یکشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۹

بی خبری از وضعیت فیض الله روشن، زندانی بهائی

از وضعیت فیض الله روشن، شهروند بهایی ساکن ساری با گذشت یک هفته از زمان بازداشت اطلاعی در دست نیست.

مخالفت با انتقال ماموستا ایوب گنجی به زندان سنندج

ماموستا ایوب گنجی حدود سه سال از مدت محکومیت خود را در زندان همدان سپری نموده است، علیرغم درخواست خانواده ماموستا ایوب گنجی جهت انتقال ایشان از زندان مرکزی همدان به زندان سنندج، مسئولین مربوطه تا کنون با این درخواست موافقت ننموده اند و نامبرده همچنان در زندان همدان بسر می برد.

محاکمه مجدد رزیتا واثقی، شهروند بهایی


خبرگزاری هرانا - «رزیتا واثقی» شهروند بهایی ساکن مشهد که در حال گذراندن دوره محکومیت ۵ ساله در زندان وکیل آباد است؛ مجددا محاکمه شد.

یک زندانی به اتهام ارتداد در زندان کارون اهواز اعدام شد

خبرگزاری هرانا – یک زندانی عقیدتی به اتهام ارتداد در روز چهارشنبه ششم بهمن ماه در زندان کارون اهواز اعدام شد.

اصلاحیه فراخوان کمیته اقوام و ملل

اصلاحیه فراخوان
سخنرانی، بحث وگفتگو درپالتاک 

 

چهارشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۸۹

ضرب و شتم و بازداشت معترضان به برکناری امام جمعه اهل سنت تایباد

خبرگزاری هرانا - در پی برکناری مولوی محمد فاضلی موحد، امام جمعه اهل تسنن، اعتراضات گسترده ای در شهر مرزیِ تایباد، در استان خراسان رضوی بوقوع پیوست، که منجر به زد و خورد و بازداشت گروه زیادی از شهروندان شد.

یک شهروند مسیحی بازداشت و دیگری از اتهام ارتداد تبرئه شد

 خبرگزاری هرانا – روزگذشته اداره اطلاعات کرج با احضار بهنام ایرانی، شهروند مسیحی به اداره اطلاعات وی را بازداشت کرد.

بی خبری از وضعیت یک زندانی بیمار بهائی

خبرگزاری هرانا - از وضعیت فیض الله روشن، شهروند بهایی ساکن ساری با گذشت یک هفته از زمان بازداشت اطلاعی در دست نیست.

سه‌شنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۸۹

احضار دو درویش گنابادی به پلیس اطلاعات و امنیت لنجان

خبرگزاری هرانا - در پی حادثه اصفهان و آزادسازی آقای محجوبی شیخ طریقت نعمت اللهی گنابادی از زندان توسط جمع کثیری از دراویش گنابادی، آقایان علی بابایی و حسین محمدپور از دراویش ساکن شهرستان لنجان استان اصفهان، به پلیس اطلاعات و امنیت آن شهرستان احضار شدند. 

تبلیغ گسترده مسیحیت در شمال تهران

اخیرا در برخی از مناطق شمالی تهران افرادی اقدام به توزیع گسترده بسته های تبلیغ مسیحیت به روشی خاص کرده اند که نوع این اقدام و محتوای این بسته های تبلیغی که حتی با آموزه های حضرت عیسی (ع) نیز انطباق ندارد ، هشداری برای مسئولان و متولیان فرهنگی و دینی است.

یکشنبه، بهمن ۰۳، ۱۳۸۹

محاکمه ۷ درویش گنابادی در دادگاه انقلاب الش‌تر

خبرگزاری هرانا - جلسه رسیدگی به اتهامات ۷ تن از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی، فردا یکشنبه سوم بهمن ماه در دادگاه انقلاب الش‌تر برگزار می‌شود. 

بازداشت فيض الله روشن در ساري

خبرگزاری هرانا - یک شهروند بهایی ساکن ساری به نام "فیض الله روشن" در روز شنبه ۲۵ دی ماه ۸۹ پس از احضار و معرفی خویش به اداره اطلاعات شهر مذکور بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد. 

اطلاعیه

بازهم جان زندانیان سیاسی کرد در خطر است

شنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۸۹

بازداشت جمعی از شهروندان مسیحی در دزفول و اهواز

خبرگزاری هرانا - جمعی از نوكیشان مسیحی بدلیل محدودیت ها، در مكانی كه با عنوان كلیسای خانگی به جهت پرستش و برگزاری مراسم شكرگزاری دور هم گرد آمده بودند با ورود مامورین امنیتی بازداشت و با گذشت یکماه از سرنوشت خادم این كلیسا ی خانگی تاكنون اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز جمعه در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۸۹ تعداد ۱۰ تن از نوكیشان مسیحی كه به جهت برگزاری ایام كریسمس تولد عیسی مسیح در یك كلیسای خانگی در شهرستان دزفول كه با مشاركت دیگر همكیشان خود از شهرهای اندیمشك و اهواز گردهم آمده بودند؛ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.
بر پایه این گزارش این مراسم شكر گزاری كه بدلیل محدودیت ها برای نوكیشان مسیحی فارسی زبان در خانه ایی واقع در باغ شمس آباد دزفول در حال برگزاری بود در ساعت ۶:۴۵ دقیقه عصر آن روز با ورود نابهنگام ۴ تن از افراد لباس شخصی كه خود را ماموران وزارت اطلاعات معرفی كرده بودند باعث برهم زدن این مراسم شدند.
ماموران امنیتی پس از ورود با دستوری مبنی بر اینكه كلیه افراد تلفن های موبایلشان را خاموش كنند ضمن بازرسی خانه اقدام به جمع آوری كتابهای مقدس و گوشی های موبایل این افراد كردند و نیز كلیه هدایا و كادوهایی كه برای جشن كریسمس آماده شده بود را نیز ضبط كردند.
همچنین ماموران امنیتی ضمن بازداشت كلیه افراد ، مسئول و خادم كلیسای خانگی بنام " نورالله قبیتی زاده" را با دستبند و چشمانی بسته بهمراه ۱۰ تن دیگر از بازداشت شدگان به خانه ایی خالی از سکنه انتقال می دهند.
ماموران امنیتی از همان ابتدا مسئول گروه كلیسای خانگی را از بقیه جدا كرده و به اتاق دیگری می برند و سپس ضمن توهین و برخورد نامناسب با دیگر بازداشت شدگان از كلیه افراد اقدام به عكسبرداری از چهره تك تك این افراد می كنند.
بازداشت شدگان كه برخی از آنان از شهرهای اندیمشك و اهواز به دزفول آمده بودند پس از انجام بازجویی و اخذ تعهد کتبی آزاد می شوند.
اما با گذشت نزدیك به یك ماه از زمان بازداشت "نورالله قبیتی زاده " خادم كلیسای خانگی در دزفول، نامبرده تاكنون هیچگونه تماس و یا ملاقاتی با خانواده خود نداشته است .
همچنین تاكنون پیگیریهای خانواده و بستگان برای مشخص شدن وضعیت سلامت و یا مكان نگهداری ایشان نتیجه ایی در بر نداشته و بی اطلاعی و بی خبری مطلق از وضعیت ایشان باعث موجی از نگرانی در میان خانواده و بستگان وی گردیده است.
از سوی دیگر دو تن از نوكیشان مسیحی اهوازی بنامهای "مصطفی" ۳۰ ساله و "خلیل " نیز در هفته گذشته توسط ماموران اطلاعات بازداشت شدند كه كماكان خبری از ایشان در دسترس نیست.

گزارش هفته‌گی نقض حقوق بهائیان ایران

عدم اجازه‌ی دفن شهروند بهایی در مشهد، اخراج نعیم باغی دانشجوی بهایی و احضار بشیر احسانی به دادگاه انقلاب اسلامی از مهم‌ترین موارد نقض حقوق بهائیان ایران طی هفته‌ی انتهایی دی‌ماه ۱۳۸۹ است. 

جمعه، بهمن ۰۱، ۱۳۸۹

بازداشت مدير عامل و سه نفر از كارمندان شركت " آچيلان در"

خبرگزاری هرانا – صبح روز دوشنبه سه تن از کارکنان و مدیر عامل یک شرکت صنعتی توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت شدند.

دستور کناره گیری مولانا فاضلی از امامت جمعه شهرستان تایباد

خبرگزاری هرانا - مولانا سید محمد موحد فاضلی، امام جمعه اهل سنت تایباد، به اداره اطلاعات مشهد احضار و از وی خواسته شد تا از امامت جمعه این شهرستان کناره گیری نماید.

بازداشت یک درویش گنابادی در شهرستان درود

خبرگزاری هرانا -  جمشید لک از دراویش گنابادی ساکن شهرستان درود، صبح دیروز توسط ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی بازداشت شد. 

پنجشنبه، دی ۳۰، ۱۳۸۹

ممانعت از دفن یک شهروند بهایی در مشهد

خبرگزاری هرانا - مسئولان بهشت رضا مشهد از تحویل و اجازه دفن یک شهروند بهایی به نام خانم روشنی که در روزیک شنبه ۲۶ دی ماه فوت کرده به خانواده‌اش خودداری کرده و به ایشان اعلام کرده‌اند که از این پس هیچ فرد بهایی اجازه دفن در قبرستان فعلی بهاییان را ندارد مگر در زمین جدیدی که ایشان مشخص کرده‌اند.

افزایش گرایش به مسیحیت در بین مسلمان زادگان


کشیش مدبر، سردبیر سایت "شبکه خبر مسیحیان فارسی‌زبان" در گفت‌وگو با دویچه وله از کم و کیف برخوردهای اخیر با مسیحیان در ایران گفت و اعلام نمود ؛ مقامات جمهوری اسلامی ایران همیشه نگران این بوده‌اند که مردم باور دیگری را جایگزین باور قدیمی خودشان کنند.

چهارشنبه، دی ۲۹، ۱۳۸۹

آزادي دو شهروند بهايي در مازندران

خبرگزاری هرانا -  فيروزه يگان ( اسدي ) شهروند بهايي ساكن قائم شهر و امید قنبری زندانی محبوس در زندان ساری از زندان آزاد شد.

ممانعت ماموران امنیتی از سفر یکی از رهبران اهل حق

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی از سفر "سید نظام الدین مشعشعی" از رهبران بانفوذ اهل حق به روستای گره‌بان کرمانشاه، ممانعت به عمل آوردند. 

حقوق غصب شده بهائیان ایران در گفتگو با دیان علایی

خبرگزاری هرانا - دیان علایی، نماینده جامعۀ بین المللی بهائی در سازمان ملل در گفتگو با هرانا از مشکلات بهائیان ایران می گوید.

اینبار مسیحیان ایران ؛ چرا و به چه بهائی

حكومت اسلامی  میخواهد بطور رسمی با مسیحیان كه اكنون تعدادشان به شكل بسیار قابل توجهی با وجود همه سختگیری ها افزوده شده  است برخورد  كند و به دنبال بهانه ای برای توجیه سركوب خود میگردد . 

بازداشت و وضعیت نامعلوم یک تن از نوکیشان مسیحی در رباط کریم

ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی پس از بازداشت و بازجوئی های اولیه با دادن تعهد آزاد شد اما پس از مدتی نامبرده احضار و سپس دوباره بازداشت شد که تاکنون خبری از وضعیت وی در دست نیست. 

دوشنبه، دی ۲۷، ۱۳۸۹

احضار شماری از دراویش گنابادی ساکن فولادشهر اصفهان

خبرگزاری هرانا - در پی تلاش دراویش گنابادی اصفهان برای آزادی سازی مرتضی محجوبی از مشایخ سلسله نعمت‌اللهی گنابادی، شماری از دراویش ساکن فولادشهر طی احضاریه هایی به کلانتری مرکزی فولادشهر فرا خوانده اند.

آزادی موقت یكی از نوكیشان مسیحی حوادث اخیر در تهران

خبرگزاری هرانا - فخرالدین شفاعتی از نوکیشان مسیحی که در دستگیریهای گسترده مسیحیان تهران بازداشت شده بود پس از ۲۰ روز با سپردن وثیقه بطور موقت از زندان آزاد شد. 

۱۶ ژانویه روز جهانی روزه و دعا برای زندانیان مسیحی ایرانی


به دنبال اعلام  روز جهانی دعا از سوی رهبران كلیسای ایران ، رهبر كلیساهای جماعت ربانی (اسمبلی آف گاد ) ، دكتر جورج وود از تمام كلیساهای جماعت ربانی خواست در روز ۱۶ ژانویه در دعا برای زندانیان مسیحی ایران متحد شوند .

اطلاعیه

جان زندانیان سیاسی در خطر است

اطلاعیه

سنگسار، شلاق٬ تجاوز، شکنجه و تعرض به تمامی حقوق ایرانیان، تنها دستاورد

این حکومت قرون وسطائی است

جمعه، دی ۲۴، ۱۳۸۹

تداوم بازداشت و بلاتكلیفی یك زوج مسیحی در مشهد

خبرگزاری هرانا – یک زوج مسیحی در مشهد توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شدند و علی رغم گذشت بیش از 18 روز همچنان در بازداشت بسر می برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، تعدادی افراد لباس شخصی روز دوشنیه ۶ دی ماه ۱۳۸۹ در مراجعه به منزل این زوج مسیحی ضمن بازداشت ایشان اقدام به ضبط برای وسایل شخصی از جمله کتاب و سی دی های پرستشی می کنند.

خبر منتخب هفته:فراخوان فوری ـ برنامه نظارت برای نسرین ستوده

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، برنامه مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT)، اطلاعات تازه ای دریافت کرده است و از شما درخواست می کند فورا در باره مساله زیر در ایران اقدام کنید.

پنجشنبه، دی ۲۳، ۱۳۸۹

تفتیش منزل روح الله زیبایی، شهروند بهایی ساکن کرج

خبرگزاری هرانا - در ادامه موج گسترده فشار بر شهروندان بهایی در شهرهای مختلف ایران، شامگاه شنبه هجدهم دی ماه مامورین وزارت اطلاعات در کرج به منزل روح الله زیبایی شهروند بهایی ساکن این شهر مراجعه و ضمن تفتیش منزل برخی از وسایل وی را توقیف کردند.

آزادی موقت یكی از نوكیشان مسیحی با سپردن وثیقه از زندان كرج

خبرگزاری هرانا - رضا. ت به اتهام اینكه خانه خود را  به كلیسای خانگی و در اختیار شهروندان مسیحی قرار داده بود پس از یكماه بازداشت در زندان رجایی شهر كرج سرانجام با قرار وثیقه ۱۵ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شد.

اخراج یک دانشجوی بهایی از دانشگاه باهنر کرمان

خبرگزاری هرانا – یک دانشجوی دانشگاه باهنر کرمان به دلیل اعتقادات مذهبی از دانشگاه اخراج و محروم از تحصیل شد.

مسيحيان برگشته از اسلام در ايران به کليساهای زير زمينی متوسل شده اند

وال استريت جرنال زير عنوان "ايران مسيحيان را با موجی از دستگيری ها هدف گرفته است" می نويسد مقامات ايرانی دهها مسيحی را در دو هفته پس از کريسمس، در جريان جديد ترين چالش درگيرجوامع کوچک اما پويای مسيحی خاورميانه، دستگير کرده اند. 

محاکمه سه درویش گنابادی سروستان به اتهام اخلال در نظم عمومی

سه درویش گنابادی شهرستان سروستان به علت حضور در تجمع اعتراض آمیز پنج ماه پیش در مقابل فرمانداری این شهرستان، با اتهام اخلال در نظم عمومی به دادسرای عمومی این شهرستان احضار شدند. 



دستگیری دو شهروند اهل سنت

دو تن از اعضای مکتب قرآن کردستان، توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان “بانه”، بازداشت و روانه زندان شدند.

سه‌شنبه، دی ۲۱، ۱۳۸۹

پلیس امنیت: یك باند فعالیت های مسیحیان تبشیری در اراك متلاشی شد

خبرگزاری هرانا - به گفته پليس امنيت عمومي، باند فعاليت هاي مسيحيت تبشيري مركب از دو نفر مسيحي شاخه پروتستان به هويت معلوم و چند تن از افراد مسلمان (شيعه) در اراك متلاشي شد.

نوکیشان مسیحی، از اولین خون تا اتهام فساد

در حالی که به تازگی مرتضی تمدن، استاندار تهران با مقايسه مسيحيان تبشيری با وهابيت و طالبان، از آیين آنها با عنوان يک «جريان منحرف و فاسد»‌ در مسيحيت نام برده، این کلیسا میلیون‌ها عضو در سراسر جهان دارد و هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا سال‌ها از حامیان این کلیسا بوده است (۱).





جمهوری اسلامی همچنان مقام دوم در صدر لیست جفا بر مسیحیان

خبرگزاری هرانا - خطرناک ترین کشور ها برای مسیحیان به یقین کشور های اسلامی هستند.در لیست 2011 کشور های جفا کننده بر مسیحیان، جمهوری اسلامی همچنان مقام خود را در رتبه دوم جهان حفظ كرد.

استاندار تهران وعده بازداشت تعداد بیشتری از مسیحیان ایران را داد

خبرگزاری هرانا - در حالیكه مشخص شده است تعداد بازداشت شدگان مسیحی در ایام كریسمس و سال نو مسیحی به دهها نفر رسیده است تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام كرد كه مسیحیان بطورغیر قانونی مسیحیت را در ایران تبلیغ میكنند و از قول مرتضی تمدن استاندار تهران وعده بازداشت تعدا د بیشتری از مسیحان را داد.

یکشنبه، دی ۱۹، ۱۳۸۹

اطلاعیه 292 کمیته ادیان

بازداشت گسترده و برنامه ریزی شده شهروندان مسیحی محکوم است

اخراج منا مودت، دانشجوی بهایی از دانشگاه بابلسر

در ادامه روند آزار بهاییان در مازندران، منا مودت دانشجوی دانشگاه بابلسر به علت اعتقاد به آیین بهایی از دانشگاه اخراج شد. وی که تنها یک ترم در رشته زبان و ادبیات انگلیسی این دانشگاه تحصیل کرده بود، در ۱۵ دی ماه ۱۳۸۹ از ادامه تحصیل باز ماند.


گزارش هفته‌گی نقض حقوق بهائیان ایران

ادامه‌ی آتش زدن اموال بهائیان در رفسنجان، اخراج یک شهروند بهایی از دانشگاه و افزایش فشار بر خانواده‌ی امید قنبری از مهم‌ترین موارد نقض حقوق شهروندان بهایی ایران طی روزهای گذشته است.


جمعه، دی ۱۷، ۱۳۸۹

خبر منتخب هفته: استمرار سركوبي خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها

آژانس ايران خبـــــــــــــر: حكومت براي سركوبي بيشتر دست به اعدامهاي كور و دستگيري و مرعوب ساختن فعالين حقوق بشر و همچنين خانواده هاي داغدار جانباختگان براي به سكوت كشاندن آنان زده است. 

سازمان ملل نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامۀ مصوب کمیته سوم مجمع عمومی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را تایید کرد. در این قطعنامه از «نقض شدید و مکرر حقوق بشر در ایران به شدت ابراز نگرانی» شده است.

دستگیری ارامنه در شب ژانویه

خبرگزاری حکومتی مهر: رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی با توضیح جزئیات میهمانی شبانه در شب شهادت امام سجاد(ع) گفت: در مراسم آن شب تعدادی از ارامنه از تالار دشت بهشت خارج شده و اقدام به بدمستی کردند که با حضور ماموران پلیس دوتن از آنان دستگیر شدند.

پنجشنبه، دی ۱۶، ۱۳۸۹

تهران بزرگ صحنه بازداشت مسیحیان بشارتی در ایام كریسمس

شاهدان عینی در تهران  دستگیری مجزای بیش از  ۱۰ نفر  را گزارش میكنند كه همه آنها از نوكیشان مسیحی  فعال در كلیساهای خانگی هستند  و اكنون به نقاط نامعلومی منتقل شده اند .

به گروگان گرفتن پدر یك نوكیش مسیحی توسط وزارت اطلاعات در كرج

ماموران فقط زمانی این شخص بی گناه را آزاد كردند كه او در وضعیت جسمانی بدی قرار گرفت و ساعاتی بعد در بخش سی سی یو  یكی از بیمارستانهای كرج بستری گردید .

بازداشت كشیش كلیسای جماعت ربانی اصفهان


به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان بر اساس گزارشات واصله از شاهدان عینی  ، ماموران اطلاعات استان، كشیش " لئونارد كشیشیان " شبان كلیسای جماعت ربانی اصفهان را روز جمعه ۱۰ دیماه  (۳۱ دسامبر ) به اداره اطلاعات آن شهر احضار كردند و وقتی او به آنجا رفت اقدام به بازداشت ایشان نمودند .





آغاز محکومیت شعله طائف از شهروندان بهایی سمنان

یک زن بهایی دیگراز سمنان به زندان اوین فراخوانده شد تا به سه زن بهایی دیگر که مدتی ست ساکن اوین هستند بپیوندد شعله طائف (نورانی) که پیشتر به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود از سوی اجرای احکام دادگستری سمنان ملزم به مراجعه به این سازمان شد تا دوران حبس خود را آغاز کند

آغاز محکومیت آرتین غضنفری شهروند بهایی در ماه پیش رو

یک سال از دستگیری اولیه این شهروند بهایی میگذرد . آرتین غضنفری که در 13 دی ماه سال گذشته به همراه نه شهروند بهایی دیگربه زندان اوین منتقل شد، اینک باید دوران محبوسیت خود را آغاز کند.

دستگیری مهین تاج روحانی از شهروندان بهایی ساری

این دستگیری توسط مامورین امنیتی شهرستان ساری و پس از جست و جوی کامل منزل وی انجام پذیرفت. 


استاندار تهران از برخورد شدید با مسیحیان تبشیری خبر داد

مرتضی تمدن، استاندار تهران گفته است که اخیرا تعدادی از سران مسیحیان تبشیری در تهران بازداشت شده اند و عده دیگری هم در آینده نزدیک بازداشت خواهند شد.

سه‌شنبه، دی ۱۴، ۱۳۸۹

سه درویش بازداشت شده از زندان اصفهان آزاد شدند

خبرگزاری هرانا - سه نفر از دراویش گنابادی که در جریان دستگیری آقای محجوبی شیخ طریقت نعمت‌اللهی گنابادی در زندان مرکزی اصفهان بازداشت شده بودند، به دنبال حضور و تجمع پرشمار دراویش گنابادی در مقابل زندان آزاد شدند.

بازداشت و بی خبری از وضعیت مهدی فروتن شهروند مسیحی

خبرگزاری هرانا - همزمان با ایام كریسمس تولد عیسی مسیح و سال نو میلادی و در پی احضار و بازداشت شماری از نوكیشان مسیحی ساكن تهران و برخی شهرستانها به سازمانهای امنیتی تا كنون از وضعیت برخی از آنان اطلاعی در دست نیست.







به گزارش هرانا، مقارن با ایام كریسمس تولد عیسی مسیح و سال نو میلادی ماموران امنیتی اطلاعات در اقدامی سازمان یافته ده ها تن از نوكیشان مسیحی ساكن تهران را بطور جداگانه در منازلشان بازداشت نمودند كه تا كنون از وضعیت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست.
بر اساس این گزارش، چهار تن از افراد لباس شخصی در ساعات اولیه بامداد روز یكشنبه مورخ ۵ دیماه ۱۳۸۹ ( ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۰) با ورود به منزل پدری آقای " مهدی فروتن" ضمن بازداشت نامبرده اقدام به بازرسی كامل خانه نموده اند كه در پی آن برخی لوازم شامل كامپیوتر ، كتاب سی دی را نیز ضبط و بهمراه خود به مكان نامعلومی انتقال داده اند.
به گزارش "محبت نیوز" خانواده و بستگان "مهدی فروتن" در پی بی خبری و نگرانی از وضعیت ایشان با وجود مراجعه به مراكز امنیتی و قضایی و ارگانهای مربوطه تاكنون موفق نشده اند اطلاعاتی از محل نگهداری ایشان بدست بیاورند. وقتی خانواده ایشان به "زندان اوین" مراجعه كردند مسئولان حاضر به تائید و یا رد بازداشت نامبرده نشده و در این ارتباط حاظر به پاسخگویی نبودند.
پیگیری های خانواده این شهروند مسیحی ۳۳ ساله برای مشخص شدن محل نگهداری وی تاكنون نتیجه ای در بر نداشت و از وضعیت ایشان كماكان اطلاعی در دست نیست.
" مهدی فروتن" در طی بازداشت خود تاكنون توانسته ۲ بار طی تماس تلفنی بسیار كوتاه از سلامت خود خانواده اش را با خبر سازد و بظاهر قادر نبوده تا توضیح بیشتری در مورد وضعیت و محل نگهداری خود بدهد.
تداوم بازداشت ، عدم اجازه ملاقات با خانواده ، عدم دسترسی به وكیل و وضعیت نگهداری نامبرده موجی از نگرانی را در میان خانواده و بستگان موجب شده است و اینگونه اعمال مغایر اصل ۳۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی می باشد. مبنی بر اینكه شخص در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذكر دلایل بلافاصله بصورت كتبی به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداكثر ظرف مدت ۲۴ ساعت پرونده مقدماتی به مراجعه صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاكمه در اسرع وقت فراهم گردد. این در شرایطی است كه حتی مسئولان مربوطه حاضر به جوابگویی در خصوص محل نگهداری ایشان به خانواده نیستند!
همچنین ضمن اینكه نهاد های امنیتی و قضایی تاكنون دلیل مشخصی برای ادامه بازداشت وی اعلام نكرده است.
خانواده این زندانی عقیدتی از مقامات و مسئولین مربوطه درخواست دارند ضمن اتخاذ تمهیداتی برای رفع سوء تفاهمات زمینه آزادی هر چه سریعتر فرزندشان را فراهم آورند.

دوشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۹

9 باب مغازه مجموعا 13 بار در طی 50 روز به آتش کشیده شد

خبرگزاری هرانا- در راستای آزار و اذیت شهروندان بهایی و در تداوم به آتش کشیدن محل کسب بهائیان در شهر رفسنجان در طی دو روز گذشته دو باب مغازه به آتش کشیده شد.






بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای خودسر با حمایت آمرین دولتی و در تداوم آزار و اذیت شهروندان بهایی یک دکان عینک فروشی متعلق به شاهرخ و فرخ بندی را در بامداد 10 دی ماه و مغازه تعمیر لوازم خانگی آقای ایرج پاینده برای سومین بار در بامداد 12 دی به آتش کشیدند.
ساعت 3بامداد روز 12 دی برای سومین بار مغازه تعمیر لوازم خانگی آقای ایرج پاینده به آتش کشیده شد. اتش افروزان ورق آهنی را که ایشان برای پیش گیری پشت درب مغازه انداخته بود را کج نموده وشیلنگی از آن عبور میدهند واز طریق آن مواد آتش زا به داخل مغازه ریخته  ونیت خود را عملی میکنند میزان خسارت اینبار بیش از 2 حریق قبل است. 2 لباسشویی و2 یخچال طعمه حریق میشود درب مغازه وسیم کشی برق مغازه خسارت میبیند ودیوارها ،سقف وکلیه لوازم خانگی داخل مغازه به طور کامل دچار دوده گرفتگی میشود. وبلوکهای سقف به دلیل حرارت بالای حریق خسارت دیده اند.
بامداد 10 دی آتش افروزان تلاش میکنند مغازه عینک سازی دیدگان متعلق به آقایان شاهرخ و فرخ بندی را آتش بزنند آتش حاصل از مواد آتش زا قبل از اینکه به ویترین عینکها سرایت کند ظاهرا باعث ترکیدگی لوله وشیر آب گوشه مغازه شده وخاموش میشود البته دود غلیظ ناشی از آن ویترین دکورها وعینکهای موجود درآن را کاملا سیاه نموده است ولی خوشبختانه خسارت دیگری وارد نکرده است.
همچنین شب گذشته نامه ای تحت عنوان "اخطاریه وتعهد نامه " به منزل حدود 20 نفر از بهائیان انداخته شد که به پیوست تقدیم میگردد.

بدنبال تجمع دراویش نعمت اللهی، مرتضی محجوبی آزاد شد

مرتضی محجوبی، یکی از مشایخ طریقت نعمت اللهی که یکشنبه شب در فولادشهر اصفهان دستگیر شده بود، بدنبال تجمع اعتراض آمیز دراویش در مقابل زندان مرکزی اصفهان، آزاد شد.





فراخوان

 گردهمآئی و برگزاری میز اطلاعات

اطلاعیه

به اعدام زندانیان سیاسی و فعالین مدنی اقوام ایرانی پایان دهید 


اطلاعیه

جان زندانیان سیاسی و عقیدتی در خطر است


افزایش فشار بر بهائیان در ایران

دو بازداشت و یک محکومیت و یک احضار برای شهروندان بهایی ساکن ایران، آخرین موارد فشار جمهوری اسلامی بر این افراد است. 

تهران بزرگ صحنه بازداشت مسیحیان بشارتی در ایام كریسمس

شاهدان عینی در تهران  دستگیری مجزای بیش از  ۱۰ نفر  را گزارش میكنند كه همه آنها از نوكیشان مسیحی بسیار فعال در كلیساهای خانگی هستند  و اكنون به نقاط نامعلومی منتقل شده اند .