره اطلاعات احضار شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از سمنان، ماموران وزارت اطلاعات در یک ماه گذشته طی چند روز متوالی  برخی شهروندان بهایی ساکن شهر سمنان را به اداره اطلاعات سمنان احضار و در بعد از ظهر همان روز پس از چند ساعت بازجویی ؛ آزاد کردند.
این احضارها که تا مرحله بازپرسی و سپس تا تشکیل دادگاه و اعلام حکم ادامه پیدا کرده است موجب صدور احکام حبس برای حداقل پنج تن از شهروندان شده است.

بی خبری مطلق از سرنوشت ۳ شهروند بازداشتی مسیحی

خبرگزاری هرانا – علی رغم گذشت بیش از یک ماه از یورش خشونت آمیز نیروهای امنیتی به کلیسای جماعت ربانی اهواز هیچ اطلاعی از سرنوشت بازداشت شدگان در دست نیست. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از اهواز، فرهاد سبک روح کشیش کلیسای جماعت ربانی، داوود علیجانی و ناصر ضامن دزفولی سه شهروند مسیحی بازداشتی علی رغم گذشت بیش از یک ماه همچنان در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برند. 

امام جمعه اهل سنت شهر راسْک ترور و کشته شد

خبرگزاری هرانا - مولوی «مصطفی جنگی زهی» امام جمعه اهل سنت شهر«راسْک» دراستان سيستان و بلوچستان ايران، در جريان يک حمله مسلحانه کشته شد.

بنابر گزارش ايرنا ، امام جمعه اهل سنت راسْک، عصر روز جمعه در مسير چابهار – سرباز، مورد سوءقصد قرار گرفت و کشته شد . 

هنوز فرد يا گروهی مسوليت اين حمله را برعهده نگرفته است .  

سه تن از شهروندان اهل سنت در کامیاران بازداشت شدند


خبرگزاری هرانا - سه تن از فعالین اهل سنت در شهرستان کامیاران به دلیل اعتراض به سخنان یک روحانی شیعه از سوی ماموران اطلاعات نیروی انتظامی و به دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از کامیاران، علی اکبر کمانگر، خبات عزیزی و سیف الله روحانی سه تن ازنمازگزاران اهل سنت کامیاران از سوی ماموران اطلاعات نیروی انتظامی وبا دستور دادستان عمومی وانقلاب این شهرستان روز گذشته بازداشت شدند.

محکومیت استادان دانشگاه آنلاین بهائیان به چهار تا پنج سال زندان

خبرگزاری هرانا - شعبۀ ٣٦ دادگاه تجدید نظر استان تهران ٦ تن از استادان دانشگاه مجازی بهائیان ایران را در مجموع به ٢٥ سال زندان محکوم کرد.
این عده پیش از این در دادگاه بدوی در شعبۀ ٢٨ دادگاه انقلاب به همین مدت زندان محکوم شده بودند ودادگاه تجدید نظر در عمل جز تأیید حکم دادگاه نخست کاری دیگر نکرده است. 
به گزارش کمیتۀ گزارشگران حقوق بشر، بر اساس احکام صادره در دادگاه تجدید نظر، کامران مرتضائی به ٥ سال زندان و ریاض سبحانی، رامین زیبائی، فرهاد صدقی، محمود بادوام و نوشین خادم هریک به ٤ سال زندان تعزیری محکوم شده اند.
این افراد طی ٨ ماه اخیر در بند ٢٠٩ زندان اوین و ندان رجائی شهر کرج بوده اند.

گزارش نقض حقوق بشر اقوام و ملل ایرانی در دی سال 1390


گزارش نقض حقوق بشر اقوام و ملل ایرانی در دی سال 1390
این گزارش در محدوده ماده 2-12 اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده و بیانگر موارد نقض آزادی اقوام ایرانی است و از انجایکه تهیه این گزارش با تکیه بر اخبار واطلاعات منتشره در رسانه ها  آزاد و مطبوعات دولتی است واز طرفی نیز دسترسی به موارد نقض حقوق اقوام در ایران بدلیل سانسور گسترده دولتی میسر نمیباشد لذا این گزارش تنها بازگوکننده بخشی ناچیز از موارد نقض حقوق اقوام در ایران میباشد.
گزارش نقض حقوق بشر اقوام ایرانی در دی ماه سال 1390 توسط رژیم جمهوری اسلامی

چهارشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۰

بهائیان ایران حتّی در مرگ با تبعیض مواجه هستند


ژنو، ۲۹ دی ۱۳۹۰ (١٩ ژانویه ٢۰١٢) سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی – هجده سال پیش، یک تکه زمین بی‌حاصل به مساحت یک هکتار در حاشيه يک جاده به بهائیان شهر سنندج در ایران داده شد تا به عنوان گورستان مورد استفاده قرار دهند.

اصفهان: آزادی آقای فرهود اشتیاق با قرار وثیقه


آخرین خبرها از ایران:
در ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۱۰ دسامبر ۲۰۱۱)، آقای فرهود اشتیاق ساکن اصفهان که به مدّت شش ماه در زندان مشهد در بازداشت موقّت به سر برد و طبق گزارش ها از نظر جسمی وضعیت خوبی نداشت، پس از ارائۀ اسناد ملکی به عنوان وثیقه آزاد شد. آقای اشتیاق در ۹ اسفند ۱۳۸۹ (۲۸ فوریه ۲۰۱۱) دستگیر و در

قائم شهر: آزادی آقای علی احمدی و خانم پریسا بابائی با قرار وثیقه


آخرین خبرها از ایران:
در ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۱۲ دسامبر ۲۰۱۱)، آقای علی احمدی و خانم پریسا بابائی ساکن قائم شهر که در ساری زندانی بودند، پس از ارائۀ وثیقه به ترتیب معادل ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان (حدود ۳۵۰۰۰ و ۴۵۰۰۰ دلار آمریکا) آزاد شدند. آقای احمدی ۲۷ روز و خانم بابائی ۴۰ روز در زندان بودند. پیشتر گزارش شد که آقای علی (چراغعلی) احمدی در ۲۵ آبان ۱۳۹۰ (۱۶ نوامبر ۲۰۱۱)، دو هفته پس از بازرسی خانه اش دستگیر شد. طیّ بازرسی که در ۸ آبان (۳۰ اکتبر) انجام شد، یک کامپیوتر، همۀ مطالب مربوط به آئین بهائی و دیگر دارایی ها توسط مأموران وزارت اطّلاعات ضبط شد.

قائم شهر: آزادی خانم سیمین گرجی با قرار وثیقه


آخرین خبرها از ایران:

در ۱۷ آذر ۱۳۹۰ (۸ دسامبر ۲۰۱۱)، خانم سیمین گرجی ساکن قائم شهر پس از ارائۀ وثیقه به ارزش ۱۶ میلیون تومان (حدود ۱۴۵۰۰ دلار آمریکا) آزاد شد. او حدود ۲۰ روز در زندان بود. خانم گرجی پس از دستگیری اش در ۲۸ آبان ۱۳۹۰ (۱۹ نوامبر ۲۰۱۱)، نخست در بازداشتگاه شهید کچویی بازداشت بود و سپس به بند زنان زندان قائم شهر منتقل شد. پیشتر گزارش شد که او در ۱ آذر ۱۳۹۰ (۲۲ نوامبر ۲۰۱۱) دستگیر شده و به زندان ساری منتقل شده بود. یک ماه پیش از آن، در ۳۰ مهر ۱۳۹۰ (۲۲ اکتبر ۲۰۱۱) خانۀ او و دو نفر دیگر کاملاً توسّط مأموران اطّلاعات مورد بازرسی قرار گرفته بود.

انتقال ۳ تن از بازداشت شدگان مسیحی به زندان سپیدار اهواز

.

علیرغم گذشت بیش از یک ماه از یورش خشونت آمیز نیروهای امنیتی به کلیسای جماعت ربانی اهواز  اطلاعی دقیقی از وضعیت و سلامت ۳ تن بازداشت شدگان این رویداد در دست نیست.
آژانس خبر مسیحیان ایران «محبت نیوز» -  فرهاد سبک روح شبان کلیسای جماعت ربانی اهواز ، داوود علیجانی و ناصر ضامن دزفولی از نوكیشان مسیحی بازداشتی حادثه دوم دی ماه ۱۳۹۰ ( ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱) می باشند كه علی رغم گذشت بیش از یک ماه همچنان در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برند.

جمعه، دی ۳۰، ۱۳۹۰

افزایش فشار و مزاحمت برای شهروندان بهایی سمنان، تبریز و گرگان


جـــرس - بنا به گزارش منابع خبری و حقوق بشری، فشار و آزار و اذیت بر شهروندان بهایی در شهرهای مختلف ایران طی هفته های اخیر مجددا افزایش یافته و مواردی چون صدور و اجرای احکام قضایی، پلمب و حریق محل کسب و منازل، اخراج از محل تحصیل، عدم اجازه دفن اموات، تهدید و موارد مشابه گزارش شده است.
بنا به گزارش های رسیده به جرس، نمونه هایی از برخورد های قضایی، امنیتی و آزار شهروندان بهایی در سمنان به شرح زیر است:
لیدر تبیانیان: پلمپ و ابطال جواز کسب و نوشتن شعار ها ی توهین آمیز بر بروی درب مغازه.
احمد و پیمان شادمان: پلمپ و آتش زدن محل کسب.
سپهر سبحانی: پلمپ محل کسب و نوشتن شعار های توهین آمیز بر روی درب مغازه.

تائید مجموع 25 سال حبس تعزیری برای 6 تن از مسئولین دانشگاه آنلاین بهایی در دادگاه تجدید نظر



کمیته گزارشگران حقوق بشر - مجموع 25 سال حبس تعزیری برای 6 تن از مسئولین دانشگاه آنلاین بهایی درشعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران تائید شد .
بر اساس این گزارش، حکم بدوی مسئولان دانشگاه آنلاین بهائی ایران که توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده بود، درشعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران تائید شد. بر این اساس، کامران مرتضایی به 5 سال و ریاض سبحانی، رامین زیبائی، فرهاد صدقی، محمود بادوام و نوشین خادم هریک به 4 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

پنجشنبه، دی ۲۹، ۱۳۹۰

۱۰ تن از شهروندان اهل سنت در اهواز بازداشت شدند


خبرگزاری هرانا - دوشنبه شب ۲۶ دی، جمعی از شهروندان اهل سنت اهواز توسط نیروی انتظامی و امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.
به گزارش سنی نیوز از اهواز نیروهای امنیتی منازل اهل سنت در محله های «کوت عبدالله» و «أخر سفالت» را مورد هجوم قرار داده و ۱۰ تن از اهل سنت عرب تبار را دستگیر نموده و به مکان نامعلومی انتقال دادند.
بر اساس این گزارش اسامی افراد دستگیر شده به قرار ذیل می باشد: 

آغاز دوران محکومیت چهار سال حبس تعزیری شاهرخ طائف شهروند بهایی


خانه حقوق بشر ایرانشاهرخ طائف ، شهروند بهائی ساکن تهران برای گذراندن دوران محکومیت چهار ساله اش به زندان اوین بازگشت.
تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر گزارش داده است که شاهرخ طائف پیش تر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “عضویت در جامعه بهائی”(ماده ۴۹۹) به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

جلوگیری از دفن یک شهروند بهائی در تبریز


خانه حقوق بشر ایرانمسئولین قبرستان وادی رحمت در تبریز از دفن یک شهروند بهائی در آن قبرستان خودداری کرده و خواستار انتقال جسد به شهر دیگری شدند.
مسئولین قبرستان وادی رحمت در تبریز از دفن یک شهروند بهائی در آن قبرستان خودداری کرده و خواستار انتقال جسد به شهر دیگری شدند.
بنابر گزارش «خانه حقوق بشر ایران»، روز جمعه ۱۶ دی ماه محمد حسین برقی، شهروند بهائی ساکن تبریز، در منزل شخصی خود به علت عارضه سکته مغزی درگذشت. خانواده برقی ایشان را طبق رسوم بهائی غسل و کفن نموده سپس، به شهرداری مرکزی مراجعه و ماوقع را اطلاع دادند.

در مذاکرات پارلمان بريتانيا افزایش خطرناک آزار دینی در ایران مورد توجه قرار گرفت


سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی – اعضای مجلس عوام بريتانيا ایران را به خاطر نقض حقوق بشر، و به ویژه "افزایش فاحش" آزار اقلّیت های دینی، به شدّت مورد انتقاد قرار دادند.
در مذاکرات روز چهارشنبه ۲۱ دی (۱۱ ژانویه) در تالار وست مینیستر، اعضای پارلمان بريتانيا بر این نکته که امروز تقریباً تمامی اقلّیت های دینی در ایران با سرکوب مواجه هستند تآکید کردند.

آغاز دوران محکومیت چهار سال حبس تعزیری فواد خانجانی شهروند بهائی


کمیته گزارشگران حقوق بشر- فواد خانجانی، از شهروند بهائی بازداشت شده پس از حوادث روز عاشورا، امروز 27 دی ماه خود را برای گذراندن دوران محکومیت چهار ساله¬اش به زندان اوین معرفی کرد.
بنا بر این گزارش، این دانشجوی محروم از تحصیل بهائی پیش¬تر در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا در شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی موحد تایید شده است. هم چنین وکیل فواد خانجانی چندی پیش به دیوان عالی کشور اعتراض کرده بود که بنا بر اطلاع، وکیل و قاضی شعبه دیوان این شهروند بهائی از سوی وزارت اطلاعات مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

چهارشنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۰

جدیدترین اخبار از وضعیت نورالله قبیتی زاده زندانی مسیحی در زندان کارون اهواز


Noorollah_Qabitizadeh
تنها جرم این  ایماندار خوزستانی پیروی از عیسی مسیح است. او که برای انکار عیسی مسیح تحت فشار می باشد درخواست یک جلد کتاب مقدس دارد!
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی در شهر اهواز مرکز استان خوزستان ، اکنون بیش از یک سال از بازداشت نورالله قبیتی زاده یکی از ایمانداران کلیساهای خانگی خوزستان در شهر دزفول می گذرد.
قبیتی زاده که 47 سال سن دارد یک کارگر زحمتکش باغات میوه دزفول است. اوغروب  روز جمعه  سوم دی ماه 1389 (24 دسامبر 2010) در حالی بازداشت شد که پذیرای10 نفر اعضای  یک گروه کلیسای خانگی متشکل از نوکیشان مسیحی شهرهای دزفول و اندیمشک  در محل اقامت خود در یکی از باغات شهرستان دزفول بود.  این افراد برای برگزاری مراسم تولد عیسی مسیح در آن مکان جمع شده بودند .

مصاحبه کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با اف سی ان ان .


سایت رسمی کمپین  پس از مصاحبه  با مدیر شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان اینطور تیتر زد : " روزنامه نگار مسیحی ایرانی ازپروژۀ حکومت ایران برای هدف قرار دادن مسیحیان پروتستان پرده برمی دارد."
 
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان ، در تاریخ 15 دی ماه سال جاری سایت کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ، که در همکاری نزدیک با سازمان دیده بان حقوق بشر فعالیت جهانی گسترده ای را برای توجه به مسئله حقوق بشر در ایران انجام می دهد، متن مصاحبه با مدیر اف سی ان ان درباره اتهامات حکومت جمهوری اسلامی  به مسیحیان ایران را منتشر کرد.
علاقه مندان برای خواندن متن کامل این مصاحبه می توانند به سایت "کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران" مراجعه کنند. خلاصه این مصاحبه با عنوان "روزنامه نگار مسیحی ایرانی از پروژه حکومت ایران برای هدف قرار دادن مسیحیان پروتستان پرده بر می دارد"، به شرح زیر می باشد.
 
امسال با فرا رسیدن ایام کریسمس به نظر می آید مقامات ایران مجددا در حال تشدید نظارت و آزار و اذیت مسیحیان پروتستان و کلیساهای خانگی ایران هستند.  به گزارش شبکۀ خبری مسیحیان فارسی زبان (FCNN)، که بطور تخصصی  مسایل مسیحیان را پوشش میدهد، ظرف هفته های اخیر “تعدادی مسیحی در تهران و شش شهر دیگر به مراکز امنیتی حکومتی احضار شده، به مدتهای طولانی بازجویی شده اند، و با هشدار نسبت به این که مجددا احضار خواهند شد و بهتر است به دستورات عمل کنند آزاد شده اند.”
ظرف هفته های منتهی به ایام کریسمس سال ۲۰۱۰، مقامات ایرانی بیش از ۱۰۰ مسیحی پروتستان و نوکیشان مسیحی را در تهران و سایر شهرهای سراسر ایران دستگیر کردند.  بسیاری از این افراد در کلیساهای خانگی فعال بودندو در انتها مقامات اکثر آنان را آزاد کردند.
برای درک بهتر مشکلات زندانیان عقیدتی مسیحی در ایران، کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران با مدیر و سردبیر شبکۀ خبر مسیحیان فارسی زبان (FCNN) به گفتگو نشست.
کمپین :  لطفا FCNN و کار خود را معرفی کنید.
اف سی ان ان : لزوم وجود یک شبکۀ  تخصصی خبر برای مسیحیان  ایران  در حدود پنج سال پیش توسط گروهی از افراد مسیحی که در داخل ایران  سابقۀ کارهای فرهنگی و مطبوعاتی داشتند تشخیص داده شد.  این شبکه اول به صورت یک وبلاگ آغاز به کار  و به تدریج توسعه پیدا کرد. تلاش شبکۀ خبر  مسیحیان فارسی زبان از ابتدا این بوده که کار را به صورت حرفه ای انجام بدهد.  ما به دو نیت آغاز به این فعالیت کردیم، یکی اینکه مسیحیان داخل ایران را از اخباری که میگذرد آگاه کنیم، و دیگری اینکه صدای مسیحیان ایران را به گوش جهان برسانیم.   در حال حاضر شبکۀ خبری مسیحیان فارسی زبان به عنوان یکی از منابع رسمی، برای بسیاری از مراجع قانونی  و کلیساهایی در سراسر جهان که می خواهند بیشتر در مورد مسیحیان و  وضعیت مسیحیت در ایران  بدانند، شناخته شده است .  به عنوان مثال ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل  (UNHCR) در موارد مورد نیازش از اف سی ان ان  کسب اطلاع می کند   و وبسایت ما به عنوان یکی از منابع معتبر آن سازمان و اداره مهاجرت بسیاری از کشورها  در مورد رسیدگی به پرونده پناهجویان مسیحی ایرانی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد  .
کمپین: آیا می توانید از برخی موارد مهم زندانیان عقیدتی مسیحی  که در حال حاضر در بازداشت به سر می برند نام ببرید؟
اف سی ان : ما فقط می توانیم در خصوص مواردی صحبت کنیم که اجازۀ کامل ازطرف  خود یا خانواده آن افراد برای بردن نامشان در رسانه ها  داریم. من در حال حاضر می توانم بطور رسمی راجع به نورالله قبیتی زاده در زندان کارون اهواز صحبت کنم که پس از دستگیری در تاریخ ۳ دیماه ۱۳۸۹ در موج بازداشتهای سال گذشته هنوز آزاد نشده است، همچنین فرشید فتحی در زندان اوین تهران ، و البته یوسف ندرخانی  را همه می شناسند که به جرم خروج از دین اسلام  در زندان لاکان استان گیلان در حبس به سر می برند.  اتهام فرشید فتحی  ”اقدام علیه امنیت ملی” و “ارتباط با سازمانهای متخاصم در خارج از کشور” می باشد.
بطور مثال  در هر دو مور قبیتی زاده و فتحی ، براساس اخباری که از داخل زندان به ما می رسد، موضوعی که مورد بحث است مسئلۀ مسیحیت این افراد است نه اتهامات سیاسی . برای نمونه عرض می کنم ، بازجوها مرتب از  قبیتی زاده خواسته اند که  از مسیحیت دست بردارد و  رسما اعلام کند که مسلمان است. اما او حاضر به انجام این کار نشده است و به آنها اعتراض کرده که درحال حاضر او بیش از یک سال  می باشد از دسترسی به کتاب انجیل محروم بوده .
توجه کنید که این پرونده ها سیاسی عنوان می شوند اما ما می دانیم که در هر دو مورد  به زندانیان گفته اند اگر شما به اسلام بازگردید، ما شما را آزاد خواهیم کرد.
فرشید فتحی  یک  مسیحی و یک فعال فرهنگی و هنری  در تهران بود. او یکی از کسانی بود که به مسیحیت ایمان آورد و با بسیاری از تیپ های جوان و دانشجو در ارتباط بود…در واقع او یک فعال اجتماعی بود. جالب این است که دادگاه حکم آزادی موقت  او را داد، حتی از داخل زندان هم او را بیرون آوردند تا آزادش کنند، اما در آخرین لحظه  دفتر دادستانی مستقر در زندان گفت که او اجازه ندارد برود و او را نگهداشتند. هر دوی این افراد هنوز در زندان هستند اما هرگز اتهامات رسمی علیه آنان اقامه نشده و محاکمه نشده اند.
کمپین: چرا بسیاری از مسیحیان به جرائم سیاسی متهم شده اند؟
اف سی ان ان : مقابله با یک حرکت روحانی برای جمهوری اسلامی بسیار مشکل است، اما مقابله با یک حرکت سیاسی برای این حکومت بسیار آسان است.
ما مسیحیان ایران ، خودمان را هیچوقت آپوزیسیون حکومت جمهوری اسلامی ایران نمی دانیم ، ولی حکومت میخواهد ما را سیاسی نشان بدهد چون می خواهد ما را وابسته به خارج از کشور، و وابسته و تحت حمایت بیگانگان قلمداد کند و به این ترتیب و با این بهانه ما را سرکوب نماید.
باید از حکومت جمهوری اسلامی پرسید ؛ مگر در کلیساهای خانگی چه گفته میشود که دولت شما اینقدر با آن مخالف است؟  هیچ چیز سیاسی در کلیساهای خانگی گفته نمیشود.
در واقع مسیحیان چیزی نمی گویند که حکومت بتواند به آن بهانه بگیرد، جز اینکه در جلساتشان در مورد خدا صحبت می کنند و خدا را ستایش می کنند.  اگر کسی را به خاطر اینکه در مورد خدا صحبت کرده است بکشند یا زندانی بکنند به خاطر ماهیت تبلیغاتشان  با تناقض بسیار بزرگی روبروخواهند شد.  بنابر این مجبور هستند بگویند که اینها سیاسی ه و تحت حمایت خارجی هستند و مسئله را سیاسی کنند تا بتوانند سرکوب نمایند.
پیش از اینکه این مسئله  مسیحی شدن در داخل ایران عمومیت پیدا کند، وقتی مسلمان مسیحی شده ای را می گرفتند، او را به جرم ارتداد می بردند و محاکمه می کردند.  برای مثال، کشیش حسین سودمند یا کشیش مهدی دیباج که هر دو مسلمانانی بودند که مسیحی شده بودند.  این دو را اصولا با جرم “ارتداد از اسلام” بر اساس قوانین شریعت و قوانین مجازات اسلامی به زندان و دادگاه بردند.
اما وقتی که مسئله گرایش به ایمان مسیحی عمومی تر شد و هر روز عده بیشتری از هموطنان  ایرانی دل خود را به دست عیسی مسیح سپردند، دیدند نمی توانند سالانه چندصد نفر را بگیرند و به جرم ارتداد زندانی کنند.  چون این عمل میتواند واکنش  بسیار بزرگ و سختی  در جامعۀ جهانی ایجاد نماید.  بنا براین اینها را با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تشکیل گروههای مخالف نظام جمهوری اسلامی” طبق قوانین مجازات اسلامی دستگیر می کنند.  اما در طول بازجویی ها، تاکید را بیشتر روی همان موضوع اصلی یعنی  مسئلۀ ارتداد و خارج شدن از دین اسلام و بشارت پیام مسیح  می گذارند.

جزئیات نحوه حمله به کلیسای جماعت ربانی اهواز، بازجوئی ها و شرایط سخت فعلی برای اعضای آن


Ahwaz_11
ایماندارانی که در کلیسای جماعت ربانی اهواز دستگیر و پس از چند ساعت بازجوئی  آزاد شدند، همچنان اجازه خروج از حوزه قضائی شهر را ندارند و در ترس شدید ناشی از امکان بازداشت مجدد به سر می برند.
 بالاراست به چپ: ساختمان کلیسای جماعت ،تصویری از داخل کلیسای اهواز و خانم شهناز جیزان -پائین راست به چپ: داوود علیجانی(دیوید)، کشیش فرهاد سبک روح، ناصرضامن دزفولی(کلیک روی عکس)
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان ، به دنبال اعلام خبر آزادی خانم "شهناز جیزان" همسر کشیش فرهاد سبک روح در اولین روز سال نو میلادی یعنی 11 دی ماه 1390 با وثیقه 250 میلیون تومانی، این امید وجود داشت که بقیه بازداشت شدگان نیز به زودی آزاد شوند. اما تا کنون چنین آرزوئی به تحقق نپیوسته است.

۳۷۷۶ماه زندان برای اقلیت های مذهبی در ایران درسال۲۰۱۱


.
دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۱ ميلادی ۵۹۷ تن از شهروندان ايرانی را به بیش از ۳۰۲ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرده است. از این رقم ۳۷۷۶ ماه حكم زندان برای اقلیت های مذهبی بوده است.
به گزارش آژانس خبر مسیحیان ایران « محبت نیوز»، واحد نشر و آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در گزارشی وضعیت حقوق بشر در سال ۲۰۱۱ میلادی را با استناد به نمودار و آْمار مورد بررسی قرار داد. آنچه مسلم است به دلیل عدم اجازه جمهوری اسلامی ایران به نمایندگان و مدافعان حقوق بشر جهت فعالیت در حوزه گزارش نقض حقوق بشر و همینطور ممانعت از گردش آزاد اطلاعات و عدم به رسمیت شناختن چنین فعالیت هایی در ایران تهیه چنین گزارشاتی با موانع زیادی روبروست و این قبیل نهادها تنها می‌توانند حجم بسیار اندکی از نقض گسترده حقوق بشر در ایران را بررسی کرده و در رابطه با آن گزارش منتشر کنند.

یکشنبه، دی ۲۵، ۱۳۹۰

نماینده پارلمان آلمان بدون اجازه ملاقات با ندرخانی به آلمان برگشت


.
ام کونیگز" رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان آلمان که به منظور بررسی وضعیت عبدالفتاح سلطانی و  یوسف ندرخانی به ایران سفر کرده بود، بدون اینکه اجازه ملاقات با این دو زندانی را پیدا کند به آلمان باز گشت.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خیرگزاری آلمان، رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان آلمان به قصد پیگیری وضعیت دو زندانی عقیدتی عبدالفتاح سلطانی و  یوسف ندرخانی از تاریخ سوم تا هفتم ژانویه، ۱۳ تا ۱۷ دی به ایران سفر کرده بود اما مقامات ایرانی اجازه دیدار او با این دو زندانی را ندادند.

وضعیت نامساعد هوشنگ فنائیان، زندانی بهایی در زندان شهر ساری



کمیته گزارشگران حقوق بشر - هوشنگ فنائیان، زندانی بهایی که زندان شهر ساری در حال گذراندن دوران محکومیت است، در شرایط نامساعدی به سر می برد.
بر اساس این گزارش وی از لحاظ جسمی دچار مشکل سنگ کلیه بوده و با وجود شرایط وخیم جسمی، به بیمارستان منتقل نشد و تنها پس از دفع سنگ و بدون اطلاع خانواده این زندانی، وی برای مدت کوتاهی به بیمارستان منتقل شد. در عین حال با توجه به وضعیت جسمی ایشان، به بهانه های مختلف از دادن مرخصی به وی جلوگیری می شود.

شنبه، دی ۲۴، ۱۳۹۰

بلاتکلیفی یک ساله یک زندانی مسیحی در زندان کارون اهواز

خبرگزاری هرانا - یک شهروند مسیحی که در یورش سازمان یافته نیروهای امنیتی در سال گذشته بازداشت شده بود همچنان بلاتکلیف در زندان کارون اهواز نگهداری می شود. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از اهواز، نورالله قبیتی زاده از شهروندان مسیحی دزفول است که در بازداشت های گسترده سال گذشته در آستانه سال ۲۰۱۱ همراه چند تن دیگر از اعضای یک کلیسای خانگی در دزفول بازداشت شد. 

مصاحبه کوروش لاهوتی سخنگوی "کلیسای ایران" با علی فتوتی


خبرگزاری هرانا - همان طور که در خبرها به صورت گسترده ای شاهد بودیم، سال ۲۰۱۱ میلادی سال افزایش فشار‌ها بر اقلیت‌ مسیحیان در ایران بود. بطوری که حتی مرتضی تمدن، استاندار تهران در آغاز سال ۲۰۱۱ از برخورد شدید با پیروان مذاهب و اقلیت های دینی در ایران خبر داد و پس از آن، شاهد دستگیری تعداد زیادی از مسیحیان در داخل ایران به اتهام‌هایی واهی مانند اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ دین مسیحیت بودیم. اکنون، در آغاز سال ۲۰۱۲ میلادی گفتگویی انجام داده ایم با آقای کوروش لاهوتی، بعنوان سخنگوی رسمی  "کلیسای ایران" تا با آخرین وضعیت پیروان این کلیسا در ایران بیشتر آشنا شویم. شایان ذکر است "کلیسای ایران" یکی از گروه های کنونی فعال مسیحیت در داخل کشور می باشند.

تسلیم دادنامه به سفارت جمهوری اسلامی در لاهه از سوی یک سازمان مسیحی مدافع حقوق بشر

Nadarkhani_3
این دادنامه حاوی درخواست آزادی  یوسف ندرخانی بود. سازمان مسیحی "کمپس دایرکت نیوز" با همکاری سازمانهای مسیحی و مدافع مسیحیان ایرانی در اروپا و همچنین سازمانهای حقوق بشری این دادنامه را آماده کردند.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از شبکه ایرانیان هلند، روز کریسمس (25 دسامبر) یک سازمان مسیحی بین المللی مدافع حقوق بشر در لاهه پایتخت سیاسی و اداری کشور هلند، دادنامه ای حاوی 6 هزار امضاء را به سفارت جمهوری اسلامی تحویل داد.

پنجشنبه، دی ۲۲، ۱۳۹۰

اخراج درسا اله وردی، دانشجوی بهائی از دانشگاه گرگان


درسا اله‌وردی دانشجوی بهایی ورودی ۹۰ رشته‌ی مهندسی مکانیک ماشین‌های کشاورزی دانشگاه گرگان از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، این دانشجو در روز ۳۰ آبان‌ماه امسال طی تماس تلفنی متوجه می‌شود که به دلیل نقص پرونده باید به سازمان سنجش مراجعه کند. روز دوم آذر ماه در پی مراجعه این دانشجو، به وی ابلاغ می‌شود که به دلیل اعتقاد به "آیین بهائی" از دانشگاه اخراج شده است.
لازم به توضیح است که تنها در سال ۱۳۹۰ بیش از ۲۰ دانشجوی بهائی به دلیل "اعتقاد به آئین بهائی" از دانشگاه‌های مختلف نظیر صنعتی اصفهان، صنعتی شریف و دانشگاه شیراز اخراج شدند. از این جمله می‌توان به روح‌الله تشکر، بشیر تشکر، البرز نورانی، آوا توکلی، مونا مومنی، ارکیده آقایی، حنانه کنعانی، هومن رحمانیان، ملیکا وزیرزاده، نورا سهرنگی، فرنود جهانگیری، پویا محمّدی، شیده آبادی، دلارا دارابی، صهبا متحدین، سمیرا غلامی، شیما رنجبر، شادی مودی و نگار صالحی اشاره کرد.

اخراج شروین فلاح دانشجوی بهایی دانشگاه بجنورد



کمیته گزارشگران حقوق بشر - شروین فلاح دانشجوی ورودی ۹۰ دانشجوی مهندسی تکنولوژی معماری دانشگاه دارالفنون بجنورد از دانشگاه اخراج شد.
بر اساس این گزارش این دانشجو در روز ۲۰ دی ‌ماه امسال در حین امتحانات پایان ترم به صورت شفاهی و بدون ذکر دلیل مشخص و به جهت اعتقاد به "آیین بهائی" از دانشگاه اخراج شده است. وی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ معماری دانشگاه غیر انتفاهی اندیشه جهرم دوره کاردانی را سپری کرده بود و مهر ۱۳۹۰ در رشته مهندسی تکنولوژی معماری دانشگاه بجنورد پذیرفته شد.

حکم پلمپ واحد صنفی یک شهروند بهایی در ساری



کمیته گزارشگران حقوق بشر - نیروی انتظامی واحد اماکن عمومی شهر ساری پس از بازدید واحد صنفی اقای آرمان صفایی حکم پلمپ واحد صنفی ایشان را صادر کردند.
بر اساس این گزارش، در مورخه 15 دی ماه نیروی انتظامی واحد اماکن عمومی شهر ساری پس از بازدید واحد صنفی اقای آرمان صفایی به بهانه حضور خواهر ایشان که پوشش اسلامی مقنعه و هدبند را رعایت کرده بود و بدون هیچ گونه مورد مشکوکی حکم پلمپ واحد صنفی این شهروند بهایی را بر اساس ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی صادر کرد.

چهارشنبه، دی ۲۱، ۱۳۹۰

مبشر مسیحی:وضعیت مسیحیان ایران درسال 2012 بحرانی خواهد بود !

.

حالی كه برنامه هایی از سوی وزرات اطلاعات برای متوقف كردن گسترش كلیساها ی خانگی در داخل كشور در حال انجام است یك مبشر مسیحی اعلام كرد وضعیت برای مسیحیان ایران در سال 2012 بدتر خواهد شد.
عكس:مبشر مسیحی "سمی تیپیت"
سال جدید میلادی سال پیش رو هنوز نیامده نشان از  تشدید تنش های جهانی با ایران دارد.